Ευχαριστημένοι και απόλυτα προσαρμοσμένοι στις «ηλεκτρονικές εξετάσεις» εμφανίζονται οι φοιτητές του Ανοικτού πανεπιστημίου. Οι αλλαγές, που έφερε η πανδημία στην πανεπιστημιακή κοινότητα, είναι τεράστιες και κυρίως όσον αφορά στις εξετάσεις αλλά και στην παρακολούθηση των μαθημάτων αλλά οι φοιτητές προσαρμόστηκαν στις νέες καταστάσεις και μάλιστα σε ποσοστό, που αγγίζει το 78,62%, δηλώνουν απόλυτα ικανοποιημένοι από την πρώτη αποκλειστικά «ηλεκτρονική» εξεταστική περίοδο που έγινε ποτέ στη χώρα και ολοκληρώθηκε από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, δήλωσαν ότι είναι απόλυτα ικανοποιημένοι από τη διαδικασία, σε μεγάλη έρευνα που έγινε για το Ίδρυμα.

Με ένα ποσοστό 84,47% υπέρ του αδιάβλητου χαρακτήρα της διαδικασίας και ένα 78,76% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι θα συμμετείχαν ξανά στην διαδικασία, το ΕΑΠ «πέρασε» με επιτυχία τις πρώτες εξετάσεις για την επάρκεια και την πληρότητα του κατά την Διαδικτυακή εξεταστική περίοδο 43.456 ατόμων, που ολοκληρώθηκε στις αρχές του καλοκαιριού. Η έρευνα έγινε από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) με αντικείμενο την καταγραφή όλων των στοιχείων της εξεταστικής αυτής περιόδου, την αξιολόγηση της και την ικανοποίηση των φοιτητών από την διαδικασία. Σχετικά με την εξεταστική περίοδο λοιπόν του Ιουνίου 2020 τα δεδομένα που προέκυψαν από την έρευνα είναι τα παρακάτω: Στο πλαίσιο της αξιολόγησης της διενέργειας εξετάσεων από απόσταση από τους φοιτητές, κλήθηκαν να συμμετάσχουν στην ηλεκτρονική αξιολόγηση όσοι φοιτητές συμμετείχαν στις από απόσταση εξετάσεις του Ιδρύματος.

Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν 9.276 αξιολογήσεις (21,34%) από τις 43.456 δυνατές αξιολογήσεις. Η αξιολόγηση της διενέργειας εξετάσεων από απόσταση πραγματοποιήθηκε με τυποποιημένο ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο 11 ερωτήσεων, 8 από τις οποίες ήταν κλειστού και 3 ανοικτού τύπου. Οι απαντήσεις στις κλειστές ερωτήσεις δόθηκαν σε πενταβάθμια κλίμακα βαθμολόγησης και με τιμές από το ένα (1-χαμηλότερη τιμή) μέχρι και το πέντε (5-υψηλότερη τιμή). Επιπλέον, οι ανοικτές ερωτήσεις αφορούσαν στην καταγραφή των σχολίων των φοιτητών για τα θετικά και τα αρνητικά στοιχεία της διαδικασίας εξετάσεων καθώς και προτάσεις βελτίωσης. Η απάντηση σε κάθε ερώτηση ήταν προαιρετική. Η αξιολόγηση πραγματοποιήθηκε μετά το πέρας των τελικών και των επαναληπτικών εξετάσεων των φοιτητών. Συγκεκριμένα, η αξιολόγηση των φοιτητών πραγματοποιήθηκε από 4/8/2020 έως και 4/09/2020.
Αποτελέσματα έρευνας. Γενικά στοιχεία

Αναφορικά με τον βαθμό ικανοποίησης των φοιτητών από τη διαδικασία των εξετάσεων, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες έμειναν ικανοποιημένοι από αυτή (ενημέρωση, προσομοίωση εξετάσεων, τρόποι εξέτασης, τεχνική υποστήριξη, κλπ.), θεωρούν ότι διασφαλίστηκε το αδιάβλητο των εξετάσεων και είναι θετικοί στο να εξεταστούν από απόσταση στο μέλλον. Πιο συγκεκριμένα, παρατηρήθηκαν τα εξής ποσοστά υψηλού βαθμού ικανοποίησης στις κατηγορίες: Μέθοδος εξέτασης (62,02%), πλατφόρμα εξετάσεων (61,63%), ενημέρωση για τη διαδικασία των εξετάσεων (59,87%) και διαδικασία προσομοίωσης των εξετάσεων (57,59%). Σχετικά με την τεχνική υποστήριξη των εξετάσεων παρατηρείται υψηλός βαθμός ικανοποίησης στο 52,56% των ερωτηθέντων. Αναφορικά με τη διασφάλιση του αδιάβλητου των εξετάσεων, το 84,47% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι αυτό διασφαλίστηκε. Το 78,62% των φοιτητών εξέφρασε την επιθυμία του να εξεταστεί από απόσταση και στο μέλλον.

Τέλος, όσον αφορά τη διάρκεια της εξέτασης διαπιστώθηκε ζήτηση από τους φοιτητές για μεγαλύτερο διαθέσιμο χρόνο εξέτασης, σύμφωνα με το Έθνος.