: Έρχεται νομοσχέδιο με σκοπό τη σύνδεση της εκπαίδευσης με την . Στόχος να υπάρξει το απαραίτητο δυναμικό για τα τεχνικά επαγγέλματα στο μέλλον. Οι σημαντικές αλλαγές στην Επαγγελματική Εκπαίδευση σε συνέντευξή της στο ΕΘΝΟΣ

Σε διαβούλευση νομοσχέδιο για την

Το νομοσχέδιο θα περάσει στη δημόσια διαβούλευση σε 10 μέρες και στα βασικά του σημεία προβλέπει την ενοποίηση όλων των επαγγελματικών δομών εκπαίδευσης (ΕΠΑΛ, ΙΕΚ κλπ) και το περιεχόμενο σπουδών να διαμορφώνεται με βάση τις ανάγκες της οικονομίας σε εθνικό και τοπικό επίπεδο. Βασική καινοτομία αποτελεί η δημιουργία και Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων και η καθιέρωση Εθνικού συστήματος .

Από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις, που έγιναν φέτος στα , είναι τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων». Ένα πρόγραμμα το οποίο εφαρμόζεται σε 218 σχολεία σε ολόκληρη τη χώρα. Αυτά «είναι μια μεγάλη αλλαγή για τη δημόσια εκπαίδευση. Φεύγουμε δηλαδή από ένα σχολείο, που απλά δίνει έμφαση στη γνώση και πάμε σε ένα σχολείο, που δίνει έμφαση στην καλλιέργεια δεξιοτήτων. Οι θεματικές που έχουμε, είναι ο εθελοντισμός, ο σεβασμός στον άλλον, η σεξουαλική αγωγή, η οδική ασφάλεια, η ρομποτική κ.α. Και όλα αυτά στο υποχρεωτικό πρόγραμμα . Είναι μεγάλη αλλαγή φιλοσοφίας και για μένα είναι από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις, που έχουμε κάνει με ένα συμβολισμό. Όσο δηλαδή καλλιεργείς τις δεξιότητες των παιδιών τόσο καλύτερα τα προετοιμάζεις να προσαρμόζονται σε μελλοντικές αλλαγές στη ζωή τους».

Κατά τη συνέντευξής της στο ΕΘΝΟΣ , η κυρία Κεραμέως έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στο νέο , που ετοιμάζει για την επαγγελματική εκπαίδευση. Σημειώνει ότι σύντομα θα ακολουθήσει και σχετική «καμπάνια» ενημέρωσης καθώς, όπως υποστηρίζει, «πρέπει η ελληνική κοινωνία να μάθει τα οφέλη της επαγγελματικής εκπαίδευσης, διότι υπάρχει διάχυτη η πεποίθηση ότι οι σπουδές στα σχολεία αυτά είναι υποδεέστερες, κάτι το οποίο αποτελεί παθογένεια χρόνων. Έχουμε βγάλει ειδικά κονδύλια από την Ε.Ε για να συνδυαστεί η προσπάθεια μας με την πληροφόρηση των πολιτών για τα οφέλη της επαγγελματικής εκπαίδευσης».

Επαγγελματική εκπαίδευση – Τα σημαντικότερα προβλήματα

Aνάμεσα στα σημαντικότερα προβλήματα του όλου συστήματος της Ε.Ε.Κ. είναι τα ακόλουθα: Η έλλειψη συνάρθρωσης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με το σύστημα Κατάρτισης.Η αδυναμία σύνδεσης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με την αγορά εργασίας. Η παντελής απουσία συστήματος και δομών παραγωγής επαγγελματικών προσόντων επιπέδου 3. Η απουσία ελέγχου ποιότητας στα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης (πρώην Κ.Ε.Κ.) που χρήζει άμεσης αντιμετώπισης στη συνεχιζόμενη Επαγγελματική Κατάρτιση.

Οι οκτώ αλλαγές στην

    1. Καθιέρωση Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης.
    2. Κοινός Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, της Επαγγελματικής Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης για την κατάργηση αλληλοεπικαλύψεων και τη βέλτιστη ικανοποίηση των αναγκών της ελληνικής οικονομίας.
    3. Άμεση σύνδεση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης με την αγορά εργασίας, με την ουσιαστική συμμετοχή τωνκοινωνικών εταίρων στο σχεδιασμό τους.
    4. Καθιέρωση Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσηςκαι Κατάρτισης (Ε.Σ.Ε.Ε.Κ.) το οποίο αναπτύσσεται στα επίπεδα (3), τέσσερα (4)και πέντε (5) του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, κατ’ αντιστοιχία με αυτά του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων. Ειδικότερα, στο επίπεδο 3 εντάσσονται οι Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.) και οι Επαγγελματικές Σχολές Μαθητείας (ΕΠΑ.Σ.) του , στο επίπεδο 4 τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.)και στο επίπεδο 5 τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) και τοΜεταλυκειακό Έτος-Τάξη Μαθητείας των ΕΠΑ.Λ.
    5. Νέα διάρθρωση της Γενικής Γραμματείας ΕπαγγελματικήςΕκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης, η οποία καλείται να διαδραματίσειεπιτελικό και κεντρικό συντονιστικό ρόλο.
    6. Συγκρότηση Κεντρικού Συμβουλίου ΕπαγγελματικήςΕκπαίδευσης και Κατάρτισης στη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης,Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης, με εκπροσώπους από τα παραγωγικά Υπουργεία, εκπροσώπους των κοινωνικών εταίρων (εργοδοτών και εργαζομένων) και Επιμελητηρίων.
    7. Σε Περιφερειακό Επίπεδο:Συγκρότηση Συμβουλίων Σύνδεσης μετην Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (Σ.Σ.Π.Α.Ε.), στην έδρα κάθε Περιφέρειαςτης χώρας.Ίδρυση Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.) διετούςφοίτησης επιπέδου 3 για αποφοίτους Γυμνασίου (υποχρεωτικής εκπαίδευσης), οι οποίεςθα μπορούν να ιδρύονται και να λειτουργούν στα ενδιαφερόμενα Υπουργεία,Επιμελητήρια, Οργανώσεις Εργοδοτών ή Εργαζομένων ή στον Ιδιωτικό τομέα.
    8. Ιδρυση Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων.