Η ολοκλήρωση της Α’ φάσης για το σχολικό έτος 2025-2026 φέρνει ξανά στο προσκήνιο τα σοβαρά κενά που παραμένουν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται η ποιότητα της διδασκαλίας και να στερούνται οι μαθητές το δικαίωμα στη δημόσια και δωρεάν παιδεία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρατίθενται, στον κλάδο των Φιλολόγων καλύφθηκε μόνο το 45% των κενών, ενώ οι ανάγκες που είχαν καταγραφεί ήταν υπερδιπλάσιες από τον αριθμό των .

Το Υπουργείο Παιδείας, αν και γνώριζε την πραγματική έκταση των αναγκών, περιορίστηκε σε ελάχιστους διορισμούς, ενώ προχώρησε σε συγχωνεύσεις τμημάτων, τις οποίες χαρακτήρισε «εξορθολογισμό». Η Πρωτοβουλία Φιλολόγων, μέσα από το ακόλουθο κείμενο, εκφράζει την έντονη ανησυχία της για τις συνέπειες αυτής της πολιτικής και ζητά την πλήρη κάλυψη των κενών στη Β’ φάση, υπογραμμίζοντας ότι η καθυστέρηση θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στη λειτουργία των Γυμνασίων και Λυκείων.

Διαβάστε ακόμα 

Αναλυτικά η ανακοίνωση από την Πρωτοβουλία Φιλολόγων:

Η ολοκλήρωση της A’ φάσης αναπληρωτών για τη σχολική χρονιά 2025-2026 αφήνει για ακόμα μία φορά τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με πολλά κενά, υποβαθμίζοντας έτσι τη μαθησιακή διαδικασία και στερώντας από τους μαθητές τη νομοθετημένη δημόσια και δωρεάν παιδεία. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως στον κλάδο των Φιλολόγων, καλύφθηκε μόνο ένα ποσοστό κοντά στο 45% των δηλωθέντων κενών, ήτοι, 627 άτομα, ενώ από τις οικείες ΔΔΕ είχαν δηλωθεί 1287 κενά.

ενώ είχαν προηγηθεί και μόλις 100 διορισμοί στη γενική εκπαίδευση. Ως εκ τούτου το Υπουργείο γνώριζε πολύ καλά πως οι ανάγκες των σχολείων είναι αυξημένες, παρά τις συγχωνεύσεις τμημάτων που μεθοδεύτηκαν και βαπτίστηκαν ως εξορθολογισμός.

Άραγε, όταν το υπουργείο Παιδείας μιλούσε για διόρθωση του στρεβλού θεσμού του αναπληρωτή και για μείωση των αναπληρωτών μέσω των διορισμών, εννοούσε ότι θα αφήσει τα σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς; Θα συνεχίσει να υποβαθμίζει το δικαίωμα των μαθητών για δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση; Θα αφήσει τα τμήματα της γενικής παιδείας των γυμνασίων και των λυκείων χωρίς τους απαραίτητους για την ομαλή λειτουργία τους καθηγητές;

Προσλήψεις αναπληρωτών 2025: Προειδοποίηση για τη β' φάση - Τα σχολεία καταρρέουν από τα κενά

Ως εκπαιδευτικοί, λοιπόν, αιτούμαστε την πλήρη κάλυψη των ανωτέρω κενών στη B’ φάση, η οποία όπως είναι φανερό δεν πρέπει να καθυστερήσει, καθώς κάτι τέτοιο υποσκάπτει τη λειτουργία των σχολείων, ειδικά όταν υπάρχει η Τράπεζα Θεμάτων και η τεράστια ύλη που πρέπει να καλυφθεί. Παράλληλα, κρίνεται επιβεβλημένη η ένταξη στη B’ φάση των προγραμμάτων Μία Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ και ΖΕΠ, αφού από αυτά ωφελούνται ουσιαστικά οι μαθητές, ενισχύονται οι γραμματισμοί τους, μειώνεται η σχολική διαρροή και ενισχύεται το κοινωνικό πρόσωπο της δημόσιας εκπαίδευσης, για τα οποία το ΥΠΑΙΘΑ δεσμεύτηκε ότι δε θα υπάρξει η περσινή καθυστέρηση, αφού φέτος έχουν ήδη γίνει οι απαραίτητες ενέργειες.

Δείτε ακόμα 

Ως εκπαιδευτικοί θα συνεχίσουμε να μαχόμαστε για το καλό της δημόσιας εκπαίδευσης και για τη μείωση των ανισοτήτων. Στο πλαίσιο αυτό, αναμένουμε τις άμεσες ενέργειες του Υπουργείου Παιδείας προς αυτή την κατεύθυνση.

Επίσης, καλούμε τους συναδέλφους της ειδικής αγωγής να μην αναλάβουν χρέη γενικής, καλύπτοντας με αυτό τον τρόπο τα κενά και να μιλάνε με τους συλλόγους και τα σωματεία τους αν υπάρξει η οποιαδήποτε πίεση προς αυτή την κατεύθυνση και βοηθώντας το Υπουργείο να αποκρύπτει τα κενά της γενικής. Είναι αναγκαίο να σταθείτε στο πλευρό μας και να πιέσουμε όλοι μαζί για την κάλυψη των κενών.