Οι προτάσεις της ΟΙΕΛΕ για το υπό ψήφιση σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας για την ιδιωτική εκπαίδευση

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔27/07/2020 - 23:24 | Author: Newsroom Ipaidia

ΟΙΕΛΕ: Η διαδικασία διαλόγου για το υπό κατάθεση σχέδιο νόμου για την ιδιωτική εκπαίδευση καταστρατήγησε τον ευρωπαϊκά κατοχυρωμένο θεσμικό διάλογο των κοινωνικών εταίρων (ασχέτως, αν ο ένας εταίρος γνώριζε ήδη πλήρως το περιεχόμενο, καθώς αυτός το υπαγόρευσε).

Η ΟΙΕΛΕ εκλήθη σε ένα προσχηματικό διάλογο, χωρίς να γνωρίζει τίποτε για το νομοθέτημα, μία μόλις ημέρα πριν αυτό κατατεθεί στον Πρωθυπουργό. Αποκορύφωμα του απροκάλυπτου αυταρχισμού και της προσχηματικότητας του διαλόγου ήταν ο αποκλεισμός από την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων όσων φορέων η Υπουργός έκρινε εκ των προτέρων ότι θα τοποθετηθούν εναντίον του νομοσχεδίου με το πρόσχημα των …επικαλυπτόμενων τοποθετήσεων, ενώ εκλήθησαν – πλην της αναγκαίας ΟΙΕΛΕ – τρεις εργοδοτικοί φορείς και μια προκάτ Επιτροπή Γονέων.

Σε ένα τέτοιο αρνητικό περιβάλλον που δεν έχει προηγούμενο στον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης, η ΟΙΕΛΕ με βαθιά συναίσθηση της ευθύνης της για την προστασία του κοινωνικού αγαθού της εκπαίδευσης και για την ομαλή λειτουργία των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, καταθέτει τις ακόλουθες προτάσεις προς την Υπουργό και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας:

1. Όπως επισημάναμε και στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, η κ. Υπουργός δεν γνωρίζει ούτε τι ισχύει νομοθετικά σήμερα, ούτε τι φέρνει προς ψήφιση στη Βουλή και αυτό είναι εξόχως προβληματικό. Διευκρινίζουμε ότι η Υπουργός ισχυρίστηκε, καθαρά για επικοινωνιακούς λόγους, ότι φέρνει προς ψήφιση σειρά μέτρων που ήδη ισχύουν, όπως ενδεικτικά:

– Το διευρυμένο ωράριο των 40 ωρών
– Τις απογευματινές δράσεις
– Την εσωτερική αξιολόγηση
– Την «πρόσθετη» αμοιβή για απογευματινές υπηρεσίες
Επίσης, φέρνει προς ψήφιση μέτρα που θέτουν σε άμεσο κίνδυνο το εθνικό εκπαιδευτικό σύστημα και τους τίτλους σπουδών που τα ιδιωτικά σχολεία εκδίδουν, αλλοιώνοντας τη συνταγματική επιταγή και την παραγόμενη εξ αυτής νομολογία, όπως την ουσιαστική ακύρωση της στενής εποπτείας της πολιτείας στην πρόσληψη, την υπηρεσιακή εξέλιξη και την απόλυση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Κυρίως, όμως, καταστρατηγούν την από το 2014 (μετά την ψήφιση του νόμου Αρβανιτόπουλου) σαφή οδηγία του European Advisory Group, για τη θέσπιση ρυθμιστικού πλαισίου για την ιδιωτική εκπαίδευση και τη διασφάλιση α) της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών και β) της νομιμότητας των εκδιδόμενων τίτλων σπουδών. Υποχρεωνόμαστε να επισημάνουμε ότι η Κομισιόν τότε, λόγω της δικής μας προσφυγής για την αναρχία στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, είχε «παγώσει» την αντιστοίχιση του Εθνικού (ΝQF) με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (ΕQF).

Τέλος, με ρυθμίσεις όπως η απόσυρση της εποπτείας του Υπουργείου Παιδείας για τις απογευματινές δράσεις, ή η επαίσχυντη ρύθμιση για την δήθεν οικειοθελή και επί της ουσίας εξαναγκασμένη παραίτηση από μέρους του ωραρίου ανοίγουν τον ασκό του Αιόλου για την εκτίναξη της αδήλωτης εργασίας και της φοροδιαφυγής, για την άγρια εργασιακή εκμετάλλευση χιλιάδων εκπαιδευτικών και για τη δημιουργία ενός άθλιου κλίματος μέσα σε εκπαιδευτικά ιδρύματα που θα έπρεπε να λειτουργούν σε κλίμα αρμονίας.

Για τους λόγους αυτούς, η ΟΙΕΛΕ προτείνει στην πολιτική ηγεσία την απόσυρση του νομοσχεδίου τουλάχιστον για ένα μήνα και την επανεκκίνηση το Σεπτέμβριο ενός γόνιμου και ουσιαστικού διαλόγου για όλα τα κρίσιμα ζητήματα του χώρου της ιδιωτικής εκπαίδευσης, όταν θα είναι λειτουργούσα και η εκπαιδευτική κοινότητα.

2. Σε περίπτωση που το νομοσχέδιο τελικά κατατεθεί προς ψήφιση και η εφαρμογή του εκκινήσει με την έκδοση του ΦΕΚ, η ΟΙΕΛΕ ενημερώνει την Υπουργό και τους πολίτες πως ήδη έχει προετοιμάσει τις νομικές και συνδικαλιστικές της κινήσεις στην Ελλάδα και στην Ε.Ε. Ωστόσο, για να μην υπάρξει κανένα ζήτημα λειτουργίας και νομιμότητας των σχολείων, η ΟΙΕΛΕ προτείνει την εφαρμογή όσων και σήμερα ισχύουν στην Ε.Ε. στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Την ελεύθερη επιλογή των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων σε ποια κατηγορία επιθυμούν να ανήκουν:

Α) Στα κρατικώς εποπτευόμενα ιδιωτικά σχολεία που υπάγονται σε αυστηρότατο έλεγχο για τα αναλυτικά προγράμματα και τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών.

Β) Στα λεγόμενα «ελεύθερα-αυτόνομα» σχολεία που έχουν εξαιρετικά χαλαρή εποπτεία από το Υπουργείο Παιδείας της χώρας, όπως συμβαίνει με το παρόν νομοσχέδιο, και δεν μπορούν να εκδίδουν ισότιμους τίτλους σπουδών με τα δημόσια.

Είναι αυτονόητο ότι όσα ιδιωτικά σχολεία επιλέξουν να εφαρμόσουν αυτά που προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, να λειτουργήσουν δηλαδή ως αμιγείς επιχειρήσεις, δεν θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα της έκδοσης ισότιμων τίτλων σε κανένα από τα τέσσερα επίπεδα προσόντων και οι απόφοιτοί τους θα πρέπει να πιστοποιούν τα πτυχία τους υπό δημόσιο έλεγχο.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΥΡΟΥΤΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

  • ideascentral

    europalso

Enter your email address: