Eκπτωση 8% στους ευάλωτους πελάτες και σε καταναλώσεις πάνω από 2.000 KWh, αλλά και μείον 5 ευρώ στο λογαριασμό ρεύματος για τους καταναλωτές που έχουν e-bill, είναι μερικά από τα μέτρα που θα εφαρμόσει η ΔΕΗ από τις 26 Μαρτίου, προκειμένου να συνεισφέρει στις δύσκολες καταστάσεις που διαδραματίζονται στη χώρα λόγω του κορoνοΐού.

Πρόκειται, μάλιστα, για ενέργεια την οποία επικροτεί ο υπουργός Περιβάλλοντος Κωστής Χατζηδάκης, αφού όπως χαρακτηριστικά σημείωσε «η άμεση κινητοποίηση της κυβέρνησης και του ΥΠΕΝ άνοιξε το δρόμο για να ξεκινήσουν οι εταιρίες προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας -αρχής γενομένης από τη ΔΕΗ και την Elpedison- να ανακοινώσουν μέτρα-ανάσα για τις επιχειρήσεις που δοκιμάζονται από την κρίση του κορoνοϊού και τις κοινωνικά ευάλωτες ομάδες».

Συγκεκριμένα, από τις 26 Μαρτίου 2020 και για το επόμενο τρίμηνο η ΔΕΗ προσφέρει:

Δωρεάν πάγιο για όλους τους πελάτες χαμηλής τάσης.

Eκπτωση 8% στους ευάλωτους πελάτες κατηγορίας Β’ & Γ’ (ηλικιωμένοι άνω των 70 ετών, άτομα σε μηχανική υποστήριξη, που δεν εντάσσονται στο ΚΟΤ). Οι ευάλωτοι πελάτες-δικαιούχοι του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου συνεχίζουν να τιμολογούνται με τα ειδικά προνομιακά τιμολόγια και μεγάλες εκπτώσεις.

Πέντε ευρώ έκπτωση για όλους τους πελάτες e-bill, παλαιούς και νέους. «Συμβουλεύουμε όλους τους καταναλωτές μας να εγγραφούν από το κινητό, το tablet ή τον υπολογιστή τους στην υπηρεσία e-bill και να επωφεληθούν τόσο από τις απλοποιημένες διαδικασίες όσο και από την έκπτωση στους λογαριασμούς τους», τονίζουν.

Eκπτωση 8% για νοικοκυριά και επιχειρήσεις χαμηλής τάσης με κατανάλωση πάνω από 2.000 KWh, ώστε να μην επιβαρυνθούν από τις υψηλές καταναλώσεις για όσο διάστημα παραμείνουν στο σπίτι με τις οικογένειές τους, αλλά και για τις επιχειρήσεις, που αυτή την περίοδο δοκιμάζονται.

Παρεμβάσεις

Παράλληλα, η ΔΕΗ έχει ήδη προβεί σε σειρά παρεμβάσεων για την ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση των πελατών της από το τηλεφωνικό κέντρο 11770 και την ιστοσελίδα της , ώστε να βοηθήσει τους πελάτες της να παραμείνουν στο σπίτι. Συγκεκριμένα:

Το τηλεφωνικό κέντρο 11770 λειτουργεί με διευρυμένο ωράριο καθημερινά από τις 7:00 το πρωί έως τις 21:00.

Οι πελάτες μπορούν να εξυπηρετηθούν από το 11770 για όλες τις συναλλαγές τους (νέα συμβόλαια, αλλαγές στοιχείων, διακανονισμοί κ.λπ.).

Στην ιστοσελίδα της ΔΕΗ όλοι οι πελάτες μπορούν να πληρώσουν απλά και γρήγορα χωρίς καμία επιπλέον προμήθεια με όλες τις χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες.

Το τηλεφωνικό κέντρο 11770 εξυπηρετεί όσους πελάτες δεν είναι εξοικειωμένοι με τις ηλεκτρονικές πληρωμές, δίνοντάς τους οδηγίες βήμαβήμα για την πληρωμή μέσω της ιστοσελίδας της ΔΕΗ.

Το τηλεφωνικό κέντρο 11770 θα μπορεί, σε περίπτωση που ο εκτιμώμενος χρόνος αναμονής υπερβαίνει τα 3 λεπτά, να καλεί όσους πελάτες το επιθυμούν, ώστε να βελτιωθεί η διαδικασία εξυπηρέτησής τους.

Oπως είπε ο κ. Χατζηδάκης, «πιστεύω ότι θα ανακοινώσουν ανάλογα μέτρα και οι υπόλοιπες εταιρίες, η καθεμία ανάλογα με το προφίλ της, με το προφίλ των πελατών της και τη δική της εμπορική πολιτική».

Ανησυχία

Πάντως, τόσο στην ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος, όσο και στη ΔΕΗ υπάρχει ο φόβος πως την υπάρχουσα κατάσταση θα επιχειρήσουν να εκμεταλλευτούν οι μπαταχτσήδες, προσπαθώντας να «φανούν» ως ευάλωτες ομάδες.

Ετσι, ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι οι αποκοπές γίνονται μόνο για τους στρατηγικούς κακοπληρωτές. «Υπάρχουν ηλεκτρονικές διασταυρώσεις, ξέρει και η ΔΕΗ και οι υπόλοιποι ποιοι πραγματικά μπορούν και δεν πληρώνουν. Τώρα για τους πραγματικά ευάλωτους, σήμερα κάναμε μειώσεις. Εκανε η ΔΕΗ μειώσεις στους ευάλωτους και από εκεί και πέρα υπάρχει ήδη ένα πλαίσιο που είναι υποχρεωμένες και οι ίδιες οι εταιρίες να το εφαρμόζουν, που προβλέπει απόλυτη κάλυψη αυτών που πραγματικά είναι ευάλωτοι. Εάν υπάρχουν άνθρωποι που αισθάνονται ότι έχει γίνει μια αδικία, είμαστε εδώ, όχι μόνο η ΔΕΗ και οι υπόλοιποι πάροχοι, αλλά και το γραφείο μου, για να βλέπουμε τέτοιου είδους αδικίες. Αλλά δεν θέλω σε καμία περίπτωση να ανοίξει ένα παράθυρο για διαφόρους, οι οποίοι ζουν επί ζημία του συνόλου, να εκμεταλλευτούν αυτή την κρίση και να μην πληρώσουν ενώ μπορούν», εξήγησε.