: Ερώτηση κατέθεσε η , βουλευτής Δράμας επισημαίνοντας ότι είναι παράλογο και άδικο να ζητείται από τους μαθητές να εξεταστούν στο μάθημα των Λατινικών που δεν έχουν διδαχτεί.

Η ερώτηση

Ανησυχία και αναστάτωση επικρατεί στους υποψηφίους 2021 της Θεωρητικής κατεύθυνσης οι οποίοι προτίθενται να συμμετάσχουν ξανά στις εξετάσεις του έτους 2022. Και τούτο διότι , όπως προκύπτει από την ισχύουσα νομοθεσία, «οι υποψήφιοι για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών από το σχολικό έτος 2021-2022 εξετάζονται υποχρεωτικά στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, των Αρχαίων Ελληνικών, της Ιστορίας και των Λατινικών».

Με άλλα λόγια, οι ανωτέρω υποψήφιοι) θα κληθούν να εξετασθούν στο μάθημα των (αντί της Κοινωνιολογίας), μάθημα το οποίο δεν έχουν διδαχθεί στο σχολείο σε αντίθεση με τους τελειόφοιτους της σχολικής χρονιάς 2021-2022.

Σημειωτέον ότι η διδασκαλία των Λατινικών έχει ξεκινήσει ήδη από το σχολικό έτος 2020-2021 για τη Β’ Λυκείου κατά τη διάρκεια της οποίας καλύπτεται ένα σημαντικό μέρος των γραμματικοσυντακτικών φαινομένων τα οποία θεωρούνται προαπαιτούμενα για την κατάκτηση της ύλης της Γ’ Λυκείου (ΦΕΚ 3971/20). Η πρόσφατη, μάλιστα, Εγκύκλιος (75296/Δ2/24/6/21) που καθορίζει τη διδακτέα κι εξεταστέα ύλη των Λατινικών της Γ’ Λυκείου προκάλεσε προβληματισμό μεταξύ των φιλολόγων που θα διδάξουν το μάθημα, λόγω του μεγάλου όγκου που πρέπει να διδαχθεί και κατά συνέπεια να κατακτηθεί από τους μαθητές.

Πρόκειται για μια τεράστια κοινωνική αδικία καθώς οι απόφοιτοι 2021 που θα συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές 2022  καλούνται να ανταγωνιστούν τους τελειοφοίτους 2022, οι οποίοι διδάσκονται το μάθημα των Λατινικών από τη Β΄ Λυκείου. Με άλλα λόγια το Υπουργείο Παιδείας ΑΝ ΚΑΙ –ορθά- καθορίζει σε 2 τα έτη συστηματικής διδασκαλίας ( Β και Γ Λυκείου) των Λατινικών προκειμένου ένας μαθητής να κατακτήσει επαρκώς την απαιτητική αυτή γλώσσα, ωστόσο νομοθετεί οι φετινοί απόφοιτοι να εξεταστούν  στα Λατινικά χωρίς να έχουν διδαχθεί ούτε μια ώρα στη ζωή τους τα Λατινικά!!!

Ας σημειωθεί, τέλος, ότι και στο παρελθόν, όταν το μάθημα της Κοινωνιολογίας είχε αντικατασταθεί από την Πολιτική Οικονομία, αλλά κι όταν στη συνέχεια καθιερώθηκε η διδασκαλία του μαθήματος «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας», οι απόφοιτοι διατηρούσαν το δικαίωμα εξέτασης στο μάθημα το οποίο είχαν διδαχθεί στη Γ’ Λυκείου.

Επειδή,  εφόσον επιμείνετε στην απόφασή σας θα οδηγήσετε τα παιδιά στην εξωσχολική-φροντιστηριακή καθοδήγηση που θα επιβαρύνει οικονομικά τις οικογένειές τους, ιδιαίτερα μάλιστα μέσα σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία όπως αυτή που βιώνουμε.

Επειδή , εφόσον επιμείνετε στην απόφασή σας και οδηγήσετε τα παιδιά και τις οικογένειές τους στα φροντιστηριακά μαθήματα, θα σημαίνει ότι το ίδιο το Κράτος-που σύμφωνα με το Σύνταγμα παρέχει δημόσια δωρεάν παιδεία- και η κυβέρνηση της ΝΔ  παραβιάζει τους συνταγματικούς κανόνες.

Επειδή η απόφασή σας είναι αντίθετη στην αρχή της ισότητας ευκαιριών και φέρει τους αποφοίτους 2021 της Θεωρητικής κατεύθυνσης σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τους τελειοφοίτους 2022.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε κ. Υπουργέ:

  1. Ποια λογική υπαγορεύει την απόφασή σας βάσει της οποίας μαθητές που δεν έχουν διδαχθεί καθόλου το μάθημα των Λατινικών , η κάλυψη της ύλης του οποίου απαιτεί δύο σχολικά έτη, να καλούνται να εξεταστούν σε αυτό βασιζόμενοι αποκλειστικά και μόνο σε εξωσχολική-φροντιστηριακή καθοδήγηση που θα επιβαρύνει οικονομικά τις οικογένειές τους, ιδιαίτερα μάλιστα μέσα σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία όπως αυτή που βιώνουμε;
  2. Προτίθεστε να επανεξετάσετε την απόφασή σας, ώστε οι υποψήφιοι της Θεωρητικής Κατεύθυνσης που θα συμμετάσχουν στις Πανελλήνιες εξετάσεις του έτους 2022 (ως απόφοιτοι του έτους 2021) να μην εξεταστούν στα Λατινικά, που δεν έχουν διδαχθεί, αλλά στην Κοινωνιολογία που διδάχθηκαν και εξετάστηκαν πέρσι; Αν όχι γιατί;
  3. Αν τελικά μεταστρέψετε την απόφασή σας και δοθεί η δυνατότητα επανεξέτασης των αποφοίτων 2021 στην Κοινωνιολογία, με ποιους όρους θα γίνει αυτό;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Βασίλης Κεγκέρογλου

Χαρά Κεφαλίδου