: Σοκ προκαλούν τα στοιχεία που δημοσίευσε η ΕΛΣΤΑΤ για την πορεία του πληθωρισμού στην Ελλάδα, το μήνα Μάρτιο.

Συγκεκριμένα ο πληθωρισμός το μήνα Μάρτιο διαμορφώθηκε στο 8,9% από 7,2% τον Φεβρουάριο. Πρόκειται για εντυπωσιακή και χωρίς φραγμό άνοδο των πληθωριστικών τάσεων στην Ελλάδα,που σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο αφού το προηγούμενο ιστορικό υψηλό είχε καταγραφεί το 1996 με 7,3%.

Το πλέον ανησυχητικό είναι ότι ακόμη δεν υπάρχουν ορατά σημάδια ανάσχεσης αυτού του τσουνάμι, καθώς παραμένουν σε υψηλά επίπεδα οι τιμές στην , τα τρόφιμα και τις αγροτικές πρώτες ύλες.Σημειώνεται ότι νέο ιστορικό ρεκόρ κατέγραψε τον περασμένο μήνα ο ετήσιος πληθωρισμός στη ζώνη του ευρώ, ο οποίος διαμορφώθηκε στο 7,5%, από 5,9% το Φεβρουάριο. Ειδικότερα, σε 9% έναντι μείωσης 1,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2021 με το 2020 .

Ο Γενικός ΔΤΚ κατά τον μήνα Μάρτιο 2022, σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2022, παρουσίασε αύξηση 2,7% έναντι αύξησης 1,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους .

Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Απριλίου 2021 – Μαρτίου 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 2020 – Μαρτίου 2021, παρουσίασε αύξηση 3,5% έναντι μείωσης 1,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Απριλίου 2020 – Μαρτίου 2021 με το δωδεκάμηνο Απριλίου 2019 – Μαρτίου 2020 .

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 2,7% τον μήνα Μάρτιο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2022, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών: Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

• 0,6% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί, μοσχάρι, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, τυριά, ελαιόλαδο, πατάτες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: νωπά ψάρια, νωπά λαχανικά.

• 0,3% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα κρασιά.

• 21,1% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω επαναφοράς μέρους των τιμών στα επίπεδα πριν από τις χειμερινές εκπτώσεις.

• 4,2% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, πετρέλαιο θέρμανσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στο φυσικό αέριο.

• 0,8% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις χειμερινές εκπτώσεις.

• 5,3% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.

• 0,5% στην ομάδα Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε κινηματογράφους-θέατρα.

• 1,1% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

• 0,4% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας