Η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής (Π.ΕΝ.Α.Φ.Α.) συνεχίζει να αναδεικνύει κρίσιμα ζητήματα που αφορούν τη Φυσική Αγωγή στη χώρα μας. Σε πρόσφατη συνάντησή της με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, κύριο Ι. Κατσαρό, συζητήθηκαν οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι καθηγητές Φυσικής Αγωγής, με έμφαση στη στελέχωση σχολείων, την ανανέωση των οργανικών θέσεων και την ανάγκη αναβάθμισης του ρόλου της Φυσικής Αγωγής στην εκπαιδευτική διαδικασία. Παρά τις ελπίδες για συγκεκριμένες δεσμεύσεις, η συνάντηση ανέδειξε τη δυσκολία υλοποίησης σημαντικών αλλαγών στον κλάδο.

Δείτε εδώ

Η Π.ΕΝ.Α.Φ.Α. ζητά:

  1. Δημιουργία και στελέχωση οργανικών θέσεων ΠΕ11:
    • Άμεση έγκριση των 477 νέων οργανικών θέσεων Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11) στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
    • Στελέχωση των περίπου 900 οργανικών θέσεων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που παραμένουν κενές.
  2. Αύξηση των διορισμών:
    • Επανόρθωση της μεγάλης διαφοράς μεταξύ αποχωρήσεων και διορισμών καθηγητών Φυσικής Αγωγής τα τελευταία χρόνια (3.117 αποχωρήσεις έναντι 761 διορισμών).
  3. Εφαρμογή εξαγγελιών για επιπλέον ώρες Φυσικής Αγωγής:
    • Προσθήκη μίας επιπλέον ώρας Φυσικής Αγωγής σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, όπως είχε εξαγγελθεί από τον Υπουργό.
  4. Αναγνώριση των αναγκών της Φυσικής Αγωγής:
    • Αναθεώρηση της στάσης του Υπουργείου που θεωρεί υπερεκτιμημένες τις εισηγήσεις των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης για τις ανάγκες του κλάδου.
    • Υιοθέτηση μιας πιο υποστηρικτικής προσέγγισης προς τα στελέχη που εποπτεύει το Υπουργείο.
  5. Προτεραιότητα στην Ειδική Φυσική Αγωγή και την Προσχολική Εκπαίδευση:
    • Διεύρυνση της Φυσικής Αγωγής στην Προσχολική Εκπαίδευση.
    • Καλύτερη οργάνωση της Ειδικής Φυσικής Αγωγής.
  6. Διαφανή και δίκαιη κατανομή στους επικείμενους διορισμούς:
    • Εξασφάλιση δικαιοσύνης και αντικειμενικότητας κατά την κατανομή των διορισμών με βάση τις πραγματικές ανάγκες.

Η Π.ΕΝ.Α.Φ.Α. επιδιώκει την ουσιαστική αναβάθμιση του κλάδου, τόσο μέσα από θεσμικές αλλαγές όσο και με την κάλυψη των υφιστάμενων κενών θέσεων.

Δείτ εδώ
Την Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου 2024 πραγματοποιήθηκε συνάντηση αντιπροσωπείας της Π.ΕΝ.Α.Φ.Α. με τον Γενικό Γραμματέα της Α/θμιας, Β/θμιας και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. κ. Ι. Κατσαρό και τον συνεργάτη του κ. Α. Παπακωνσταντίνου.
Συνοπτικά, τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν τα ακόλουθα:
Σχετικά με την εισήγηση των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Π.Ε.) για τη δημιουργία 477 νέων οργανικών θέσεων ΠΕ11, αν και το Υπουργείο παραδέχεται την ύπαρξη της σχετικής εισήγησης, ουσιαστικά αμφισβητεί (ως υπερεκτιμημένα) τα στοιχεία, απαξιώνοντας τις ίδιες Υπηρεσίες που εποπτεύει!
Όσον αφορά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Δ.Ε.) και τη μη στελέχωση των περίπου 900 οργανικών θέσεων με Καθηγητές Φυσικής Αγωγής (ΚΦΑ), η μόνη απάντηση που δόθηκε από την πλευρά του Υπουργείου ήταν ότι η Δευτεροβάθμια συρρικνώνεται! Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με τα σχετικά ΦΕΚ από το 1976 μέχρι και σήμερα, οι συνολικές οργανικές θέσεις ΠΕ11 στη Δ.Ε. ανέρχονται στον αριθμό 4.555, ενώ οι εκπαιδευτικοί ΠΕ11 που εργάζονται (31.8.2024) στη Δ.Ε. ανέρχονται σε 3.657! Σημειώνουμε ακόμη ότι οι συνολικές αποχωρήσεις εκπαιδευτικών ΠΕ11 από το 2010 έως το 2024 σε Π.Ε., Δ.Ε. και Ε.Α.Ε. ανέρχονται σε 3.117, ενώ οι συνολικοί διορισμοί της ίδιας περιόδου μόλις σε 761, μια διαφορά της τάξεως των 2.356 ΚΦΑ!
Αναφορικά με την προσθήκη της επιπλέον ώρας Φυσικής Αγωγής σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, την οποία είχε εξαγγείλει ο ίδιος ο Υπουργός πέρυσι τέτοια εποχή, ο Γ.Γ. παρέπεμψε το ζήτημα στις καλένδες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), το οποίο είναι αρμόδιο για να ρυθμίζει τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών.
Τα υπόλοιπα θέματα της ατζέντας της συνάντησης, όπως η διενέργεια της επόμενης φάσης πρόσληψης αναπληρωτών, τα θέματα της Ειδικής Φυσικής Αγωγής, τα νέα Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία, η αναγκαιότητα της εισαγωγής της Φυσικής Αγωγής στην Προσχολική Εκπαίδευση, δεν συζητήθηκαν λόγω πίεσης χρόνου.
Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με τη δέσμευση του Γ.Γ. ότι και στους επικείμενους διορισμούς θα γίνει δίκαιη κατανομή στους Εκπαιδευτικούς Κλάδους, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες.
Ελπίζουμε με τη νέα χρονιά το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. να αφουγκραστεί τις κραυγές αγωνίας των Καθηγητών Φυσικής Αγωγής σχετικά με την ανεπαρκή στελέχωση των σχολείων και τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, και να εμπιστεύεται περισσότερο τα στελέχη των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης που εποπτεύει.