Η μιλώντας στην εφημερίδα «Καθημερινή της Κυριακής» τόνισε πως έρχονται αλλαγές στα  δρομολογούνται αλλαγές των δύο βαθμίδων.

 

Πιο συγκεκριμένα, η  Ν. είπε πως δρομολογούνται αλλαγές στα προγράμματα σπουδών των δύο βαθμίδων, και στόχος είναι οι μαθητές να αποκτούν κρίσιμες , όπως η κριτική σκέψη και η συνεργατικότητα αλλά και ουσιαστική γνώση των τεχνολογιών και της χρήσης του Διαδικτύου.

Σύμφωνα με την ίδια, για τους στόχους αυτούς θα εμπλουτιστεί το σχολικό πρόγραμμα με νέες θεματικές (π.χ. εθελοντισμός, , , καταπολέμηση των εξαρτήσεων), ενώ θα αναμορφωθούν τα υπάρχοντα προγράμματα και βιβλία καθώς και πιθανόν οι ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων.

Οι αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

 

Όσον αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση, η δημοσιοποίηση του νέου συστήματος αξιολόγησης και χρηματοδότησης των ΑΕΙ στέλνει σαφές μήνυμα, σύμφωνα με την κ. , για αλλαγή νοοτροπίας.

Δείτε τις τελευταίες από την Ελλάδα και τον Κόσμο, έγκαιρα και έγκυρα στο

«Επιτέλους να υλοποιούμε πολιτικές με την απαιτούμενη τεκμηρίωση και σχεδιασμό, με αντικειμενικούς δείκτες, κριτήρια ποιότητας και επιβράβευσης της προσπάθειας» σημείωσε.

Μιλώντας για τα νέα πανεπιστημιακά τμήματα η υπουργός Παιδείας ανέφερε πως η αξιολόγηση των πανεπιστημίων θα ξεκινήσει μόλις συσταθεί η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, «το συντομότερο δυνατόν και σίγουρα εντός του 2020».

Ξεκίνημα από τα «θεμέλια»

Αναφερόμενη στις επιδόσεις της Ελλάδας στον διαγωνισμό PISA η κ. Κεραμέως τόνισε πως «πράγματι, τα αποτελέσματα του διαγωνισμού PISA για το 2018 καταδεικνύουν μία χρόνια παθογένεια του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Απαιτούνται δομικές και ουσιαστικές παρεμβάσεις, ξεκινώντας από τα «θεμέλια», δηλαδή από το ίδιο το νηπιαγωγείο, καθώς έχει αποδειχθεί ότι οι γνώσεις και εμπειρίες που προσλαμβάνουν τα παιδιά έως τα 6 τους διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην ψυχοκοινωνική και παιδαγωγική ανάπτυξή τους και βελτιώνουν σημαντικά τις μελλοντικές μαθησιακές τους επιδόσεις σε κρίσιμες δεξιότητες. Θέλουμε να δώσουμε έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, όπως η κριτική σκέψη και η συνεργατικότητα. Να επιβραβεύεται η επιδίωξη για συνεχή αυτοβελτίωση και όχι να συντηρούμε πρότυπα ήσσονος προσπάθειας και εξισωτισμού προς τα κάτω. Οι πρωτοβουλίες μας υπηρετούν αυτή τη λογική. Σε βάθος χρόνου, με μέθοδο και συνέπεια, μπορούμε να βελτιώσουμε το επίπεδο των δεξιοτήτων των μαθητών μας».