Διαβάστε αναλυτικά τι αλλάζειστο – Με γνώμονα την οδική ασφάλεια, η Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωκοινοβουλίου τίθεται υπέρ των υποχρεωτικών ιατρικών εξετάσεων κατά την έκδοση και ανανέωση των διπλωμάτων.

Ειδικότερα, υπέρ της εφαρμογής , τάχθηκε τον Δεκέμβριο του 2023 η Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στο πλαίσιο της αξιολόγησης της δέσμης μέτρων για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που είχε καταθέσει η Κομισιόν τον περασμένο Μάρτιο.

Για την Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (TRANS) κάθε άνθρωπος που κάθεται πίσω από το τιμόνι πρέπει να βρίσκεται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, τόσο σε σωματικό όσο και σε ψυχικό επίπεδο, με γνώμονα την ομαλή συνύπαρξή του με τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου.

Παράλληλα, τα μέλη της TRANS συμφώνησαν ότι η ισχύς των διπλωμάτων οδήγησης για αυτοκίνητο και μοτοσικλέτα δεν πρέπει να είναι μικρότερη των 15 ετών (σ.σ. στην Ελλάδα η ανανέωση είναι υποχρεωτική ανά 15 χρόνια).

Δοκιμαστική περίοδος οδήγησης για τους νέους οδηγούς

Παράλληλα, η Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ψήφισε υπέρ της εφαρμογής μιας υποχρεωτικής δοκιμαστικής περιόδου τουλάχιστον δύο ετών για τους νέους οδηγούς, κατά τη διάρκεια της οποίας αυτοί θα υπόκεινται σε αυστηρότερους περιορισμούς, συγκριτικά με τους υπόλοιπους οδηγούς.

Για παράδειγμα θα τιμωρούνται αυστηρότερα εφόσον υιοθετούν μια επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά, την ίδια ώρα που το όριο αλκοόλ θα είναι 0,2 g/l όταν κάθονται πίσω από το τιμόνι.

Παράλληλα, για να αντιμετωπιστεί η έλλειψη επαγγελματιών οδηγών, η TRANS θεωρεί πως πρέπει να επιτραπεί η απόκτηση διπλώματος οδήγησης για φορτηγό και λεωφορείο έως και 16 επιβατών από άτομα ηλικίας 18 ετών, υπό την προϋπόθεση ότι διαθέτουν πιστοποιητικό επαγγελματικής επάρκειας. Επιπλέον, άτομα ηλικίας 17 ετών θα μπορούσαν επίσης να δικαιούνται άδεια οδήγησης φορτηγών εάν συνοδεύονται από έμπειρο οδηγό.

Νέα μαθήματα οδήγησης

Τέλος, προτείνειται η αναθεώρηση των μαθημάτων οδήγησης, ώστε οι υποψήφιοι οδηγοί να επιδεικνύουν την προσήκουσα συμπεριφορά και τα κατάλληλα αντανακλαστικά στις πραγματικές οδικές συνθήκες. Στόχος είναι να εξοικειωθούν σε έναν τρόπο οδήγησης όπου θα προστατεύονται οι ευάλωτοι χρήστες του δρόμου, δεν θα χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο, θα γνωρίζουν πως να αξιοποιούν τα σύγχρονα συστήματα των αυτοκινήτων, και θα οδηγούν με τρόπο που θα μειώνονται οι εκπομπές CO2.