Μobilefees.gov.gr: Ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, έδωσε νέες διευκρινίσεις για τη διαδικασία απαλλαγής από τα τέλη .

Πώς κάνετε αίτηση

Απαντώντας σε σειρά ερωτημάτων, αποσαφήνισε τι ισχύει όταν το κινητό είναι στο όνομα των γονέων του ενδιαφερόμενου ή όταν ένας νέος αλλάζει νούμερο κινητού και πάροχο .

Μεταξύ άλλων, τόνισε πως «υπήρξε μέριμνα από το υπουργείο μας και το υπουργείο Οικονομικών να μπορέσει κάποιος να δηλώνει ένα κινητό τηλέφωνο το οποίο δεν είναι κατ’ ανάγκη στο δικό του όνομα. Αυτό που δηλώνει κανείς στην πραγματικότητα είναι το ΑΜΚΑ, ο αριθμός του κινητού τηλεφώνου που χρησιμοποιεί ο νέος και τον πάροχο . Αυτά τα τρία στοιχεία δηλώνει κανείς στην πλατφόρμα mobilefees.gov.gr».

Έπειτα, εξήγησε στην ΕΡΤ: «Ο γονέας για το ανήλικο παιδί  μπορεί να δηλώσει το τηλέφωνο που χρησιμοποιεί το παιδί του και με αυτή τη δήλωση να απαλλαγεί από τα τέλη κινητής τηλεφωνίας».

Τα πέντε βήματα για απαλλαγή από τέλη κινητής τηλεφωνίας

Για τη σύνδεση στο mobilefees.gov.gr χρειάζονται οι κωδικοί και οι ΑΜΚΑ ή ΠΑΑΥΠΑ του δικαιούχου -τον δικό σας ή του ανήλικου τέκνου.

Τα  βήματα για την υποβολή της αίτησης είναι τα εξής:

Βήμα 1ο – Είσοδος με κωδικούς Taxisnet και εισαγωγή ΑΜΚΑ ή ΠΑΑΥΠΑ – Προσωρινό  Αριθμό Ασφάλισης και Υγειονομικής Περίθαλψης Αλλοδαπού – του αιτούντα

Βήμα 2ο – Εισαγωγή στοιχείων δικαιούχου

Βήμα 3ο – Επιλογή παρόχου, εισαγωγή αριθμού κινητού τηλεφώνου και εισαγωγή One Time Password (αποστέλλεται στο κινητό για την επιβεβαίωση του αριθμού)

Βήμα 4ο – Ολοκλήρωση εγγραφής

Βήμα 5ο – Προβολή και αποθήκευση της αίτησης

Για το δεύτερο βήμα, να σημειωθεί ότι αν η αίτηση αφορά σε ανήλικο δικαιούχο υπό τη επιμέλειά σας, επιλέγετε «Ανήλικο υπό την επιμέλειά σας». Στο πεδίο που εμφανίζεται, καταχωρίζεται ο ΑΜΚΑ/ΠΑΑΥΠΑ του ανήλικου δικαιούχου. Αμέσως μετά επιλέγουμε «συνέχεια».

Σε περίπτωση αλλαγής παρόχου, λόγω φορητότητας, το Μητρώο θα ενημερώνεται αυτόματα.

Η στήλη «Κατάσταση αίτησης» στον πίνακα της εγγραφής σας θα εμφανίζει αρχικά την ένδειξη «Φορητότητα». Σε αυτό το στάδιο, η στήλη «Ενέργειες» παραμένει ανενεργή μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία της φορητότητας. Με την επιτυχή ολοκλήρωση της φορητότητας, η στήλη «Κατάσταση Αίτησης», θα εμφανίζει και πάλι την ένδειξη «Ενεργή».

Πότε υποβάλλεται η αίτηση

Η εγγραφή στο Μητρώο γίνεται με συγκεκριμένη σειρά, βάσει του λήγοντα του ΑΦΜ.

Συγκεκριμένα:

• 10 Ιανουαρίου 2022: ενεργοποίηση ΑΦΜ με καταληκτικό ψηφίο 0

• 11 Ιανουαρίου 2022: ενεργοποίηση ΑΦΜ με καταληκτικό ψηφίο 1

• 12 Ιανουαρίου 2022: ενεργοποίηση ΑΦΜ με καταληκτικό ψηφίο 2

• 13 Ιανουαρίου 2022: ενεργοποίηση ΑΦΜ με καταληκτικό ψηφίο 3

• 14 Ιανουαρίου 2022: ενεργοποίηση ΑΦΜ με καταληκτικό ψηφίο 4

• 15 Ιανουαρίου 2022: ενεργοποίηση ΑΦΜ με καταληκτικό ψηφίο 5

• 16 Ιανουαρίου 2022: ενεργοποίηση ΑΦΜ με καταληκτικό ψηφίο 6

• 17 Ιανουαρίου 2022: ενεργοποίηση ΑΦΜ με καταληκτικό ψηφίο 7

• 18 Ιανουαρίου 2022: ενεργοποίηση ΑΦΜ με καταληκτικό ψηφίο 8

• 19 Ιανουαρίου 2022: ενεργοποίηση ΑΦΜ με καταληκτικό ψηφίο 9