Λίγο πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων και σε συνέχεια μιας σειράς αμφιλεγόμενων πρακτικών στο χώρο της Εκπαίδευσης, έγινε προσπάθεια σε σχολεία του Νομού Ημαθίας και από μέρους διευθυντών σχολικών μονάδων, να ανατεθεί στους υπεύθυνους τμημάτων, η συμπλήρωση στοιχείων στο myschool, από το σπίτι τους με την απόδοση ατομικών κωδικών.

Η συγκεκριμένη πράξη είναι προφανές πως:

α) Παραβιάζει το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών.

β) Παραβιάζει μια βασική αρχή βάσει της οποίας Δημόσια έγγραφα δεν απομακρύνονται από υπηρεσία.

γ) Θέτει τις βάσεις για πιθανή παραβίαση προσωπικών δεδομένων ή για αλλοίωση δεδομένων μιας και στον προσωπικό υπολογιστή του καθενός έχουν πρόσβαση και άλλα πρόσωπα.

δ) Η ανάθεση αυτή στηρίζεται σε μια οδηγία των διαχειριστών του myschool και δεν μπορεί να ενέχει θέση Υπουργικής απόφασης ή διαταγής.

ε) Παραβιάζει την αρχή πως η ανάθεση εργασιών γίνεται στην αρχή της σχολικής χρονιάς από τον Σύλλογο Διδασκόντων.

Πέρα όμως από τα παραπάνω η συγκεκριμένη ανάθεση εργασίας αποτελεί και μια ομολογία του τι συμβαίνει σήμερα στα σχολεία. Ομολογεί δηλαδή πως:

  • Τα σχολεία από χώρους γνώσης και σκέψης έχουν μετατραπεί σε κέντρα γραφειοκρατικής καταγραφής. Οι απαιτήσεις του myschool, στα χρονικά όρια που τις θέτει, είναι δυνατόν να εκπληρωθούν μόνο σε βάρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας

  • Ήδη από τα προηγούμενα χρόνια γινόταν κατανοητό σε όλους η σημασία της γραμματειακής υποστήριξης στα σχολεία. Όχι μόνο δεν αναπληρώθηκαν γραμματείς που αποχώρησαν από την υπηρεσία αλλά αυξήθηκε υπέρμετρα ο όγκος εργασίας. Σε αυτό θα πρέπει να προσμετρήσουμε και την αύξηση του διδακτικού ωραρίου που είχε ως συνέπεια την μείωση των ωρών που ένας εκπαιδευτικός μπορεί να ασχοληθεί με διοικητικές εργασίες.

  • Δεν έχει ακόμη βρεθεί ο τρόπος με τον οποίο η χρήση Η/Υ θα διευκολύνει και θα κάνει ταχύτερες τις διοικητικές εργασίες. Αυτή την στιγμή οι εκπαιδευτικοί καλούνται να κάνουν την ίδια εργασία δύο φορές. Μία με τον παραδοσιακό τρόπο, δηλαδή με την χρήση καρτελών και μια με το myschool.

  • Οι υπολογιστές που υπάρχουν στα σχολεία δεν επαρκούν έτσι ώστε ο κάθε εκπαιδευτικός να μπαίνει στα κενά του και να συμπληρώνει το myschool.

  • Τα σχολεία έχουν πρόβλημα με τις ταχύτητες στο διαδίκτυο με αποτέλεσμα το σύστημα να αργεί χαρακτηριστικά.

Κι επειδή τα προβλήματα δεν λύνονται με το να τα κρύβεις κάτω από το χαλί καλούμε τους/τις διευθυντές/ριες που έχουν προβεί σε τέτοια ανάθεση εργασίας να αναιρέσουν την απόφασή τους. Ο θέση τους επιτάσσει να βγουν δημόσια να καταθέσουν τα προβλήματα των σχολείων τους και να απαιτήσουν λύσεις και όχι να μεταφέρουν σε άλλους (εκπαιδευτικούς) τις αδυναμίες τους.

anexartitosima