Tι ανακοίνωσε ο κ. Πιερρακάκης – Οι αλλαγές που και κατάρτιση με βασικότερη τη διασύνδεση των δομών με την αγορά εργασίας

Όσα παρουσίασαν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης σε εκδήλωση στο Πρότυπο Επαγγελματικό Λύκειο Περάματος.

Ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε για την οποία τόνισε ότι δεν είναι το αποπαίδι της τριτοβάθμιας παραθέτοντας, μάλιστα, το στοιχείο ότι η ανεργία των νέων είναι μεγαλύτερη στους αποφοίτους των ΑΕΙ από ό,τι σε αυτούς των ΙΕΚ.

«Σήμερα εδώ από το Επαγγελματικό Λύκειο του Περάματος στέλνουμε ένα μήνυμα προσήλωσης στην κεντρική μας δέσμευση για την ενίσχυση της τεχνικής και επαγγελματική εκπαίδευσης στη χώρα μας. Πολύ σύντομα θα έχουμε ψηφίσει ένα καινούργιο νομοσχέδιο το οποίο θα αποδεικνύει και στην πράξη την έμφαση που δίνουμε στην τεχνική εκπαίδευση με την ουσιαστική αναβάθμιση των επαγγελματικών λυκείων, των δημόσιων ΙΕΚ τα οποία μετονομάζονται και ενισχύονται με θεματικούς άξονες, με καινούργιους οδηγούς κατάρτισης, κυρίως με άμεση σύνδεση με την αγορά εργασίας. Έτσι ώστε να μπορέσουμε να περάσουμε το μήνυμα και κυρίως στα νέα παιδιά ότι η επαγγελματική και τεχνική εκπαίδευση και κατάρτιση δεν είναι ο φτωχός συγγενής της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης αλλά ένας επαγγελματικός δρόμος ο οποίος ανοίγει εξαιρετικές προοπτικές για πολύ επικερδείς επαγγελματικές σταδιοδρομίες» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης πριν την εκδήλωση και τη συζήτηση που είχε με τρεις από τους μαθητές του Πρότυπου ΕΠΑΛ στο Πέραμα.

Εκδήλωση για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση στο Πρότυπο Επαγγελματικό Λύκειο Περάματος

«Είμαι χαρούμενος που βρίσκομαι εδώ στο Πέραμα. Είμαι πολύ εντυπωσιασμένος από το ζήλο των καθηγητών και τον τρόπο που τα ίδια τα παιδιά ασχολούνται με την επιλογή τους να επενδύσουν στην επαγγελματική κατάρτιση. Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τη διακυβέρνηση διαπιστώσαμε βασική αναντιστοιχεία του τι ζητάει η αγορά εργασίας και τι προτεραιότητες έδιναν οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Διαπιστώσαμε ένα χάσμα και μια επαγγελματική κατάρτιση αποπαίδι και αυτό είναι ένα μεγάλο λάθος κυρίως από οικονομικής πλευράς. Αν δει τα στοιχεία της ανεργίας των νέων θα δει ότι έχουμε μεγαλύτερη στους αποφοίτους των ΑΕΙ και μικρότερη σε αυτούς των ΙΕΚ» είπε ο πρωθυπουργός στη συζήτηση που είχε με τρεις μαθητές από το Πέραμα.

Τόνισε ότι είναι «μεγάλο στοίχημα η ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και δίνω μεγάλη σημασία στο νομοσχέδιο του υπ. Παιδείας ώστε να πετύχουμε να διασυνδέσουμε τις δικές σας ανάγκες με την αγορά εργασίας και πώς θα σας δώσουμε δεξιότητες που θα σας επιτρέψουν να βρείτε εύκολα μια καλή δουλειά».

«Αν δείτε τους μισθούς εδώ στη ναυπηγοπισκευαστική ζώνη θα δείτε ότι δεν μιλάμε για μεροκάματα κατώτατου μισθού. Άρα για μένα έχει σημασία να σπάσουμε το στίγμα που έχει η επαγγελματική εκπαίδευση ότι είναι για τα παιδιά που δεν μπορούν να μπουν στο πανεπιστήμιο. Δεν είναι αποπαίδι της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης η επαγγελματική εκπαίδευση. Είναι συνειδητή επιλογή. Αν επιλέξετε αυτό τον δρόμο δικό μας χρέος είναι να έχετε την καλύτερη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση ώστε όταν πάρετε την πιστοποίηση να το γνωρίζει ο εργοδότης σας».

«Πιστεύω πολύ στη μαθητεία και όσο περισσότερες δυνατότητες θα έχουμε τόσο πιο εύκολο θα είναι να κάνει κανείς μαθητεία κοντά στον τόπο διαμονής του» πρόσθεσε ο πρωθυπουργός και ζήτησε από το υπουργείο Παιδείας να προβάλει τις ιστορίες των νέων παιδιών που επέλεξαν αυτό τον δρόμο και αισθάνονται δικαιωμένα από την επιλογή τους.

«Εσείς είστε η καλύτερη απόδειξη ότι αυτός ο επαγγελματικός σας δρόμος ικανοποιεί τα προσωπικά σας οράματα. Αυτό που έχει σημασία είναι να κάνεις αυτό που αγαπάς και θέλεις γιατί τότε θα κάνεις καλύτερα τη δουλειά σου» συμπλήρωσε.

«Θέλουμε περισσότερα νέα παιδιά να κατευθύνονται στον κλάδο των τουριστικών επαγγελμάτων. Το ζήτημα της πρακτικής άσκησης είναι σημαντικό γιατί σας φέρνει σε επαφή με την πραγματικότητα της δουλειάς από νεαρή ηλικία. Γι’ αυτό έχει σημασία να υπάρχει τοπική διασύνδεση των επιχειρήσεων με τις δομές επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Με αυτόν τον τρόπο και οι μαθητείες θα είναι πιο εύκολες γιατί βλέπουν στα παιδιά που εκπαιδεύουν τους πιθανούς μελλοντικούς εργαζόμενους» συνέχισε ο πρωθυπουργός.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε την ανάγκη να υπάρχει ενημέρωση των μαθητών γυμνασίου για τις επιλογές τους και στην επαγγελματική εκπαίδευση και όπως είπε αυτό θα προστεθεί στο νομοσχέδιο για να γίνει στη συνέχεια πράξη.

Χαρακτήρισε απολύτως απαραίτητη την επικαιροποίηση των προγραμμάτων σπουδών «και γι αυτό εισάγουμε νέους οδηγούς». «Η δια βίου μάθηση και η συνεχής εκπαίδευση είναι ένα κατ’ εξοχήν στοίχημα για τη δική σας τη γενιά. Η λογική, και αυτό ισχυει για όλες τις κατηγορίες εκπαίδευσης, ότι πάω στο σχολείο πήρα πτυχιό, πήρα πιστοποίηση και έδεσα τον γάιδαρό μου δεν ισχύει. Όλοι πρεπει να επανακαταρτιζόμαστε και γι’ αυτό ο ρόλος του υπουργείου Εργασίας με την ΔΥΠΑ είναι εξίσου σημαντική για τη δια βίου εκπαίδευση και κατάρτιση».

Ο κ. Μητσοτάκης συνεχάρη τους εκπαιδευτικούς για το μεράκι και την αγάπη που επιδεικνύουν «γιατί σε κάθε σύστημα μπορούμε να δώσουμε εξοπλισμό και υποδομές αλλα όλα τα καλά εκπαιδευτικά συστήματα ξεκινούν από τους εκπαιδευτικούς που θέλουμε συμμάχους και τα διευθυντικά στελέχη, να περιορίζουμε στο ελάχιστο τα περιστατικά bullying, να μας αρέσει που ερχόμαστε στο σχολείο, να μην έχουμε σχολικές διαρροές. Η λογική να μπορέσουμε να συγκεντρώσουμε σε μια δομή όλες τις βαθμίδες της επαγγελματικής κατάρτισης και εκπαίδευσης είναι στη σωστή κατεύθυνση».

Η αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης είναι στις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης είπε ο κ. Πιερρακάκης. Σκοπεύουμε να ενισχύσουμε τη διάρθρωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης διαχέοντας σε όλα τα ΕΠΑΛ ό,τι συμβαίνει στα πρότυπα επαγγελματικά λύκεια.

«Σε ό,τι αφορά τα κέντρα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΚΕΕΚ) στοχεύουμε σε 60 δομές όπως αυτή εδώ στο Πέραμα, μιλάμε για τη συνύπαρξη των ΕΣΚ των ΕΠΑΛ και των ΙΕΚ» πρόσθεσε ο υπουργός Παιδείας.

Στόχος η βελτίωση της επαφής με την αγορά εργασίας πρόσθεσε ο κ. Πιερρακάκης παρουσιάζοντας τους νέους όρους που θα ισχύσουν για τα ΚΕΕΚ. Όπως είπε θα υπάρχει ένας οργανωτικός συντονιστής με συγκεκριμένα κριτήρια και 4ετη θητεία αλλά και ένα συμβούλιο λειτουργίας.

Η κάθε δομή λειτουργεί ως έχει αλλά δημιουργούμε μια δομή διαλειτουργικότητας από πάνω, πρόσθεσε ο υπουργός Παιδείας.

Ανακοίνωσε, δε, ότι τα ΙΕΚ θα μετονομαστούν σε σχολές ανώτερης επαγγελματικής κατάρτισης.

«Το σύνθημα μας είναι επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση πρώτη επιλογή, αυτή ήταν η εντολή του πρωθυπουργού, αυτό επιδιώκουμε να πετύχουμε» κατέληξε ο Κυριάκος Πιερρακάκης.

Το συγκεκριμένο σχολείο είναι ένα από τα έξι πρότυπα που δημιουργήθηκαν με 350 ενεργούς μαθητές όπως είπε η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή.