ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ – Ο ΕΚΦΥΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣΜΟΙ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ!

Για ποιό λόγο πανηγυρίζει το Υπουργείο;

Πανηγυρίζει για το γεγονός ότι έχει νομιμοποιήσει την «αλά καρτ» – 9μηνών εκπαίδευση με δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές που θα πάρουν σύνταξη ως αναπληρωτές, αφού κάποιοι είναι αναπληρωτές 15 και επιπλέον χρόνια;

Αναπληρωτές που ζουν σε καθεστώς μόνιμης εργασιακής ανασφάλειας, κάθε χρόνο αλλάζουν σχολείο, κοιμούνται με υπνόσακους σε παραλίες και -αν είναι και τυχεροί- τρώνε σε στρατώνες;

Πανηγυρίζει για την ανυπαρξία σταθερότητας στα σχολεία, αφού οι σύλλογοι διδασκόντων αλλάζουν συνέχεια μορφή και δεν υπάρχει καμία δυνατότητα ανάπτυξης μόνιμης και σταθερής σχέσης μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών; Όλα με ημερομηνία λήξης! Κάθε Σεπτέμβριο ανασχηματισμός και πάλι όλα από την αρχή!

Πανηγυρίζει για το γεγονός ότι ΝΟΜΟΘΕΤΕΙ ΤΟΝ ΑΥΓΟΥΣΤΟ ΟΤΑΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΛΕΙΣΤΑ;

Η κυβέρνηση της «αριστεράς» έχει ξεπεράσει κάθε όριο! Με ύφος στρατιωτικού νόμου -για άλλη μια φορά- μέσα στον Αύγουστο επέβαλε το νέο Προεδρικό Διάταγμα 79/2017! Είναι απίστευτο το πολιτικό θράσος της, να μην έχει ούτε τη στοιχειώδη πολιτική ευθιξία, ούτε ψήγματα ηθικής και αξιοπρέπειας, να νομοθετεί όταν οι εκπαιδευτικοί έχουν διακοπές νύχτα, Πάσχα και Αύγουστο! Έκοψε τελείως τους δεσμούς της με το μάχιμο εκπαιδευτικό, αντιγράφει, ανακατεύει, φτιάχνει αντιπαιδαγωγικά υβριδικά προγράμματα και τύπους σχολείων, δικαιολογεί τα αδικαιολόγητα, διευκρινίζει τα αδιευκρίνιστα και έχει διαλύσει όλη την εκπαίδευση και όλη την Ελλάδα! Για ποιο λόγο δε δόθηκε το Προεδρικό Διάταγμα στην εκπαιδευτική κοινότητα πριν υπογραφεί; Δεν υπήρχε χρόνος; Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του Υπουργείου από τις αρχές του 2016 είχε συσταθεί Επιτροπή- Ομάδα Εργασίας για τον εκσυγχρονισμό των Προεδρικών Διαταγμάτων τα οποία αφορούν στη λειτουργία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Από το 2016 έως τον Ιούνιο του 2017 δεν υπήρξε καθόλου χρόνος για να ενημερωθεί η εκπαιδευτική κοινότητα για το περιεχόμενο του ΠΔ; Για ποιό λόγο μας το επέβαλαν εσπευσμένα μέσα στον Αύγουστο υπό συνθήκες πλήρους μυστικότητας;

Πανηγυρίζει και αναφέρει «ως καινοτομία την αποτύπωση- αναφορά, για πρώτη φορά στα εκπαιδευτικά δεδομένα, σε ΠΔ του Εβδομαδιαίου Ωρολογίου Προγράμματος Νηπιαγωγείου και Δημοτικού»; Είναι όμως καινοτομία ή υπήρχε σοβαρότατο νομικό πρόβλημα αφού για τον καθορισμό των ωρολόγιων προγραμμάτων των σχολείων απαιτείται η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος και όχι Υπουργικών Αποφάσεων; Έχουν γίνει από το 2016 τρεις προσφυγές (της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος και Αναπληρωτών Νηπιαγωγών) στο Συμβούλιο της Επικρατείας, με τις οποίες ζητείται να κηρυχθεί αντισυνταγματική η απόφαση του πρώην υπουργού Παιδείας Ν. Φίλη, για τα ωρολόγια πρόγραμματα για τα Ολοήμερα Δημοτικά σχολεία και Νηπιαγωγεία. Μέχρι τώρα υπήρξαν αναβολές της εκδίκασης (Ιανουάριος και Ιούνιος 2017). Μήπως με τις αναβολές το Υπουργείο πρόλαβε (κατά τη διάρκεια του Αυγούστου!) να «ισχυροποιήσει» νομικά τις νομικά «ευάλωτες», Υπουργικές Αποφάσεις του κ. Φίλη για το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο», έτσι ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα από τις αποφάσεις του ΣΤΕ και αναγκαστεί να κάνει πισωγυρίσματα και «εκπτώσεις» όπως έγινε με την περίπτωση των Διευθυντών των Δημοτικών Σχολείων;

Για ποιό λόγο το Υπουργείο δημιουργεί αναστάτωση σε εκπαιδευτικούς και γονείς και εμφανίζει «τις καινοτομίες» του μέσα στον Αύγουστο; Ας μας απαντήσει γιατί εμείς δεν μπορούμε να δώσουμε απάντηση στους γονείς οι οποίοι ρωτάνε για ποιο λόγο άλλα τους λέμε τον Ιούνιο για τη λειτουργία των σχολείων και άλλα το Σεπτέμβριο…

Πανηγυρίζει γιατί συνεχίζει να εφαρμόζει μια εξαιρετικά επικίνδυνη εκπαιδευτική πολιτική η οποία χρησιμοποιεί κάθε χρόνο ως πειραματόζωα παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς;

Το Υπουργείο αλλάζει τα ωρολόγια προγράμματα των Νηπιαγωγείων κάθε χρόνο! Άλλο ωρολόγιο πρόγραμμα Νηπιαγωγείου υπήρχε το 2015-16, άλλο τελείως διαφορετικό το 2016-17 -με αύξηση ωραρίου και άλλο –με νέα αύξηση του ωραρίου των Νηπιαγωγών το 2017-18! Την περσινή χρονιά το ΥΠΠΕΘ έκανε ανθρώπινο πείραμα με παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς! Ζήτησε να εφαρμοστεί νέο πρόγραμμα σε όλα τα Νηπιαγωγεία της Ελλάδας χωρίς να κάνει την απαραίτητη πιλοτική εφαρμογή. Όλοι είμασταν πειραματόζωα και επειδή το πείραμα απέτυχε θα ξαναγίνει νέο πείραμα τη φετινή χρονιά!

Πανηγυρίζει και λέει ότι ενδιαφέρεται για την ΑΣΦΑΛΕΙΑ των ΜΑΘΗΤΩΝ. Τι γίνεται όμως με την ασφάλεια μέσα στα Νηπιαγωγεία κατά τη διάρκεια της σίτισης;

Καμία αναφορά στο θέμα της διαδικασίας της σίτισης στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο αν και γνωρίζει πολύ καλά το Υπουργείο –αφού υπάρχουν και οι γνωμοδοτήσεις φορέων όπως του Συνηγόρου του Παιδιού, υπομνήματα της ΔΟΕ κ.ά.- ότι εφόσον δεν υπάρχει βοηθητικό προσωπικό ελλοχεύουν σοβαρότατοι κίνδυνοι για την υγεία και την ασφάλεια των παιδιών.

Ενώ θα έπρεπε άμεσα να διαμορφώσει, σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας και τον ΕΦΕΤ, ένα ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο για τη διαδικασία της γεύματος των παιδιών στα Ολοήμερα Νηπιαγωγεία, το οποίο θα περιλαμβάνει τον τρόπο διορισμού, τα προσόντα και τον καθορισμό καθηκόντων των τραπεζοκόμων –χειριστών τροφίμων, δεν έχει προβεί στις απαραίτητες διαδικασίες και διαιωνίζει αυτήν την επικίνδυνη κατάσταση για την υγεία και ασφάλεια των παιδιών.

Το Συντονιστικό Νηπιαγωγών από το 2012 έχει ασχοληθεί εκτενώς με το θέμα και έχει κάνει συναντήσεις με τις προηγούμενες ηγεσίες του Υπουργείου. Οι ενέργειες αυτές και οι συνεχείς πιέσεις του Συντονιστικού προς τους αρμόδιους φορείς είχαν ως αποτέλεσμα την εισαγωγή του θεσμού του τραπεζοκόμου μέσω της κοινωφελούς εργασίας του ΟΑΕΔ. Το Υπουργείο αναγνώρισε την αναγκαιότητα εισαγωγής του θεσμού, αλλά το έκανε με προχειρότητα και με μορφή εργασίας η οποία ούτε είναι μόνιμη, ούτε καλύπτει όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους. Οι ελάχιστοι τραπεζοκόμοι που τοποθετήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια σε Ολοήμερα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία δεν ήταν δυνατό να καλύψουν παρά μόνο ένα μικρό μέρος του συνόλου των Ολοήμερων σχολείων.

Επισημαίνουμε ότι είναι επιβεβλημένη για τη διασφάλιση της υγείας των νηπίων, η παρουσία βοηθητικού προσωπικού, το οποίο οφείλει να είναι εφοδιασμένο με ειδικό πιστοποιητικό υγείας και να έχει παρακολουθήσει σχετικό πρόγραμμα εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Η αντικατάσταση του μεσημεριανού γεύματος των παιδιών αποκλειστικά με κρύα ξηρά τροφή και πρόχειρο φαγητό δεν προάγει την υγεία των παιδιών και δε βοηθά στην πρόληψη της παιδικής παχυσαρκίας, η οποία αποτελεί πολύ σημαντικό πρόβλημα για τη χώραμας.

Πανηγυρίζει για το γεγονός ότι διέλυσε το Ολοήμερο αφού δημιούργησε το ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ το οποίο θα σταματάει τη λειτουργία του ακόμα και κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς;

Πανηγυρίζει και βαπτίζει εν δυνάμει όλα τα Νηπιαγωγεία Ολοήμερα (ακόμα κι αυτά που δε διαθέτουν υποδομές), όχι όμως για όλα τα παιδιά, αλλά γι` αυτά που οι γονείς τους έχουν ορισμένες προϋποθέσεις. Γιατί όμως δεν λέει την αλήθεια στην κοινωνία; Πρόκειται για πραγματικά τεράστιο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ! Ποιά εκπαιδευτική μονάδα παγκόσμια λειτουργεί έτσι; Πως οι γονείς θα κάνουν τον προγραμματισμό τους, αφού το άλλον μήνα μπορεί να μη λειτουργεί το Ολοήμερο; Τι σχέδια εργασίας να κάνουν οι Νηπιαγωγοί όταν δεν γνωρίζουν αν θα λειτουργήσουν τον επόμενο μήνα; Αν το Υπουργείο δε θέλει να λειτουργήσει ένα Ολοήμερο –να αναλάβει την ευθύνη – και να μη το λειτουργήσει από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Σε καμία περίπτωση δε γίνεται αναστολή στα μέσα της χρονιάς, όταν φοιτά έστω και ένα παιδί, γιατί έχουμε ευθύνη απέναντι σ` αυτό το παιδί.

Πανηγυρίζει για τα μικτά τμήματα που δημιούργησε στο Νηπιαγωγείο;

Γιατί δεν αναφέρει ότι μοιράζει τα παιδιά όπως μοιράζει κάποιος τα φρούτα στα καφάσια; Ότι δεν ενδιαφέρεται για το πρόγραμμα αλλά για το πως θα μοιραστούν τα παιδιά, έτσι ώστε να υπάρχουν λιγότερα τμήματα και να χρειάζονται λιγότεροι εκπαιδευτικοί; Γιατί δε λέει ότι το νήπιο με την τσάντα, το φαγητό και το μισοτελειωμένο χαρτί ζωγραφικής στο χέρι πάει την ίδια ημέρα έως και τρεις φορές από τη μία αίθουσα στην άλλη και από τον ένα νηπιαγωγό στον άλλον; Τα τμήματα-καφάσια που ζητάει να κάνουμε το Υπουργείο είναι πολύ επικίνδυνα για την ψυχοσύνθεση των παιδιών αυτής της ηλικίας.

Το Υπουργείο Παιδείας αντί να κάνει επικίνδυνους πειραματισμούς με τον τρόπο δημιουργίας τμημάτων θα έπρεπε να κάνει αυτό που το Συντονιστικό Νηπιαγωγών από πέρυσι έχει προτείνει και έχει υλοποιηθεί από συναδέλφους Νηπιαγωγούς. Συγκεκριμένα να αναθέσει στους Συλλόγους Διδασκόντων να κατανείμουν τα τμήματα με στάθμιση των παραγόντων με βάση αποκλειστικά ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ και όχι ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ κριτήρια. Μόνο ο σύλλογος διδασκόντων ο οποίος γνωρίζει με ακρίβεια τις ιδιαιτερότητες κάθε σχολικής μονάδας μπορεί και θα πρέπει να αποφασίζει τον παιδαγωγικά ορθό τρόπο για την κατανομή των παιδιών (όπως εξάλλου έχει νομοθετήσει στο νέο Π.Δ για το Δημοτικό Σχολείο ).Και αυτού του είδους η κατανομή είναι η ΜΟΝΟ η δημιουργία αμιγών σταθερών τμημάτων και όχι τριζωνικών τμημάτων! Η δημιουργία τμημάτων με σταθερή σύνθεση μαθητικού δυναμικού είναι η παιδαγωγικά ενδεδειγμένη για τα παιδιά αυτής της ευαίσθητης ηλικίας, για το λόγο ότι τους προσφέρει σταθερότητα ως προς το χώρο και τα πρόσωπα (αφού τα παιδιά δεν θα είναι υποχρεωμένα να αλλάζουν ομάδα και αίθουσα στο απογευματινό πρόγραμμα και στην Πρόωρη Υποδοχή). Επίσης η αμιγής σύνθεση τμημάτων διευκολύνει την ομαλή προσαρμογή των παιδιών μειώνοντας το άγχος αποχωρισμού από την οικογένεια. Η δυνατότητα ανάπτυξης ενός ενιαίου εκπαιδευτικού προγράμματος με συνέχεια και συνάφεια λειτουργεί ως ισχυρός παράγοντας για την αντισταθμιστική αγωγή και εκπαίδευση που παρέχεται σε αυτό.Επισημαίνουμε ότι ο βασικός πυλώνας του προγράμματος είναι η συνεργασία των Νηπιαγωγών και η ισότιμη μεταχείρησή τους μέσω της εναλλαγής στην πρωινή και απογευματινή βάρδια του Ολοήμερου.

Πανηγυρίζει για το γεγονός ότι οι προϊσταμένες θα πρέπει να αφήνουν το νήπιο που κλαίει για να καταγράφουν άμεσα στο myschool τα στοιχεία που ζητάει (όλο και περισσότερα κάθε φορά); Πόσες δεκάδες απλήρωτες εργατοώρες θα υπάρξουν τώρα που θα μας ζητηθεί η ηλεκτρονική καταγραφή των βιβλίων του Νηπιαγωγείου (σε πρώτη φάση ζητήθηκε ήδη για τα βιβλία υλικού και βιβλιοθήκης);

Το Υπουργείο αυξάνει τον εργασιακό φόρτο των προϊσταμένων με καθημερινές ηλεκτρονικές καταγραφές στο Myscool και επιπλέον διοικητικό έργο χωρίς να έχει μεριμνήσει για μείωση ωραρίου στη συντριπτική πλειοψηφία των Νηπιαγωγείων της χώρας. Μείωση υπάρχει μόνο στα ελάχιστα πολυθέσια και σε κάποιες περιπτώσεις Νηπιαγωγείων όπου δε λειτουργεί η πρόωρη υποδοχή.

Πανηγυρίζει γιατί δημιουργεί Σχολεία γκέτο για Πρόσφυγες εντός των στρατοπέδων που αποκλείουν κάθε συνθήκη συνεκπαίδευσης, λειτουργώντας σε διαφορετικό χρόνο από το σχολικό πρόγραμμα και απομονωμένα από οποιαδήποτε κοινή και συλλογική δραστηριότητα ;

Η εξαίρεση της συμμετοχής στην τυπική εκπαιδευτική διαδικασία για τα παιδιά ηλικίας Νηπιαγωγείου που αποτελούν την ομάδα που μπορεί να ενταχθεί πολύ πιο εύκολα, λόγω και της μη λεκτικής μορφής επικοινωνίας και που η συμμετοχή τους αυτή θα τους έδινε τη δυνατότητα και να συνεχίσουν με μεγαλύτερη ευκολία στις επόμενες βαθμίδες, κανονικοποιεί τον σχολικό διαχωρισμό και άρα υποβοηθά τον κοινωνικό αποκλεισμό των προσφύγων.

Συναδέλφισσες-οι

Το Υπουργείο δε θα έπρεπε να πανηγυρίζει για την κατάσταση που επικρατεί στα Νηπιαγωγεία της χώρας. Θα πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του άμεσα και να βρει λύσεις για τα μεγάλα προβλήματα των Νηπιαγωγείων και των Νηπιαγωγών.

Τα Νηπιαγωγεία λειτουργούν επειδή τα στηρίζουν με καθημερινό αγώνα οι Νηπιαγωγοί.

Διεκδικούμε

1 .Απόσυρση του ΠΔ79/2017

2. Απόφαση της 85ης ΓΣ του κλάδου για την Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση

Ενιαία δημόσια δωρεάν δεκατετράχρονη εκπαίδευση (ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 στο δημόσιο Νηπιαγωγείο).
Μείωση του αριθμού των νηπίων σε 1:15 ανά νηπιαγωγείο, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα υλοποίησης του παιδαγωγικού προγράμματος του Νηπιαγωγείου. Άμεση απόσυρση του άρθρου 35 στο Ν.4386 για την έρευνα για τον ελάχιστο αριθμό 14.
Άμεση έκδοση της Υπουργικής Απόφασης για το ωράριο των Νηπιαγωγών μετά τη θεσμοθέτησή του με το Ν.4115/2013 λαμβανομένων υπόψη των ιδιαιτεροτήτων που υπάρχουν (να λογίζεται ως διδακτικός χρόνος όλος ο χρόνος παραμονής των παιδιών στο Νηπιαγωγείο).
Ανέγερση νέων κτηριακών υποδομών, ικανών να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης.
Ίδρυση νέων Νηπιαγωγείων και άμεσος μόνιμος διορισμός των απαιτούμενων Νηπιαγωγών.
‘Όχι στο νέο ενιαίο τύπου Ολοήμερο Νηπιαγωγείο.
Διατήρηση του αυτοτελούς χαρακτήρα του παιδαγωγικού προγράμματος του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
Ενδυνάμωση του αντισταθμιστικού ρόλου του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
Φοίτηση όλων των παιδιών χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Απόσυρση της εγκυκλίου για τις εγγραφές.
Τήρηση της αναλογίας παιδιών / τετραγωνικών μέτρων με βάση τις προδιαγραφές ΟΣΚ (1 παιδί ανά 3 τετραγωνικά μέτρα).
Εξασφάλιση δωρεάν μεταφοράς νηπίων και προνηπίων.
Ίδρυση τμημάτων ένταξης σε όλα τα νηπιαγωγεία. Ικανοποίηση όλων των αιτημάτων για παράλληλη στήριξη.
Διορισμός μόνιμου βοηθητικού προσωπικού (καθαρίστριες, τραπεζοκόμοι, σχολικοί βοηθοί, σχολικοί νοσηλευτές).
Ομάδα υποστήριξης εκπαιδευτικού έργου. Διορισμός μόνιμου ειδικού επιστημονικού προσωπικού (σχολικοί ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, εργοθεραπευτές και λογοθεραπευετές).
Ίδρυση και στελέχωση τάξεων υποδοχής.
Στελέχωση των νηπιαγωγείων με εκπαιδευτικούς μητρικής γλώσσας.
Αύξηση της χρηματοδότησης, Ειδική χρηματοδότηση για παιδαγωγικό υλικό ώστε να διασφαλιστεί ο δωρεάν χαρακτήρας του Νηπιαγωγείου.
Ακύρωση οποιασδήποτε προσπάθειας υπαγωγής των νηπιαγωγείων στους Δήμους.
Σε κάθε νηπιαγωγείο να τοποθετηθεί και μια νηπιαγωγός Ειδικής Αγωγής για τη στήριξη παιδιών με εκπαιδευτικές ανάγκες.
Δωρεάν σίτιση όλων των παιδιών και δωρεάν εμβολιασμοί για όλα τα παιδιά.