Ανακοινώθηκαν από τη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης τα κενά για την τοποθέτηση της ειδικότητας ΠΕ03 στους αναπληρωτές. Τόσο η διαδικασία προσδιορισμού των κενών που ακολουθήθηκε στο ΠΥΣΔΕ, όσο και ο τρόπος συμψηφισμού των κενών αποδεικνύουν την απαξιωτική αντιμετώπιση των συναδέλφων αναπληρωτών και τη μεταχείρισή τους ως δεύτερης κατηγορίας εκπαιδευτικών.

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Δυτικής Θεσσαλονίκης

Για να εμφανίσουν κάλυψη όλων των κενών έδωσαν το μέγιστο ωράριο σε όλους τους αναπληρωτές (23 ώρες), ενώ είναι γνωστό ότι το ωράριο των περισσότερων είναι 21 ώρες.
Για τον ίδιο λόγο μείωσαν τις ώρες που ζητούσαν τα σχολεία (Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Ευόσμου ζητούσε 22 ώρες και δόθηκαν για κάλυψη 16, ΕΠΑΛ Σίνδου ζητούσε 31 ώρες δόθηκαν οι 27, ΓΕΛ Μαδύτου ζητούσε 11 δόθηκαν 9, ενώ το κενό των 12 ωρών του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου των 12 ωρών δεν εμφανίζεται πουθενά, κ.ά.).
Έσπασαν ολόκληρα κενά σχολείων για να γίνει συμψηφισμός με άλλα σχολεία και να προκύπτει άθροισμα ωρών με το μέγιστο ωράριο που δεν αντιστοιχεί στην πραγματικότητα του ωραρίου που πρέπει να καλύψουν οι συνάδελφοι ( οι 20 ώρες του 5ου Γυμνασίου Σταυρούπολης έσπασαν στα δύο, αντί να δοθεί ως ένα κενό, οι 40 ώρες του 1ου Γυμνασίου Κορδελιού αντί να δοθούν ως δύο κενά των 20 ωρών, έγιναν ένα κενό των 23 ωρών και οι υπόλοιπες 17 σε συμψηφισμό με άλλο σχολείο, Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά το κενό των 20 ωρών, αντί να δοθεί ως ένα κενό, έγινε 23 ωρών σε συμψηφισμό με το Γυμνάσιο Μυγδονίας, κ.ά.).
Έγινε συμψηφισμός απομακρυσμένων σχολείων με χαρακτηριστικό το παράδειγμα, το κενό των 20 ωρών του 1ου ΓΕΛ Κουφαλίων, που ενώ έπρεπε να δοθεί ως ολόκληρο κενό, συμψηφίστηκε με το κενό των 3 ωρών του ΓΕΛ Καλλιθέας. Οι 15 ώρες του 1ου ΕΠΑΛ Σταυρούπολης και οι 4 τους 2ου ΕΠΑΛ Σταυρούπολης, αντί να δοθούν ως ένα κενό, το κάθε ένα δόθηκε σε συμψηφισμό με άλλα σχολεία για να συμπληρώνονται οι 23 ώρες!
Για να τους αναπληρωτές, το ΠΥΣΔΕ κατήργησε τη δυνατότητα που ισχύει για τους μόνιμους, να έχουν τη δυνατότητα της διδασκαλίας μαθημάτων β΄ ανάθεσης, project, δημιουργικών ζωνών, κ.ά.
Στον προσδιορισμό των κενών στους αναπληρωτές εφαρμόστηκε άλλος τρόπος υπολογισμού των κενών από ότι στους μόνιμους. Οι μόνιμοι τοποθετήθηκαν σε σχολείο με βάση το κενό κάθε σχολείου και μετά ακολούθησε η διαδικασία συμπλήρωσης του ωραρίου τους.

Ως Αγωνιστικές Παρεμβάσεις από τη Δευτέρα 7/10 ζητήσαμε να μας δοθούν όλα τα στοιχεία για να επεξεργαστούμε τα κενά και να προτείνουμε την κάλυψη όλων των αναγκών των σχολείων. Τα στοιχεία δόθηκαν στα μέλη του ΠΥΣΔΕ 5 λεπτά πριν τελειώσει η συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ στις 10/10. Στις έντονες διαμαρτυρίες μας για την έλλειψη της δυνατότητας ελέγχου των στοιχείων τα μέλη του ΠΥΣΔΕ συμπεριφέρθηκαν με την απαράδεκτη τακτική του 4-1! Επισημαίνουμε ότι ο αναπληρωτής αιρετός της ΔΑΚΕ δήλωσε ότι συμφωνεί με την πρόταση της Διεύθυνσης και αποχώρησε, ενώ τα άλλα δύο μέλη της Διοίκησης, ο ένας εξέφρασε προβληματισμό αν πρέπει να δοθούν όλα τα κενά, ενώ το άλλο μέλος της διοίκησης στην επιμονή μας για ισότιμη μεταχείριση των αναπληρωτών με τους μονίμους ήταν κατηγορηματική ότι πλέον οι διαδικασίες των μονίμων έχουν τελειώσει και ότι υπάρχει άλλη διαδικασία τώρα με τους αναπληρωτές. Σημειώνουμε ότι ένα από τα βασικά αιτήματα του κλάδου που αφορούν τους αναπληρωτές είναι ίσα δικαιώματα των αναπληρωτών με τους μόνιμους!

Είναι φανερό ότι τα μέλη της Διοίκησης και ο αιρετός της ΔΑΚΕ εναρμονίζονται απόλυτα με τις οδηγίες του υπουργείου για εμφάνιση κάλυψης των κενών με κάθε τρόπο και ας είναι σε βάρος της λειτουργίας των σχολείων και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

Η απαξιωτική αντιμετώπιση των αναπληρωτών πρέπει να σταματήσει. Όπως στην αρχή της χρονιάς όπου από κοινού με τους συναδέλφους αναπληρωτές πετύχαμε να δοθούν όλα τα κενά και να γίνουν οι προτάσεις τους αποδεκτές, είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε να παρεμβαίνουμε αγωνιστικά.

Απαιτούμε:

– Τα κενά να δίνονται όπως τα ζητούν τα ίδια τα σχολεία και να μην τα σπάζουν.

– Όταν γίνεται συμψηφισμός κενών το σύνολο των ωρών που δίνονται να αντιστοιχεί

στα ωράρια των συναδέλφων αναπληρωτών.

– Τα κενά να δοθούν με τον ίδιο τρόπο που δόθηκαν στους μόνιμους

(τοποθέτηση σε κενό και μετά συμπλήρωση ωραρίου).

– Ο συμψηφισμός των κενών να γίνεται στα συγκροτήματα σχολείων.

– Να δοθεί παράταση χρόνου για τις δηλώσεις προτίμησης.

– Τα κενά να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων, να ξαναδοθούν

και να γίνουν νέες δηλώσεις τοποθέτησης των αναπληρωτών.

– Ίσα δικαιώματα στους αναπληρωτές με τους μόνιμους.