ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΑΓΙΩΤΑΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΜΟΣΧΑΣ ΚΑΙ ΠΑΣΩΝ ΤΩΝ ΡΩΣΣΙΩΝ κ.κ. ΚΥΡΙΛΛΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΚΑΘΗΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΠΟΥΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΤΟΥΣ ΣΥΝΕΛΘΟΝΤΑΣ ΣΤΗ ΝΗΣΟ ΚΡΗΤΗ
Ο Αγιώτατος Πατριάρχης Μόσχας και Πασών των Ρωσσιών κ.κ. Κύριλλος απέστειλε Μήνυμα προς τους Προκαθημένους και τους εκπροσώπους των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών, τους συνελθόντας στη νήσο Κρήτη. Ακολουθεί το πλήρες Μήνυμα.

Πρς τν Παναγιώτατον ρχιεπίσκοπον Κωνσταντινουπόλεως Νέας Ρώμης κα Οκουμενικν Πατριάρχην
κ.κ. Βαρολομαον,
Πρς τοςγιωτάτους κα Μακαριωτάτους Προκαθημένους τνγίων το Θεοκκλησιν,
Πρς τος ρχιερες, ερες, Μονάζοντας κα Λαϊκος, τος συνελθόνταςν τ νήσ Κρήτ
Παναγιώτατε Πατριάρχα Βαρθολομαε,
γιώτατοι καΜακαριώτατοι,
Πεφιλημένοι δελφορχιερες,
Σεβάσμιοι κπρόσωποι τν κατά τόπους ρθοδόξων κκλησιν,
πευθύνω πρς μς γκάρδιον χαιρετισμν κ μέρους τς ρθοδόξου κκλησίας τς Ρωσσίας καξ νόματος τν ρθοδόξων χριστιανών τς Ρωσσίας, τς Οκρανίας, τς Λευκορωσσίας, τς Μολδαβίας κα τν λοιπν χωρν, τν συναποτελούντων τπολυπληθς ποιμνίον το Πατριαρχείου Μόσχας.
Πάντες μες, δελφο, εμεθα ν Σμα Χριστο (Α’ Κορ. 12.27). κ το Ατο το Κυρίου κα Σωτρος μν ησο Χριστοπαρελάβομεν τνεκτίμητον δρον τς νότητος. Διατήρησις το δώρου τούτου εναι κ τν μετέρων βασικν καθηκόντων καμεσος ντολ τοΣωτρος (ω. 17. 21).
Μν προκαλε σύγχυσιν ες μς τ γεγονς τι διίστανται απόψεις τν δελφν κκλησιν ς πρς τν σύγκλησιν τς γίας καΜεγάλης Συνόδου. Κατ τ λόγιον τοποστόλου Παύλου «δε γρ κα αρέσεις ν μν εναι, να κα οδόκιμοι φανερογένωνται ν μν» (Α’ Κορ. 11.19). Κατ τς μέρας προπαρασκευς τς Συνόδου αδιχογνωμίαι αται διεπιστώθησαν σαφς, ν τούτοις δέν πρέπει νά φήνωμεν ταύτας νά ποδυναμώνουν τν θεοκέλευστον νότητα, προκειμένου νά καταλήξουν ες διεκκλησιαστικν διαφορν, νά διασπείρουν διχασμν κα νά προκαλον ναστάτωσιν ες τος κόλπους μν. Παραμένομεν μία ρθόδοξος οκογένεια κα πάντες χομεν κοινν εθύνην δι τν γίαν ρθοδοξίαν.
βαθεα πεποίθησις μου εναι τι ακκλησίαι, κασαι πεφάσισαν νά μεταβον ες τν Κρήτην, κασαι πέσχον, ες τς σχετικς ποφάσεις ατν ς κριτήριον σχον τν συνείδησιν ατν, κας κ τούτου σεβασμόν φείλομεν ναντι τς θέσεως κάστης ατν.
ρθόδοξος κκλησία τς Ρωσσίας πάντοτε εχεν ς γνώμονα τν ρχν τς μή περιφρονήσεως τς φωνς οασδήποτε τοπικς κκλησίας διακρίτως, μικρς μεγάλης, παλαιφάτου νεοπαγος. μή ποδοχκ μέρους τς κατά ντιόχειαν κκλησίας τς συγκλήσεως τς Συνόδου σημαίνει τι δέν χομεν ξασφαλίσει τν πανορθόδοξον μοφωνίαν. πίσης δυνατομεν νά παραθεωρομεν κα τς φωνς τν κκλησιν Γεωργίας, Σερβίας καΒουλγαρίας, τν ταξαμένων πρ ναβολς τς Συνόδου.
Πιστεύω τι μ καλν διάθεσιν ν Κρήτσυνάντησις δύναται νά ναδειχθ σπουδαον βήμα πρς ρσιν τν προκυψάντων διαφωνιν. σαύτως δύναται νά συμβάλ ες τν προετοιμασίαν κείνης τς γίας καΜεγάλης Συνόδου, τις θά νώσ πάσας τς κατ τόπους υτοκεφάλους κκλησίας νεξαιρέτως, ποτελοσα ρατν ντανάκλασιν τς νότητος τς γίας τοΧριστορθοδόξου κκλησίας, περ το ντικείμενον τν δεήσεων κα προσδοκιν πάντων τν οιδίμων προκατόχων μν.
Διαβεβαιομεν μς τι απροσευχαμν θά συνοδεύουν μς κατ τς μέρας τοπικειμένου μν ργου.
Μετ πολλς ν Χριστγάπης, διατελ.
† Ο ΜΟΣΧΑΣ ΚΑΙ ΠΑΣΩΝ ΤΩΝ ΡΩΣΣΙΩΝ
ΚΥΡΙΛΛΟΣ