Στις 26 ή 27 Ιουνίου αναμένεται η ανακοίνωση των βαθμολογιών για τις Πανελλήνιες 2025 – Καλύτερες επιδόσεις στη Φυσική, χαμηλές βαθμολογίες σε Μαθηματικά και Έκθεση
Έμπειροι εκπαιδευτικοί εκτιμούν πως δεν αναμένονται ραγδαίες διαφορές σε σχέση με πέρυσι, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα γραπτά, που αποτελεί μία και μόνο παράμετρο διαμόρφωσης των βάσεων και πώς αυτές θα κινηθούν.
Αναλυτικότερα,σύμφωνα με τη neakriti, οι βαθμολογίες των υποψηφίων στο μάθημα της Φυσικής, που πέρυσι έπιασαν πάτο αφού ένα ποσοστό που έφτασε το 60% έγραψε κάτω από τη βάση του 10, φέτος αναμένεται να πάρουν την ανηφόρα, αφού τα θέματα είχαν ποιοτικά χαρακτηριστικά τέτοια που θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν στους προετοιμασμένους υποψήφιους μια καλή επίδοση.
Οι υποψήφιοι φέτος έγραψαν καλύτερα στη Φυσική
Σύμφωνα με τον Μιχάλη Καραδημητρίου, μέλος Διοίκησης Φυσικών Κρήτης, το διαγώνισμα φέτος στη Φυσική ήταν «ένα ωραίο διαγώνισμα, διαφορετικού τύπου», που δείχνει να εγκαινιάζει η επιτροπή θεμάτων.
«Αυτό είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, ωστόσο δε σημαίνει ότι θα αποτυπωθεί και βαθμολογικά με πολύ μεγάλες αλλαγές σε σχέση με αυτά που βλέπαμε τα προηγούμενα χρόνια», ανέφερε ο κ. Καραδημητρίου, επισημαίνοντας ότι και φέτος θα υπάρχουν γραπτά κάτω από τη βάση, ίσως σε μικρότερο ποσοστό, ενώ σε ό,τι αφορά τα άριστα γραπτά, επίσης δεν εκτιμά ότι θα είναι μεγάλη η αύξησή τους.
Δείτε επίσης Μηχανογραφικό 2025: Πώς θα δημιουργήσετε κωδικό ασφαλείας
«Τα θέματα, καθώς είναι διαφορετικής φιλοσοφίας, απαιτούν και συγκεκριμένο τρόπο προσέγγισης και διατύπωσης. Δεν ξέρουμε πώς έχουν ανταποκριθεί ακριβώς οι μαθητές, παρ’ όλα αυτά θεωρώ ότι στον μεσαίο χώρο θα έχουμε πάρα πολλά γραπτά και αυτό σημαίνει ότι θα επιδράσει κάπως και στις βάσεις, που όμως δεν μπορεί να προσεγγιστεί αν δεν το δούμε συνδυαστικά με τα θέματα που μπήκαν στη Χημεία και στα Μαθηματικά».
Περισσότερα γραπτά κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά
Ίσως η πιο εμφανής διαφορά στις βαθμολογίες επέλθει φέτος λόγω των θεμάτων στα Μαθηματικά και κυρίως για τους υποψήφιους στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο, Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής. Έως τώρα, έχουν διατυπωθεί απόψεις πως οι βαθμολογίες κάτω από τη βάση θα αυξηθούν και πως τα άριστα γραπτά θα είναι λιγότερα. Από την άλλη, δε λείπουν και οι προσεγγίσεις περί βαθμολογιών που θα δείξουν μια αισθητή μείωση στη βαθμολογία των γραπτών στην περιοχή του 15, αυξάνοντας πιθανά βαθμούς κοντά ή και λίγο πάνω από τη βάση.
Αυτό υποστήριξε ο πρόεδρος του Παραρτήματος Ηρακλείου της Μαθηματικής Εταιρείας Ανδρέας Βαρβεράκης, ο οποίος επισήμανε ότι η εκτίμηση εάν τα θέματα ήταν ευκολότερα ή δυσκολότερα έχει πολλές οπτικές.
Δείτε επίσης Πανελλήνιες 2025: Προβληματισμοί για τη βαθμολόγηση σε Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο
«Θεωρώ ότι τα θέματα φέτος μπορούσαν να εξασφαλίσουν τη βάση, ακόμη και σε έναν μαθητή που είχε στοιχειωδώς προετοιμαστεί, ακόμη και χωρίς φροντιστήριο», ανέφερε ο κ. Βαρβεράκης, που συμπλήρωσε ότι αυτό που διακρίνεται προς ώρας είναι ότι δεν υπάρχουν αρκετές βαθμολογίες από το 15 και μέχρι το 17 και πως ένα μεγάλο μέρος των γραπτών κυμαίνεται από το 12-15. Υπογράμμισε δε ότι, όπως κάθε χρόνο, έτσι εκτιμάται και φέτος ότι ένα ποσοστό 30% θα έχουν γράψει κάτω από 5, άλλο ένα 30% θα έχει επίδοση μέχρι 10, ενώ ένα πλήθος γραπτών της τάξης του 40-45% θα είναι πάνω από τη βάση, όπως γίνεται συνήθως.
Έκθεση: Ο αστάθμητος παράγοντας
Ένας από τους αστάθμητους παράγοντες πάντως των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων ίσως αποδειχθεί η βαθμολογία των υποψηφίων στην Έκθεση, αφού, παρά την αρχική ικανοποίηση, δε λείπουν οι εκτιμήσεις περί βαθμολογίων χαμηλότερων από τις αναμενόμενες.
Όπως είπε η φιλόλογος και μέλος της Διοίκησης της ΕΛΜΕ Ηρακλείου Αρετή Σπαχή, προσωπική της εκτίμηση είναι ότι το θέμα ήταν τέτοιο που «τα παιδιά αναγκάζονταν να συγκαλύψουν την πολιτιστική γύμνια του σχολείου τους, να επιστρατεύσουν τη φαντασία στην προσωπική εμπειρία τους και βέβαια να γράψουν για καλλιτεχνικούς και μουσικούς δρόμους που δεν έχουν διδαχθεί. Με την έννοια αυτή, πιστεύω ότι η επίδοση δε θα είναι τουλάχιστον αυτή που θα περιμέναμε από τα παιδιά, τα οποία ναι μεν έχουν τη φαντασία και την έμπνευση να γράψουν, ωστόσο η εκπαίδευση και το σύστημα δεν τους βοηθάει».