Με αφορμή τη συζήτηση του του Υποργείου Παιδείας και την εκ νέου νομοθέτηση της στο , ο πρώην πρόεδρος της ΟΛΜΕ ,Θέμης Κοτσιφάκης,  απέστειλε στοιχεία για το τι συνέβη στην πρώτη της εφαρμογή το 2013-2014.

Όπως τονίζει μεταξύ άλλων «Δυστυχώς η ιστορία επαναλαμβάνεται…».

Σύμφωνα με τα στοιχεία, τα φροντιστήρια επωφελήθηκαν με αύξηση κατά 15% των μαθητών Α’Λυκείου .

Από την ομιλία του εκπροσώπου της ΟΛΜΕ στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσων της ΒΟΥΛΗΣ (8-5-15)

• Με το νόμο 4186/13 επιχειρήθηκε η μετατροπή του Λυκείου σε διαρκές εξεταστικό κέντρο, με πανελλαδικού
τύπου εξετάσεις μέσα από την «Τράπεζα Θεμάτων» και με τη δεσποτεία των τεστ και των τυπικών κριτηρίων στην
εξεταστική διαδικασία. Συνδέθηκε ο βαθμός όλων των μαθημάτων και όλων των τάξεων του λυκείου με το
απολυτήριο και βαθμό πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αυστηροποιήθηκε ο τρόπος προαγωγής των
μαθητών. Αυτά τα μέτρα αποτελούσαν και το πρώτο βήμα για την αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση των σχολείων
και τελικά τη δημιουργία σχολείων διαφορετικών επιπέδων και ταχυτήτων.

• Η εφαρμογή των σχετικών διατάξεων αυτού του νόμου είχε ήδη καταστροφικές συνέπειες για τους μαθητές και
μαθήτριες του Λυκείου, όπως:

• αύξηση της μαθητικής διαρροής και βίαιη εξώθηση των μαθητών και μαθητριών στην πρόωρη άτυπη κατάρτιση
μετά το γυμνάσιο και στην απλήρωτη και εκμεταλλευτική μαθητεία, μέσα από τη θεσμοθέτηση των
μεταγυμνασιακών σχολών κατάρτισης (ΣΕΚ)

• ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση του μορφωτικού χαρακτήρα του Λυκείου,
• μεταβολή του Λυκείου, Γενικού και Επαγγελματικού, σε ένα απέραντο ναρκοπέδιο αλλεπάλληλων εξετάσεων, με
αποτέλεσμα τον αποκλειστικό προσανατολισμό της λειτουργίας του σχολείου στις εξετάσεις με μοναδικό στόχο
την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση,

• ενίσχυση της προσφυγής στα φροντιστήρια σε μια περίοδο ακραίας οικονομικής ανέχειας και σκληρής
δοκιμασίας για την ελληνική οικογένεια.

• Δυστυχώς, τα αποτελέσματα των εξετάσεων της περσινής Α ́ Λυκείου ήταν δραματικά για την πρώτη χρονιά
εφαρμογής του νέου συστήματος (μεγάλη αύξηση του αριθμού των μετεξεταστέων, αλλά και των μαθητών που
τελικά απορρίφθηκαν).

Δείτε αναλυτικά τα στοιχεία