Άρχισαν δειλά δειλά οι διευθύνσεις εκπαίδευσης ανά την επικράτεια να ενημερώνουν τους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να υποβάλλουν αίτηση παραίτησης από την υπηρεσία για συνταξιοδοτικούς λόγους να εκδηλώσουν ενδιαφέρον. Πρωτοστάτησε η Δ/νση Δ/μιας Εκπ/σης Δράμας αποστέλλοντας το παρακάτω έγγραφο:

alt

Ως γνωστόν στις 21 Απριλίου αρχίζει η υποβολή των δικαιολογητικών για τη συνταξιοδότηση των εκπαιδευτικών του 2016.

Το χαρακτηριστικό της φετινής χρονιάς είναι η απροθυμία και η αβεβαιότητα που επικρατεί στις τάξεις των υποψήφιων συνταξιούχων. Ενώ τα προηγούμενα χρόνια οι εκπαιδευτικοί προέβαιναν σε συνειδητή επιλογή, βέβαιοι πως ο δρόμος προς τη συνταξιοδότηση αποτελεί συμφέρουσα επιλογή και πως η παραμονή στην εργασία δεν ωφελεί συνταξιοδοτικά, η φετινή χρονιά είναι ίσως η χειρότερη για λήψη τέτοιων αποφάσεων. Ο κάθε υποψήφιος συνταξιούχος πρέπει να αποφασίσει μέσα σε θολό και μεταβαλλόμενο τοπίο, και τούτο γιατί:

· είναι άγνωστο αν προλάβει να κατοχυρώσει τη σύνταξη με τον παλιό τρόπο. Οι ειδικοί της κοινωνικής ασφάλισης υποστηρίζουν ότι οι αιτήσεις που θα κατατεθούν μετά την ψήφιση του νόμου θα υπολογιστούν με το νέο τρόπο που εμπεριέχει πολύ χαμηλά ποσοστά αναπλήρωσης

· οι απροκάλυπτες επιδιώξεις των δανειστών για συντάξεις κάτω του 50% του μισθού

· η λογιστική αντίληψη για τη συνταξιοδοτική δαπάνη

· οι διαχεόμενες πληροφορίες για δραστική μείωση των συντάξεων

· η σύγχυση που προκαλείται από ειδικούς της ασφάλισης σχετικά με το μέλλον των συντάξεων και

· ο εξοβελισμός των συνταξιούχων από μερίδα της κοινωνίας

θέτουν σοβαρά διλήμματα στους εκπαιδευτικούς που έχουν θεμελιωμένα συνταξιοδοτικά δικαιώματα για το αν πρέπει ή όχι ΤΩΡΑ να τα ασκήσουν.

Η εμπειρία από τα προηγούμενα μνημονιακά χρόνια δείχνει πως όσοι έσπευσαν να αποχωρήσουν από την υπηρεσία, καλώς έπραξαν και τούτο γιατί:

  • Κλείδωσαν τον υπολογισμό της σύνταξής τους με τον παλαιό τρόπο χωρίς τις μειώσεις του νόμου 3865/2010.
  • Απέφυγαν την αύξηση των ορίων ηλικίας σε περίπτωση πρόωρης συνταξιοδότησης και το πέναλτι 10%.
  • Οι συνταξιοδοτηθέντες έως 31/8/2013 πρόλαβαν και ήδη τους έχει χορηγηθεί, παρά τις όποιες μειώσεις, εφάπαξ που ανταποκρίνεται στις καταβληθείσες εισφορές.
Μέσα σε αυτόν τον κυκεώνα ο εκπαιδευτικός καλείται να αποφασίσει. Από τη μια το εργασιακό τοπίο φαίνεται να του παρέχει περισσότερη σιγουριά. Από την άλλη, στη δύση του εργασιακού του βίου, πρέπει να ζυγιάσει τις σωματικές και ψυχικές του δυνάμεις, να αποδεχθεί την επιδείνωση των εργασιακών συνθηκών (25άρια και πλέον τμήματα) να συμβιβαστεί με την έλλειψη προσωπικού και την ένδυα της παιδείας.
Το συνταξιοδοτικό τοπίο μοιάζει πραγματικά με τοπίο στην ομίχλη. Οι όποιες αποφάσεις αποτελούν προσωπική υπόθεση με όποιο ρίσκο η κάθε μια εμπεριέχει και ουδείς μπορεί να προδικάσει ποια επιλογή είναι καλύτερη…