: Για τρίτη φορά στη θητεία αυτού του Υπουργείου γίνεται «μετακίνηση αναπληρωτών εκπαιδευτικών» από μια ειδική δομή σε άλλη (1η Μάιος 2020, 2η Νοέμβριος  2020), αποδεικνύοντας με σαφήνεια τη «βαρύτητα» που δίνει το ΥΠΑΙΘ στην ειδική αγωγή, αναφέρει το συντονιστικό αδιόριστων εκπαιδευτικών σε ανακοίνωση του.

Η ανακοίνωση:

Δίνεται λοιπόν για 3η φορά η δυνατότητα στους Διευθυντές Εκπαίδευσης να μετακινήσουν εκπαιδευτικούς, μόνο αναπληρωτές αυτή τη φορά, από τα τμήματα ένταξης στα

Επιβεβαιώνεται λοιπόν η πολιτική των κοινωνικών διακρίσεων που ακολουθεί το ΥΠΑΙΘ, με μαθητές δεύτερης κατηγορίας τα παιδιά που είναι γραμμένα στα τμήματα ένταξης, τα οποία κατά την άποψή τους δεν χρειάζονται την επαφή και την στήριξη του εκπαιδευτικού του Τ.Ε.!  Η δια ζώσης εκπαίδευση είναι αναντικατάστατη, πολύ περισσότερο για παιδιά με αναπηρία ή/και μαθησιακές δυσκολίες.

Η εκπαιδευτική κοινότητα σύσσωμη έχει σταθεί δίπλα στα παιδιά και τις οικογένειές τους αναγνωρίζοντας ότι τίποτα άλλο δεν μπορεί να καλύψει τις μορφωτικές τους ανάγκες μέσω μιας οθόνης. Είναι γεγονός ότι από όλο το φιάσκο της τηλε-«εκπαίδευσης» τα παιδιά που έχουν πληγεί περισσότερο μορφωτικά, ψυχολογικά και κοινωνικά είναι αυτά. Το ΥΠΑΙΘ σε όλα τα παραπάνω απαντά απαξιώνοντας απόλυτα και με αλαζονικό τρόπο την λειτουργία των Τ.Ε. και ουσιαστικά τα καταργεί!

Επιβεβαιώνεται ξανά η αδιαφορία τους για την ειδική αγωγή, αφού τις αυτές τις κάνουν υποτίθεται «για χάρη» της, προκειμένου να καλύψουν τα κενά στα ειδικά σχολεία! Μετά τους ελάχιστους διορισμούς που με κομπασμό διαφημίζουν πάντα και παντού και οι δυο κυβερνήσεις (ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ), τα κενά και οι ελλείψεις προσωπικού εξακολουθούν να υπάρχουν, και το αδιέξοδο της χρόνιας αδιοριστίας, με προσλήψεις κάθε χρόνο εκπαιδευτικών και άλλων ειδικοτήτων με το σταγονόμετρο, φάση τη φάση, με συμβάσεις με ημερομηνία λήξης, γίνεται πλέον κραυγαλέο.

Μάλιστα ένα μέρος των αναγκών που καλούνται να καλύψουν «προσωρινά» οι εκπαιδευτικοί αφορούν κενά τα οποία προκύπτουν και από τις άδειες ειδικού σκοπού. Τα εν λόγω κενά, χιλιάδες σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας, το ΥΠΑΙΘ με πολιτική του απόφαση, είτε δεν τα καλύπτει καθόλου αφήνοντάς τα να χρονίζουν και τα καλύπτουν από δω κι από εκεί άλλοι εκπαιδευτικοί του σχολείου, είτε προχώρησε στην κάλυψή τους με αναπληρωτ(ρι)ες 3μηνης σύμβασης, τους οποίους οι διευθυντές εκπαίδευσης τοποθέτησαν με την ευκαιρία και σε άλλα λειτουργικά κενά κι όχι στα λεγόμενα «covid», δημιουργώντας μια απίστευτα έκρυθμη κατάσταση.

Αυτές οι λύσεις κάθε άλλο παρά «αναγκαστικές και προσωρινές» είναι. Η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως και η προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ, ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες ΕΕ-ΟΟΣΑ, δεν δίνει μισό ευρώ αλλά αντίθετα μειώνει την χρηματοδότηση σε υγεία και παιδεία, στρώνοντας το έδαφος για αποδοχή των παραπάνω ως «λύσεων» και για μετά την πανδημία. Το Υπουργείο Παιδείας ανοίγει το δρόμο για μια διαρκή διαδικασία ανακατανομής του προσωπικού. Δημιουργεί μια δυστοπική εικόνα όπου κάθε φορά που θα διατείνεται αδυναμία κάλυψης θέσεων ή προσλήψεων, θα μετακινεί εκπαιδευτικούς από δομή σε δομή, από σχολείο σε σχολείο, όχι μόνο στην ειδική αλλά και στην γενική αγωγή.

Είναι ξεκάθαρη η στόχευση ενός εκπαιδευτικού-εργαζόμενου με ολιγόμηνη σύμβαση ή και ωρομίσθιου, που θα λειτουργεί ως πολυεργαλείο, ευέλικτος στο να μετακινείται, χωρίς δικαιώματα, θα αποτελεί μόνο λειτουργικό κομμάτι της μηχανής-εκπαίδευσης που θα στοχεύει «να πιάσουμε τους δείκτες».

Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι όμως ένα πληκτρολόγιο που μπορεί να μετακινηθεί από υπολογιστή σε υπολογιστή και να αποτελέσει ένα εξάρτημα που βελτιώνει την λειτουργία της μηχανής!

Καταγγέλλουμε απερίφραστα αυτή την πρακτική!

Τα σχολεία θέλουν εκπαιδευτικούς, όχι μπαλώματα. Απαιτούμε να σταματήσουν οι εντολές μετακινήσεων!

Απαιτούμε ανοιχτά και ασφαλή σχολεία με μαζικούς μόνιμους διορισμούς όλων των αναπληρωτ(ρι)ών ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία!

Υπερασπιζόμαστε τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας.

Καλούμε κάθε αναπληρώτρια και αναπληρωτή που λαμβάνει οδηγία μετακίνησης από το Τ.Ε. σε ειδικό σχολείο να επικοινωνεί με τον σύλλογο Π.Ε. (ΣΕΠΕ) ή την ΕΛΜΕ του.

Καλούμε ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ αλλά και τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ να πάρουν αντίστοιχες αποφάσεις, να καταδικάσουν αυτή την πρακτική που υπονομεύει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών και να διεκδικήσει μαζικούς μόνιμους διορισμούς και όχι κλείσιμο τρυπών με μετακινήσεις.