: Σε ανακοίνωσή της η ΔΟΕ αναφέρει πως «Λίγες, μόλις, ημέρες πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αντιμετωπίζει, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, το εξαιρετικά σοβαρό ζήτημα του ανοίγματος και της λειτουργίας των σχολικών μονάδων και ενώ το 4ο κύμα της πανδημίας είναι σε εξέλιξη, με απόλυτη έλλειψη αισθήματος ευθύνης, ψευδείς διαβεβαιώσεις για λήψη ανύπαρκτων μέτρων και με απειλές εναντίον των εκπαιδευτικών».

Και συνεχίζει:

Αρνείται πεισματικά η κυβέρνηση να πάρει ουσιαστικά ώστε τα να ανοίξουν και να λειτουργήσουν (και όχι να βρεθούν πολύ σύντομα κλειστά) με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια.

Είναι τραγική η επιμονή της κυβέρνησης της ΝΔ και της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ, στην επανάληψη της εφαρμογής της πολιτικής που κράτησε κλειστά τα σχολεία στο μεγαλύτερο μέρος της περσινής χρονιάς. Συγκεκριμένα:

Με δημόσιες δηλώσεις δίνει διαβεβαιώσεις για μέριμνα μείωσης του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα όπου αυτό είναι δυνατό, ενώ με εντολές προς τη διοικητική ιεραρχία απαιτεί να μη γίνεται δεκτό κανένα σχετικό αίτημα. (Υπενθυμίζουμε αντίθετα, πως ήδη έχει αυξήσει τον αριθμό των μαθητών της Α’ τάξης από 22 σε 25).

Περιορίζει τον αριθμό προσλήψεων αναπληρωτών στην παράλληλη στήριξη, και όχι μόνο, και συνεχίζει να εφαρμόζει το απαράδεκτο μέτρο των τρίμηνων συμβάσεων εργασίας επιχειρώντας να καθιερώσει την επισφάλεια και την ελαστικοποιημένη μορφή εργασίας στην εκπαίδευση.

Δεν εφαρμόζει κανένα μέτρο για ασφαλείς υγειονομικά μετακινήσεις των μαθητών. (Θυμίζουμε ότι πέρυσι ίσχυσε το 100% στην πληρότητα των οχημάτων για τη μεταφορά μαθητών).

Δεν προσλαμβάνει μόνιμο προσωπικό καθαριότητας τη στιγμή που η καθαριότητα των σχολείων αποτελεί βασικό παράγοντα υγειονομικής πρόληψης και έτσι δεν ικανοποιεί το κομβικής σημασίας αίτημα για καθαρά σχολεία. Αντίθετα προχωρά σε 2ωρες συμβάσεις και απολύσεις προσωπικού καθαριότητας.

Αρνείται να ικανοποιήσει το, εδώ και μήνες διατυπωμένο, αίτημα της ΔΟΕ για μαζικά δωρεάν επαναλαμβανόμενα τεστ, σε όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές, με την ευθύνη του ΕΟΔΥ μέσα στα σχολεία, επενδύοντας στα self-test για τους μαθητές και, με χρέωση των ίδιων, εργαστηριακά τεστ για τους εκπαιδευτικούς.

Στην ανάγκη για πλήρη επιστημονική ενημέρωση της κοινωνίας σχετικά με την αναγκαιότητα του εμβολιασμού, με ταυτόχρονη ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την εμπέδωση αισθήματος εμπιστοσύνης στους πολίτες (σχετική οδηγία του ΠΟΥ, 14-6-2021), απαντά με επικίνδυνους εκβιασμούς που οδηγούν στα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα.

Το ΔΣ της ΔΟΕ έχει ζητήσει επανειλημμένα την πραγματοποίηση συνάντησης με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ώστε να υπάρξει ουσιαστική συζήτηση για την εφαρμογή των μέτρων που θα οδηγήσουν σε μια νέα σχολική χρονιά με τα σχολεία να παραμένουν ανοιχτά με ασφάλεια. Δεν είναι δυνατό και την επόμενη σχολική χρονιά οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές να αντιμετωπίσουν τα τεράστια προβλήματα δίχως καμία ουσιαστική στήριξη από την κυβέρνηση.

Διεκδικούμε:

Μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα με ανώτατο όριο τους 15 μαθητές. Ουσιαστική μέριμνα για την εύρεση χώρων που θα λειτουργήσουν ως σχολικές αίθουσες.

Μαζικό και προσβάσιμο για όλους εμβολιασμό, χωρίς αστερίσκους και υποσημειώσεις.

Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων δωρεάν τεστ σε όλους τους συναδέλφους αλλά και στους μαθητές, ώστε να υπάρχει ουσιαστικός υγειονομικός έλεγχος και παράλληλα υγειονομική επιτήρηση των σχολικών μονάδων.

Μέτρα στήριξης του δημόσιου τομέα της Υγείας με ενίσχυση σε προσωπικό και υποδομές.

Αυξημένες προσλήψεις αναπληρωτών για την κάλυψη όλων των απαραίτητων εκπαιδευτικών αναγκών σε όλες τις ειδικότητες και όλες τις δομές. Παράλληλη στήριξη για όλους τους μαθητές που αποδεδειγμένα τη χρειάζονται.

Αυξημένη χρηματοδότηση για την κάλυψη όλων των αναγκαίων μέσων προστασίας και καθαριότητας από το κράτος (δωρεάν μέσα ατομικής προστασίας πχ μάσκες, αντισηπτικά κλπ).

Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες λόγω covid-19.

Επιπλέον δρομολόγια για τη μετακίνηση των μαθητών από και προς το σχολείο με μέτρα μείωσης της πληρότητας των μέσων μεταφοράς, ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός.

Άμεση λήψη συγκεκριμένων εκπαιδευτικών – παιδαγωγικών μέτρων για την αντιμετώπιση των σύνθετων μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων που έχει δημιουργήσει η πανδημία, η αναστολή λειτουργίας των σχολείων και η πολύμηνη τηλεκπαίδευση, με παράλληλο περιορισμό της ύλης των μαθημάτων ώστε να καταστεί δυνατή η κάλυψη όλων των μαθησιακών «κενών».