Aυξάνεται το άγχος των μαθητών της Γ΄ λυκείου σχετικά με τις, καθώς πλησιάζουμε σιγά – σιγά προς την έναρξή τους

Σύμφωνα με το ΕΘΝΟΣ, όπως είναι λογικό κάθε χρόνο τα βλέμματα των του πεδίου, αφού θεωρούν πως αποτελούν εγγύηση για μια καλή επαγγελματική αποκατάσταση.

«Παρόλα αυτά, υπάρχουν και τμήματα στα οποία η εισαγωγή είναι πιο εύκολη, καθώς απαιτούνται λίγα μόρια, και προσφέρουν εξίσου πολλές ευκαιρίες και προοπτικές στην αγορά εργασίας. Τέτοια τμήματα υπάρχουν, αλλά οι μαθητές ούτε τα γνωρίζουν, ούτε είναι σε θέση να αξιολογήσουν το επιστημονικό τους αντικείμενο», τονίζει στο ΕΘΝΟΣ ο κ. Δημήτρης Μπαρλάκας, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας, ο οποίος παραθέτει τις παρακάτω έξυπνες επιλογές για τους φετινούς υποψήφιους του 1ου Επιστημονικού Πεδίου

Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών Θεσσαλονίκη (Μακεδονίας): 12.430

Οι φοιτητές του τμήματος ανακαλύπτουν τη γλώσσα, την ιστορία, τον πολιτισμό και το ευρύτερο κοινωνικό, οικονομικό και πολιτικό πλαίσιο των Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών χωρών, ως προς τη σχέση τους με την Ελλάδα. Οι απόφοιτοι του τμήματος μπορούν να εργαστούν σε ιδιωτικές επιχειρήσεις και τράπεζες που έχουν δραστηριότητες στα Βαλκάνια και σε δημόσιες επιχειρήσεις, Υπουργεία και στο Διπλωματικό Σώμα ως εμπειρογνώμονες. Παρόλο που στο συγκεκριμένο τμήμα δεν απαιτείται εξέταση σε ειδικό μάθημα ξένης γλώσσας, οι φοιτητές επιλέγουν υποχρεωτικά ξένη γλώσσα κατά τη διάρκεια των σπουδών τους αποκτώντας έτσι και την επάρκεια για τη διδασκαλία της. Αξίζει να σημειωθεί πως οι απόφοιτοι του τμήματος, εφόσον η πλειοψηφία των μαθημάτων τους είναι οικονομικής κατεύθυνσης, μπορούν να εργαστούν και ως οικονομολόγοι, αφού εγγράφονται στο Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδας (Ο.Ε.Ε.).

Τμήματα Κοινωνικής Εργασίας Ηράκλειο (ΕΛΜΕΠΑ): 12.900

Αποστολή του τμήματος είναι παροχή βοήθειας σε ανθρώπους που αντιμετωπίζουν δύσκολες καταστάσεις, όπως κακοποίηση, αναπηρία, εθισμό, ψυχικές ασθένειες, φτώχεια κ.ά., μέσα από την αξιοποίηση των αρχών κοινωνικής δικαιοσύνης και αλλαγής, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της ανάπτυξης και της ενδυνάμωσης. Οι απόφοιτοι του τμήματος αποκτούν την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος του Κοινωνικού Λειτουργού και μπορούν να σταδιοδρομήσουν σε φορείς κοινωνικής πρόνοιας (π.χ. προγράμματα παιδικής προστασίας), κοινωνικής ασφάλισης, υγείας (π.χ. παροχή κοινωνικών υπηρεσιών σε νοσηλευτικά ιδρύματα), ψυχικής υγείας, επαγγελματικού προσανατολισμού, πρόληψης και καταστολής της παραβατικότητας και εγκληματικότητας ανηλίκων (π.χ. δικαστήρια ανηλίκων), εκπαίδευσης (ως ειδικό προσωπικό υποστηρικτικών υπηρεσιών).

Τμήματα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας

Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας Αργοστόλι (Ιονίου): 8.675
Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων Καστοριά (Δυτικής Μακεδονίας): 10.420

Τα συγκεκριμένα τμήματα έρχονται να καλύψουν τις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες που προκύπτουν στους τομείς της επικοινωνίας, λόγω της ψηφιοποίησης και των σύγχρονων μέσων. Πέρα από τις βασικές αρχές επικοινωνίας, οι φοιτητές αποκτούν εξειδικευμένες γνώσεις και δεξιότητες πάνω στις νέες τεχνολογίες, τα πολυμέσα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στους τρόπους με τους οποίους μπορούν να τα αξιοποιήσουν για την παραγωγή δημιουργικού και ουσιαστικού περιεχομένου. Οι απόφοιτοι μπορούν να απασχοληθούν ως στελέχη σε τμήματα επικοινωνίας επιχειρήσεων του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, σε τμήματα Μάρκετινγκ, Πωλήσεων, Δημοσίων Σχέσεων και Διαφήμισης. Επίσης, μπορούν να εργαστούν ως στελέχη σε ειδησεογραφικούς οργανισμούς και ως σύμβουλοι επικοινωνίας σε επιχειρήσεις, οργανισμούς, υπουργεία κ.ά. Αξίζει να σημειωθεί πως ενώ για το τμήμα του Αργοστολίου δεν απαιτείται εξέταση σε ειδικό μάθημα ξένης γλώσσας, για το τμήμα της Καστοριάς οι υποψήφιοι εξετάζονται υποχρεωτικά σε ένα ειδικό μάθημα από τα Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά και Ιταλικά.

Τμήμα Γλωσσικών και Διαπολιτισμικών Σπουδών Βόλος (Θεσσαλίας): 9.940

Οι φοιτητές του τμήματος αναμένεται να καλύψουν τις τρέχουσες εκπαιδευτικές ανάγκες, που είναι αποτέλεσμα των διεθνών συγκυριών και των μεταναστευτικών ροών που προκύπτουν λόγω της γεωστρατηγικής θέσης της Ελλάδας, και οι οποίες καθιστούν επιτακτική την ανάγκη αναγνώρισης της διαφορετικότητας και προετοιμασίας της κοινωνίας για την διαχείριση της πολυμορφίας και ποικιλομορφίας εντός των ορίων της. Οι απόφοιτοι θα μπορούν να απασχοληθούν σε μεταναστευτικές και προσφυγικές δομές, σε διεθνείς οργανισμούς, σε μη κυβερνητικές οργανώσεις, στη διαπολιτισμική εκπαίδευση και σε κέντρα δια βίου μάθησης. Αξίζει να σημειωθεί πως η γνώση λιγότερο συνηθισμένων ξένων γλωσσών, όπως για παράδειγμα η αραβική, αποτελεί προσόν που μπορεί να τους εξασφαλίσει άμεση επαγγελματική αποκατάσταση.