Την ανάγκη για θεσμοθέτηση νέων οργανικών θέσεων Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού, καθώς και για ίση αντιμετώπισή τους με τους εκπαιδευτικούς στους μόνιμους διορισμούς, υπογραμμίζει με επίσημο αίτημά της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.).
Το αίτημα, που απευθύνεται προς το Υπουργείο Παιδείας, επισημαίνει την υφιστάμενη ανισότητα εις βάρος του Ειδικού Προσωπικού στην κατανομή των διορισμών, αλλά και την απουσία θεσμοθετημένων οργανικών θέσεων, γεγονός που προκαλεί σοβαρές δυσλειτουργίες και περιορίζει την παρεχόμενη υποστήριξη, ιδίως σε μαθητές με ανάγκες διεπιστημονικής φροντίδας.
Μόνιμες θέσεις Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. σε όλες τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε.
Η Ομοσπονδία ζητά τη μόνιμη στελέχωση όλων των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής με οργανικές θέσεις για κάθε ειδικότητα του Ε.Ε.Π. και του Ε.Β.Π., προκειμένου να διασφαλιστεί η συνέπεια στην υποστήριξη των μαθητών και η συνεργασία των επαγγελματιών εντός του σχολικού πλαισίου.
Πλήρης στελέχωση των Ε.Δ.Υ. με όλες τις αναγκαίες ειδικότητες
Στις Ε.Δ.Υ., ο συνδικαλιστικός φορέας ζητά την πλήρη συγκρότηση με ειδικούς όπως Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς, Εργοθεραπευτές, Λογοθεραπευτές, Φυσικοθεραπευτές και Σχολικούς Νοσηλευτές, με βάση τις ανάγκες κάθε σχολικής μονάδας. Η υποστελέχωση, όπως επισημαίνεται, περιορίζει τον χαρακτήρα πρόληψης και στήριξης των ομάδων αυτών.
Με δεδομένες τις πρόσφατες εξαγγελίες της Υπουργού Παιδείας για καθολική κάλυψη των σχολείων με Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς, τονίζεται η ανάγκη ίδρυσης νέων οργανικών θέσεων και μείωσης της αναλογίας σχολείων ανά Ε.Δ.Υ., σύμφωνα με τις εισηγήσεις της αρμόδιας επιτροπής του Υπουργείου.
Στήριξη των Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ. με μόνιμο προσωπικό
Έμφαση δίνεται και στα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης, τα οποία, αν και αποτελούν βασικό άξονα υποστήριξης στην εκπαίδευση, αδυνατούν να ανταποκριθούν στις αυξημένες ανάγκες λόγω απουσίας σταθερού προσωπικού. Η Ομοσπονδία αιτείται την ίδρυση οργανικών θέσεων για όλες τις ειδικότητες του Ε.Ε.Π. και του Ε.Β.Π. σε κάθε περιοχή.
Παρουσία Ε.Ε.Π. σε όλα τα επίπεδα της Γενικής Εκπαίδευσης
Το αίτημα επεκτείνεται και στα γενικά σχολεία – Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια – όπου, όπως επισημαίνεται, η παρουσία του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού είναι πλέον απαραίτητη. Η Ομοσπονδία ζητά να δημιουργηθούν οργανικές θέσεις για όλους τους σχετικούς επιστήμονες, ώστε οι παρεμβάσεις να είναι τόσο υποστηρικτικές όσο και προληπτικές για ολόκληρη τη μαθητική κοινότητα.
Επιστημονική τεκμηρίωση για τον ρόλο του Ε.Ε.Π.
Το αίτημα στηρίζεται σε διεθνείς οδηγίες από την UNESCO, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Συμβούλιο της Ευρώπης, οι οποίες αναγνωρίζουν τη σημασία των πολυεπιστημονικών ομάδων στην ένταξη, την ψυχική υγεία και την επιτυχία των μαθητών. Το Ε.Ε.Π. ενισχύει την εκπαιδευτική διαδικασία, προλαμβάνει τη σχολική αποτυχία και υποστηρίζει το παιδαγωγικό έργο των εκπαιδευτικών. Οι σταθερές δομές υποστήριξης δεν θεωρούνται κόστος, αλλά βασική προϋπόθεση για ένα δίκαιο και συμπεριληπτικό σχολείο.
Ο συνδικαλιστικός φορέας καλεί το Υπουργείο Παιδείας να εντάξει ισότιμα το Ειδικό Εκπαιδευτικό και Βοηθητικό Προσωπικό στον ετήσιο προγραμματισμό διορισμών και να προχωρήσει άμεσα στη δημιουργία των απαραίτητων οργανικών θέσεων σε όλες
Διαβάστε επίσης Σχολεία: Μαθητές και εκπαιδευτικοί μπαίνουν για μάθημα και βγαίνουν από τύχη!