Για άλλη μια φορά εν μέσω πανδημίας και με κλειστά σχολεία η κυβέρνηση της Ν.Δ επιλέγει να φέρει νομοσχέδιο στη Βουλή , αυτή τη φορά αντιδραστικής τομής στην και Κατάρτιση, αναφέρει η Ενωτική Αριστερή Πρωτοβουλία Ε. ΕΛΜΕ Αν. Αττικής.

Το αυτό έρχεται μετά τους νόμους  για την αναδιάρθρωση του δημόσιου σχολείου και το Νέο Λύκειο  που ψήφισε τον Μάιο του 2020, και τους νόμους για τα κολλέγια , την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και την επιβολή της εξΑΕ,  που αλλάζουν σε μια ακόμη πιο αντιδραστική κατεύθυνση τη δημόσια εκπαίδευση και διαλύουν τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα. Οι αλλαγές γίνονται με βάση την καπιταλιστική οικονομία, με βασικό στόχο τη μαζική «παραγωγή» εργατικού δυναμικού, που μας γυρνά στην εποχή του “κάλφα”.

Το νομοσχέδιο για την ΕΕΚ με έμφαση στην κατάρτιση, είναι πιστή αντιγραφή των πάνω από μια δεκαετία  οδηγιών και εκθέσεων του ΟΟΣΑ, της Ε.Ε και του ΣΕΒ. Η κυβέρνηση της Ν.Δ, αξιοποιώντας την πανδημία ως επιταχυντή, επιδιώκει να περάσει με βίαιο τρόπο όλες τις αντιδραστικές τομές που αλλάζουν το DNA της δημόσιας εκπαίδευσης, οι οποίες προετοιμάστηκαν και δεν πρόλαβαν να περάσουν σε όλη τους την έκταση από τις προηγούμενες κυβερνήσεις.

Μονότονα η κυβέρνηση επαναλαμβάνει τα κλισέ όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων  περί στρατηγικού σχεδιασμού της ΕΕΚ με στόχο να ξεπεραστούν τα προβλήματα της χαμηλής ελκυστικότητας της ΕΕΚ  στη νέα γενιά και την ανάγκη αντιστροφής του ποσοστού των νέων παιδιών που φοιτούν στα ΓΕΛ έναντι της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και κατάρτισης(72% στην γενική,28% στην ΤΕΕ).

Ο πραγματικός στόχος είναι η άμεση σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με τις ανάγκες της «αγοράς εργασίας» και τις απαιτήσεις του ΣΕΒ και η υποταγή όλων των δομών, διαδικασιών προγραμμάτων σπουδών και πιστοποιήσεων στις ανάγκες του ΣΕΒ. Η Υπουργός Παιδείας όπως και οι προκάτοχοι της αντιμετωπίζουν την δημόσια παιδεία ως υπηρέτη των αναγκών της “οικονομίας” που προετοιμάζει  τα παιδιά ως φθηνό ευέλικτο εργατικό δυναμικό το οποίο θα  έχει όσες γνώσεις και  δεξιότητες έχει ανάγκη η κερδοφορία των επιχειρήσεων και όχι ολοκληρωμένη μόρφωση με τον ολόπλευρο συνδυασμό θεωρητικών γνώσεων, πρακτικών ικανοτήτων και καλλιεργημένες αξίες για τη διαμόρφωση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων.

Η εκτίναξη της ανεργίας ιδιαίτερα στη νεολαία αποδίδεται ως ατομική ευθύνη των νέων και των οικογενειών τους, που επιμένουν να σπουδάζουν και δεν στρέφονται από τα 15 τους χρόνια στην κατάρτιση και τη μαθητεία, στη βαθμίδα του “τεχνίτη”, που έχει ανάγκη ο ΣΕΒ, αλλά χωρίς ίχνος αυτοκριτικής δεν απαντάνε γιατί παρά τις συνεχείς αλλαγές στην τεχνική εκπαίδευση η ανεργία, η επισφάλεια, η μαύρη εργασία διευρύνονται ιδιαίτερα σε αυτά τα παιδιά. Αλήθεια, γιατί άραγε δε δίνουν στοιχεία για το πόσες επιχειρήσεις έχουν εξασφαλίσει εργασία σε όσους παρακολούθησαν το πολυδιαφημισμένο  μεταλυκειακό έτος μαθητείας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ;

Τα βασικά σημεία του νέου νομοσχεδίου για την ΕΕΚ :

1.Ενιαίος σχεδιασμός της ΕΕΚ (Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης, ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ, ΕΠΑΛ, Μεταλυκειακό Έτος Μαθητείας ΙΕΚ) με  συγκρότηση αντίστοιχων συμβουλίων σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο, με κύριο χαρακτηριστικό την αντεργατική σύνθεση τους με ισχυρή παρουσία των εργοδοτικών οργανώσεων και του τοπικού κράτους, με κύριο σκοπό την διερεύνηση των αναγκών της αγοράς σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο, που προοιωνίζεται την κατάργηση ειδικοτήτων, αλλά και εκπαιδευτικών δομών, και δημιουργία ειδικοτήτων στενά δεμένων με τις τοπικές ανάγκες (π.χ σύμφωνα με τις δηλώσεις του γενικού  γραμματέα Δια Βίου Μάθησης του υπουργείου Παιδείας,  Βούτσινου,   τουριστικά στις Κυκλάδες, καραβομαραγκοί στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη).Ο σχεδιασμός αυτός έρχεται σε  συνέχεια  του Υφυπουργείου ΕΕΚΔΒΜ και του αντίστοιχου μηχανισμού που ίδρυσε η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

2. Επαναφορά των μεταγυμνασιακών διετών  ΣΕΚ του ν. Αρβανιτόπουλου που τις μετονομάζει σε ΕΣΚ και μαζί με τις ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ, τις οποίες υποβιβάζει από το επίπεδο 4 στο επίπεδο 3 του πλαισίου προσόντων και τη λειτουργία τους απαιτεί σε όλα τα πρόσφατα reports ο ΣΕΒ. Θα αποτελούν την “ξεχωριστή βαθμίδα του τεχνίτη”(!!!)αμέσως μετά το Γυμνάσιο. Οι σχολές αυτές, δημόσιες και ιδιωτικές, θα είναι  έξω από το τυπικό δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης  και θα λειτουργούν με κέντρο τη μαθητεία.

Στόχος της κυβέρνησης είναι οι νέοι από τα 15 χρόνια τους να μαθαίνουν από τον εργοδότη και για τον εργοδότη. Θα αποτελέσουν τη στρατιά του δωρεάν προσωπικού για τις επιχειρήσεις, θα μαθητεύσουν στις κακοπληρωμένες ελαστικές σχέσεις εργασίας και την υπακοή στους νόμους του κέρδους.

Η βίαιη μετακίνηση μεγάλου μέρους των μαθητών μετά το Γυμνάσιο προς τις ΕΣΚ αποτελεί κεντρική πολιτική επιλογή για την κυβέρνηση. Ο νέος νόμος για το δημόσιο σχολείο και το νέο ταξικό  ελιτίστικο Λύκειο, προπαρασκευαστικό στάδιο στην ουσία  για την εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση, με τους πολλαπλούς  εξεταστικούς φραγμούς, με Τράπεζα Θεμάτων όχι μόνο στα  ΓΕΛ αλλά  και στα ΕΠΑΛ και στα  ΕΝΕΕΓΥΛ, θα οδηγήσει στην έξοδο από την τυπική δημόσια εκπαίδευση χιλιάδες μαθητές, ιδιαίτερα τα παιδιά που στη σημερινή νέα λεηλασία των εργατικών δικαιωμάτων, με αφορμή τον covid19, θα αδυνατούν οι οικογένειες τους να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για φροντιστήρια.

Ιδιαίτερα πρέπει να τονιστεί ότι σε αυτή την περίοδο της επιβολής της “τηλεκπαίδευσης”, με τα τεράστια μορφωτικά ελλείμματα που συσσωρεύονται στους μαθητές από την  εγκληματική πολιτική lockdown στα σχολεία και της αδυναμίας αναπλήρωσης τους, πολλά παιδιά θα αδυνατούν να συνεχίσουν στο Λύκειο και θα οδηγούνται βίαια προς τις επαγγελματικές σχολές μαθητείας ως μοναδική διέξοδο. Τα μέτρα αυτά όταν εφαρμόστηκαν το 2013 μόνο στα ΓΕΛ είχαν ως αποτέλεσμα η αποτυχία των μαθητών να ξεπεράσει το 30% και σε φτωχές λαϊκές περιοχές τα νούμερα να είναι ακόμη πιο ψηλά.

3. Ίδρυση 15 πρότυπων ΕΠΑΛ με προοπτική επέκτασης τους σε μια τετραετία. Ο σκοπός τους όπως περιγράφεται στο νομοσχέδιο, προοιωνίζεται μια συνολικά αντιδραστική νεοφιλελεύθερη τομή  στη δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση. Τα πρότυπα ΕΠΑΛ θα λειτουργούν με  καθοριστικό ρόλο των κοινωνικών εταίρων δηλ των επιχειρήσεων. Τα κριτήρια και η ευελιξία στην επιλογή τομέων και ειδικοτήτων σύμφωνα με τις τοπικές ανάγκες των επιχειρήσεων, οδηγούν σε απόφοιτους απόλυτα ευάλωτους και εξαρτημένους από τις αλλαγές στην αγορά εργασίας. Το δικαίωμα των παιδιών στην παρακολούθηση της ειδικότητας που επιθυμούν καταστρατηγείται ακόμη πιο βάναυσα.

Προβλέπεται η αυτονομία των σχολικών μονάδων με ενεργή συμμετοχή του τοπικού κράτους, που σηματοδοτεί την απόσυρση του κράτους από την υποχρέωση στήριξης του δημόσιου σχολείου. Αποτελεί βήμα στην προώθηση των σχεδίων της κυβέρνησης, όπως εξαγγέλθηκε από τον Υπ. Εσωτερικών Θεοδωρικάκο για πέρασμα κρίσιμων κοινωνικών τομέων όπως Υγεία, Παιδεία στην ευθύνη των Δήμων. Περίοπτη θέση έχει η σκληρή αξιολόγηση σχολείων με δείκτες τις εισροές που περιλαμβάνουν τους εκπαιδευτικούς και τα προσόντα τους, την υλικοτεχνική υποδομή, τις διδακτικές μεθόδους, τα προγράμματα και αυτονόητα τους μαθητές και τα μαθησιακά αποτελέσματα. Εφαρμογή του «συστήματος διοίκησης ποιότητας» που ακολουθείται στις επιχειρηματικές παραγωγικές μονάδες Προβλέπεται σκληρή αξιολόγηση εκπαιδευτικών και επιμόρφωση    από επιχειρήσεις και Ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα.

Επιπλέον στα Π.ΕΠΑΛ συρρικνώνεται το εργαστηριακό πρόγραμμα σπουδών με την καθιέρωση της πρακτικής άσκησης στην επιχείρηση για μία ημέρα την εβδομάδα, Οι επιχειρήσεις και το τοπικό κράτος θα έχουν λόγο για προγράμματα σπουδών, διδακτικές μέθοδους και ειδικά μαθήματα για ειδικότητες. Με βάση τα παραπάνω, στα πρότυπα ΕΠΑΛ και σε επόμενη φάση  στο σύνολο των ΕΠΑΛ, εγκαταλείπεται ο στοιχειώδης παιδαγωγικός χαρακτήρας των σχολείων και υποτάσσονται πλήρως στις ανάγκες των επιχειρήσεων, ενώ παραμένει αδιευκρίνιστο το τι θα γίνει με τα μαθήματα γενικής παιδείας. Είναι φανερό, επίσης, πως όλες οι υποδομές και τα σχολικά εργαστήρια των σχολείων θα λειτουργούν στην υπηρεσία των επιχειρηματικών αναγκών.

4.Διατηρείται και επεκτείνεται ο θεσμός του μεταλυκειακού έτους της μαθητείας. Προβλέπεται μαθητεία κατ’ ελάχιστο 50% του προγράμματος, με μισθό του ανειδίκευτου εργάτη με ασφάλιση υγειονομικής περίθαλψης και συνταξιοδότησης με το αζημίωτο για τους εργοδότες, αφού η συντριπτική πλειοψηφία του κόστους βαραίνει τον κρατικό κορβανά, δωρεά στην κερδοφορία των επιχειρήσεων.. Για την επέκταση του θεσμού της μαθητείας για άλλη μια φορά επιχειρείται ο διαχωρισμός μεταξύ των εκπαιδευτικών, με πρόσληψη αναπληρωτών για την εποπτεία της μαθητείας, την ίδια στιγμή που ακόμη και τώρα τομείς και ειδικότητες σε ΕΠΑΛ δεν έχουν καλύψει τα κενά. Προβλέπει επίσης, 10 ευρώ το μήνα  επιπλέον  αμοιβή για κάθε μαθητευόμενο σε εκπαιδευτικούς επόπτες προκειμένου να “τρέξουν” τη μαθητεία.

5. Συρρικνώνουν τα δημόσια ΙΕΚ, αφού προβλέπεται πως δημόσια ΙΕΚ θα λειτουργούν με ελάχιστο αριθμό 250 σπουδαστών ,εκτός από απομακρυσμένες περιοχές που προβλέπεται ελάχιστος αριθμός 100  σπουδαστών.

Επιπλέον καθιερώνει δίδακτρα για τα ξενόγλωσσα τμήματα των ΙΕΚ και τη δυνατότητα ίδρυσης θεματικών ΙΕΚ, στα πρότυπα του σχολείου ταυτότητας που προσπάθησαν στο παρελθόν οι κυβερνήσεις να εφαρμόσουν στα ΕΠΑ.Λ. Το ίδιο θα προσπαθήσει να εφαρμόσει και η σημερινή κυβέρνηση, ακολουθώντας την πολιτική κατάργησης των αλληλοεπικαλύψεων στους τομείς και στις ειδικότητες αλλά και στη χωροταξία των δομών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, που προδιαγράφει το παρόν σχέδιο νόμου.

Οι αλλαγές αυτές χαρίζουν  σπουδαστές και ειδικότητες στα ιδιωτικά ΙΕΚ. Η Γ.Γ.Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ.&Ν. διατηρεί το δικαίωμα δημοσιοποίησης των αξιολογικών επιδόσεων με  αγοραία  κριτήρια τον αριθμό των αποφοίτων τους που προσήλθαν σε εξετάσεις πιστοποίησης και την επιτυχία σε αυτές , την εξασφάλιση  θέσεων  στην αγορά εργασίας και την  συμμετοχή των αποφοίτων σε πανεπιστημιακές σπουδές.

6.Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων βασίζεται στη Σύσταση του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Επαγγελματικών Προσόντων (Ε.Π.Ε.Π.) για τη Διά Βίου Μάθηση. Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων θα καταργήσει τα  Επαγγελματικά δικαιώματα, με βάση τα οποία διεκδικούσαν και υπέγραφαν οι εργαζόμενοι τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας τους και οδηγεί στον κατακερματισμό και στη μείωση του εργασιακού κόστους και στις ατομικές συμβάσεις εργασίας (απόφαση Λισσαβόνας) .

Η ένταξη των εργαζομένων στις κατηγορίες του νέου Εθνικού Πλαισίου Προσόντων θα ακολουθεί τις αρχές των συστημάτων VET, που σχεδιάστηκαν στην ΕΕ και συνδέονται άμεσα με την πολιτική απασχόλησης, την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής οικονομίας και την πλήρωση των αναγκών της αγοράς εργασίας. Ο σχεδιασμός των προγραμμάτων σπουδών της ΕΕΚ, με σπονδυλωτό τρόπο και δομημένα με το σύστημα των πιστωτικών μονάδων ECVET, δεν είναι καινούριος. Ο νόμος για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του Αρβανιτόπουλου το 2013, αλλά και ο αντίστοιχος του Γαβρόγλου έβαζαν τους ίδιους στόχους.

ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΤΕΕ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΧΟΥΝ ΤΗ ΣΦΡΑΓΙΔΑ Ε.Ε,ΟΟΣΑ,ΣΕΒ

Οι αλλαγές στην ΕΕΚ και στο δημόσιο σχολείο αποσκοπούν σε παραπέρα συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου. Ο εξεταστικός μαραθώνιος σε ΓΕΛ,ΕΠΑΛ και ΕΝΕΕΓΥΛ θα διώξει βίαια από το δημόσιο σχολείο χιλιάδες μαθητές, με αποτέλεσμα τη δραματική συρρίκνωση της Λυκειακής βαθμίδας.

Σε συνδυασμό με  τις συνεχείς μειώσεις στις δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για την Παιδεία όλα τα μνημονιακά χρόνια ακόμη και στον φετινό προϋπολογισμό του 2021, αφήνουν ανεξίτηλα τα σημάδια τους στο δημόσιο σχολείο: συγχωνεύσεις, καταργήσεις σχολείων, αύξηση αριθμού των μαθητών στα τμήματα 27-29 στην δευτεροβάθμια και  πρόσφατα εν μέσω πανδημίας  την αύξηση του αριθμού των μαθητών στα Πρωτοβάθμια στους 26. Απανωτές Υ.Α με ορισμό κατώτατου αριθμού μαθητών σε  ομάδες προσανατολισμού στα ΓΕΛ και τομείς, ειδικότητες στα ΕΠΑΛ, ξενόγλωσσα τμήματα, μαθητές εαε , έχουν οδηγήσει σε κλείσιμο χιλιάδων τμημάτων πανελλαδικά.

Η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών και η υπερδεκαετής έλλειψη μόνιμων μαζικών διορισμών με τα χιλιάδες κενά κάθε χρόνο, και η πρόσφατη εγκληματική αδιαφορία του Υπ. Παιδείας να ανοίξει με ασφαλείς υγειονομικούς και μορφωτικούς όρους τα δημόσια σχολεία, με αποτέλεσμα να κλείσουν άρον-άρον, έχουν οδηγήσει την κατάσταση στο δημόσιο σχολείο στο μη περαιτέρω.

Οι αλλαγές που ετοιμάζεται να νομοθετήσει η κυβέρνηση , που μετατρέπουν την επαγγελματική εκπαίδευση σε ψευδοκατάρτιση κομμένη και ραμμένη στις ανάγκες των επιχειρήσεων, συνιστούν μια τεράστια μορφωτική έρημο για τα παιδιά των φτωχών λαϊκών οικογενειών και βάζουν για άλλη μια φορά σε κίνδυνο τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών. Η εκ νέου συρρίκνωση των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ δημιουργεί  ένα νέο στρατό πλεοναζόντων εκπαιδευτικών και περικόπτει θέσεις εργασίας.

Οι αλλαγές συνιστούν μιας τεράστιας έκτασης ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης. Η συρρίκνωση των ΕΠΑΛ ως  δημόσιου πυλώνα της επαγγελματικής εκπαίδευσης και η δημιουργία ΕΣΚ,ΙΕΚ, η επέκταση της μαθητείας σε όλες τις δομές,  “σε όλα τα ενδιαφερόμενα Υπουργεία, Επιμελητήρια, σε Οργανώσεις εργοδοτών, ή εργαζομένων (βλ. ΓΣΕΕ) ή στον ιδιωτικό τομέα” συνιστούν μια τεράστιας έκτασης ιδιωτικοποίηση με μεταφορά οικονομικών πόρων μέσω ΕΣΠΑ και κρατικού προϋπολογισμού, αλλά και από δίδακτρα που θα κληθούν να πληρώσουν οι σπουδαστές, σε συνδυασμό με την αγορά των πιστοποιήσεων δημιουργούν νέο πεδίο κερδοφορίας. Αποκαλυπτική των προθέσεων της κυβέρνησης ήταν η διαχείριση της πανδημίας στη δημόσια εκπαίδευση. Από τη μια η παράδοση της εξ αποστάσεως στην cisko με τις συνέπειες που ζούμε καθημερινά, και από την άλλη οι ευχαριστίες στους χορηγούς για τα παγουρίνο και τα ελάχιστα tablets που έφτασαν στα σχολεία, τις μπίζνες των

εκπαιδευτικών προγραμμάτων κλπ που βέβαια προσδοκούν τα «δώρα» να τους γυρίσουν πίσω στο πολλαπλάσιο ως κέρδος.

Να μην περάσει  το σχέδιο νόμου . Να μείνει στα χαρτιά!

Δεν αποδέχομαστε το δυστοπικό εκπαιδευτικό  τοπίο που στήνει η κυβέρνηση της ΝΔ πατώντας και επεκτείνοντας στα μέτρα όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων.  Απέναντι σ’ αυτές την αντιδραστική πολιτική διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης , να απαιτήσουμε  τη λογική των αναγκών των παιδιών μας και όλων των εργαζομένων για την ολόπλευρη μόρφωσή τους και τη διεκδίκηση μιας κοινωνίας που θα λειτουργεί προς όφελος του λαού μας: Αυτή η απαίτηση δε χωρά στα όρια των επιταγών της Ε.Ε,ΟΟΣΑ,ΣΕΒ των μνημονίων και των δημοσιονομικών συμφώνων. Δε χωρά στη νέα λεηλασία και των τελευταίων εργασιακών, κοινωνικών και δημοκρατικών δικαιωμάτων που επιχειρείται με αφορμή την πανδημία. Στην εποχή των τεράστιων επιστημονικών παραγωγικών και τεχνολογικών δυνατοτήτων, να μην επιτρέψουμε την επιστροφή για τη νέα γενιά στην εποχή του “κάλφα”, τη σκλαβιά της ελαστικής κακοπληρωμένης εργασίας χωρίς δικαιώματα και της ανεργίας.

Το σχολείο, στις σημερινές συνθήκες, οφείλει να γνωρίσει σε όλους τους μαθητές τα βασικά στοιχεία όλων των εφαρμοσμένων και ανθρωπιστικών επιστημών, αλλά και τα βασικά στοιχεία της βιομηχανικής, αγροτικής παραγωγής και της αναπτυσσόμενης τεχνολογίας. Με όλες  τις μορφές ενίσχυσης των “αδύνατων ταξικών αποσκευών. Με μόνιμους μαζικούς διορισμούς που να καλύπτουν το σύνολο των πραγματικών αναγκών του σχολείου και όχι τις ανάγκες των δημοσιονομικών “κοφτών”.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ ΤΩΡΑ

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ

-Ενιαίο δημόσιο και δωρεάν 12χρονο, υποχρεωτικό σχολείο για όλα τα παιδιά με δίχρονη προσχολική αγωγή – εκπαίδευση και αναβαθμισμένη επαγγελματική εκπαίδευση αμέσως μετά. Σχολείο που θα συνδυάζει τη γενική παιδεία, την ευρεία ανθρωπιστική μόρφωση με επιστημονικές και τεχνικές γνώσεις, ικανότητες για τους βασικούς κλάδους της παραγωγής, που θα καλλιεργεί την ισόρροπη γνωστική, καλλιτεχνική, ηθική και σωματική ανάπτυξη των παιδιών, την κριτική – δημιουργική σκέψη, τα ιδανικά της αλληλεγγύης, τη συλλογικότητα. Όχι στο σχολείο των δεξιοτήτων και των δήθεν «αρίστων».

-Κατάργηση όλων των αντιεκπαιδετ]υτικών νόμων για δημόσιο σχολείο,Λύκειο,ΕΠΑΛ

-Ανατροπή όλου του αντιδραστικού πλαισίου της αξιολόγησης, εσωτερικής – εξωτερικής και αυτοαξιολόγησης που ανοίγει το δρόμο σε απολύσεις, βαθαίνει τη φτώχεια των εκπαιδευτικών και οδηγεί στην κατηγοριοποίηση και στο κλείσιμο σχολείων.

-Όχι στην αυτονομία των σχολείων που μαζί με την κατηγοριοποίηση οδηγούν στην ιδιωτικοποίησή τους.

-Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και Ενισχυτική Διδασκαλία σε όλα τα σχολεία, με διορισμούς εκπαιδευτικών και προσλήψεις αναπληρωτών από την αρχή της χρονιάς.

-Καμιά κατάργηση-συγχώνευση τμημάτων, ειδικοτήτων, σχολείων.

-ΤΩΡΑ μέχρι 15 μαθητές στο τμήμα. Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικώνμε μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών-Κατάργηση του προσοντολόγιου.Προσλήψεις όλου του αναγκαίου βοηθητικού προσωπικου (καθαριότητα, νοσηλευτές, κλπ)

Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ενταγμένη στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και εξ ολοκλήρου στο Υπουργείο Παιδείας. Επαγγελματικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών! Κατάργηση της μαθητείας! Όχι στην κερδοσκοπία των πιστοποιήσεων και το χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων! Κατάργηση όλων των άλλων δομών κατάρτισης.