Ανοιχτή επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Αποστολόπουλος Δημήτριος


Και εσείς θα μείνετε στην ιστορία, απ’ ό,τι φαίνεται, σαν μία υπουργός που δεν θέλησε να δώσει λύση στα βασικά προβλήματα που αφορούν το εκπαιδευτικό μας σύστημα.
Πράγματι όπως όλοι οι προηγούμενοι ενδιαφέρεστε, προς το παρόν, μόνο για το πώς θα εισάγονται οι μαθητές μας στα πανεπιστήμια (με τέσσερα, πέντε ή έξι μαθήματα, με περισσότερη ή λιγότερη ύλη, με βάση το δέκα (10) ή δίχως βάση, αν τα Πανεπιστήμια θα ορίζουν, τον αριθμό των εισακτέων και παράλληλα θα ορίζουν τη βάση εισαγωγής, με «πράσινες» και «κόκκινες σχολές», με τον αριθμό των εισακτέων ο οποίος γίνεται εργαλείο πολιτικής της κάθε κυβέρνησης και ούτω καθεξής ) ενώ δεν σας απασχόλησε καθόλου το γνωστικό κομμάτι και όχι μόνο.

Η ίδια σε συνέντευξη έχετε δηλώσει ότι: «Το θεωρούμε αδιανόητο ο Έλληνας φορολογούμενος να πληρώνει για ιδρύματα στα οποία κανείς μπαίνει με βαθμό τρία. Το λέμε ευθέως. Το θεωρούμε αδιανόητο». Για να γράφει ένας μαθητής τρία, ο οποίος έχει τελειώσει το λύκειο, κάτι σημαίνει. Δεν φτάνουν οι διαπιστώσεις κυρία Υπουργέ, χρειάζονται και λύσεις.

 

Είναι γεγονός ότι οι μαθητές/τριες (διαχρονικά) που εγγράφονται στην Α΄ τάξη του ΓΕ.Λ. και του ΕΠΑ.Λ. ιδιαίτερα, έχουν τεράστια κενά στα μαθηματικά και στη γλώσσα τα οποία, κακά τα ψέματα, δεν μπορούν να αναπληρωθούν πραγματικά με διάφορα μπαλώματα που εφευρίσκει ο εκάστοτε Υπουργός Παιδείας (Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (Π.Δ.Σ.) μετά το πέρας των μαθημάτων ή Εναλλακτική Ενισχυτική Διδασκαλία (Ε.Ε.Δ.) στην Α΄ τάξη του ΕΠΑ.Λ. στα μαθήματα «Νέα Ελληνικά» και «Μαθηματικά», η οποία πραγματοποιείται εντός του ωρολόγιου προγράμματος με τη μορφή της συνδιδασκαλίας από δύο εκπαιδευτικούς ταυτόχρονα στον χώρο της τάξης και έχει ως στόχο την ενίσχυση του γλωσσικού και αριθμητικού τους γραμματισμού) που εν τέλει είχαν πενιχρά αποτελέσματα και οι δύο δράσεις. Διότι οι βάσεις στα μαθήματα αυτά δίδονται κατά κύριο λόγο στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο. Το Λύκειο δεν είναι το σχολείο το οποίο καλείται να συμπληρώσει τα τεράστια κενά σ΄ αυτά τα μαθήματα. Προφανώς, και στα υπόλοιπα μαθήματα υστερούν εξίσου. Γιατί όλα τα γνωστικά αντικείμενα, κατά κύριο λόγο, βασίζονται σ΄ αυτά τα δύο μαθήματα. Το ποσοστό των μαθητών που υστερούν περισσότερο ή λιγότερο μπορεί και να ξεπερνά το 60% και στους δύο τύπους λυκείων. Αυτοί οι μαθητές θα έπρεπε να παρακολουθούν τάξεις Δημοτικού –ακόμα και πρώτης ορισμένοι- ή Γυμνασίου στην καλύτερη περίπτωση.

Αυτό, όπως καταλαβαίνετε, είναι έγκλημα. Με αποτέλεσμα να έχουμε αποφοίτους χωρίς γνώσεις και κατ΄ επέκταση ανθρώπους χωρίς αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση, φοβισμένους, έρμαια του κάθε εργοδότη και πολιτικού. Άνθρωποι, που δεν θα απαιτούν εργασία και ιδιαίτερα εργασία σε αξιοπρεπείς συνθήκες, με αξιοπρεπείς μισθούς.
Αντί, λοιπόν, να ασχολείστε με το εξεταστικό σύστημα, οφείλετε να ενδιαφερθείτε για το Δημοτικό πρωτίστως, μετά για το Γυμνάσιο και τέλος για τους δύο τύπους Λυκείου. Γιατί κάποτε πρέπει να δοθεί λύση στο μορφωτικό δικαίωμα των παιδιών μας.

Ελπίζω να μη ζήσουμε και άλλη μια υπουργική θητεία, στο Υπουργείο Παιδείας, δίχως λύση στα βασικά προβλήματα που αφορούν το εκπαιδευτικό μας σύστημα.
ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ, ΚΥΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΙΤΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ, ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΕΤΕ, ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΑΡΧΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.