Το ζήτημα της εξαετούς καθυστέρησης στην αντιστοίχιση των πτυχίων των αποφοίτων των πρώην Τ.Ε.Ι. επαναφέρει στη Βουλή ο βουλευτής Β2 Δυτικού Τομέα Αθηνών Γεώργιος Μανούσος, με κοινοβουλευτική ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Η παρέμβαση κατατέθηκε στις 12 Δεκεμβρίου 2025 και περιγράφει μια κατάσταση που, όπως επισημαίνεται, συνιστά «εμπαιγμό χιλιάδων πτυχιούχων».
Έξι ολόκληρα χρόνια μετά τις συγχωνεύσεις των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων με τα πανεπιστήμια, η θεσμική αντιστοίχιση και η ακαδημαϊκή αποκατάσταση των πτυχίων παραμένουν σε εκκρεμότητα, δημιουργώντας ένα παρατεταμένο καθεστώς αβεβαιότητας για χιλιάδες αποφοίτους.
Δείτε Πανελλήνιες – Εθνικό απολυτήριο: Τι γνωρίζουμε μέχρι τώρα;
Έξι χρόνια θεσμικής εκκρεμότητας για τα πτυχία των πρώην Τ.Ε.Ι.
Σύμφωνα με το κείμενο της ερώτησης, τα πρώην Τ.Ε.Ι. αποτελούσαν συνταγματικά αναγνωρισμένα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, βάσει του Ν. 2916/2001, με τετραετή προγράμματα σπουδών που είχαν αξιολογηθεί και πιστοποιηθεί πλήρως. Παρ’ όλα αυτά, η Πολιτεία δεν έχει προχωρήσει στην ακαδημαϊκή τους αντιστοίχιση με τα πανεπιστημιακά τμήματα που προέκυψαν μετά τις συγχωνεύσεις.
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στις συγχωνεύσεις των ετών 2018–2019, από τις οποίες δημιουργήθηκαν νέα πανεπιστημιακά τμήματα χωρίς να υπάρξει πρόβλεψη για την ισοτιμία των πτυχίων των αποφοίτων των παλαιών τμημάτων Τ.Ε.Ι., αφήνοντας χιλιάδες πτυχιούχους σε ένα θεσμικό κενό.
Επαγγελματική αβεβαιότητα και αιτήματα για άμεση λύση
Σύλλογοι αποφοίτων σε όλη τη χώρα καταγγέλλουν ότι, παρά τις επανειλημμένες εξαγγελίες και δεσμεύσεις, δεν έχει υπάρξει καμία ουσιαστική πράξη από πλευράς Πολιτείας. Η κατάσταση αυτή έχει οδηγήσει σε επαγγελματική αβεβαιότητα, προβλήματα αναγνώρισης προσόντων και ανισότητες στην πρόσβαση στον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα.

Στην ερώτησή του, ο Γεώργιος Μανούσος επισημαίνει ότι το Υπουργείο Παιδείας έχει δεχθεί επίσημα αιτήματα, έχει λάβει επιστολές και έχει κατά καιρούς συστήσει επιτροπές εργασίας, χωρίς ωστόσο να έχει ληφθεί μέχρι σήμερα καμία τελική απόφαση ή να έχει παρουσιαστεί σαφές και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα.
Τα ερωτήματα προς την υπουργό Παιδείας
Με την κοινοβουλευτική παρέμβαση τίθενται συγκεκριμένα ερωτήματα προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, σχετικά με το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η διαδικασία αντιστοίχισης των πτυχίων και τους λόγους για τους οποίους, έξι χρόνια μετά, δεν έχει υπάρξει νομοθετική ή κανονιστική ρύθμιση.
Δείτε ακόμη Επτά ελληνικά πανεπιστήμια στην κορυφή της Ανατολικής Ευρώπης – Πώς υπολογίζεται η κατάταξη
Παράλληλα, ζητείται η άμεση σύσταση μεικτής επιτροπής με τη συμμετοχή εκπροσώπων αποφοίτων, πανεπιστημιακών τμημάτων και αρμόδιων φορέων, καθώς και η αναγνώριση των τίτλων των αποφοίτων Τ.Ε.Ι. ως προσόντων επιπέδου 6, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πλαίσια προσόντων. Το θέμα παραμένει ανοιχτό, με τους αποφοίτους να αναμένουν πλέον συγκεκριμένες απαντήσεις και πράξεις.