Δεν έχουν τέλος και μάλιστα τέσσερις μόλις μήνες πριν τις εξεταστικές.

Αυτή τη φορά στo στόχαστρό του μπήκε ο.

Η αλλαγή στην εξέταση των , αφορά στη βαθμολογική υποβάθμιση ερωτήσεων γραμματικής και συντακτικού και την ταυτόχρονη «ενίσχυση» των ερμηνευτικών ερωτήσεων.

Όπως αναφέρει δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος», εκδόθηκε πρόσφατα, όμως οι εκπαιδευτικοί έχουν λάβει σχετικές οδηγίες από την αρχή της σχολικής χρονιάς.

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσαν στην εφημερίδα, στελέχη του , στο πλαίσιο του εξορθολογισμού της ύλης που έγινε φέτος δόθηκε κατεύθυνση για το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών κυρίως ως προς το περιεχόμενο και όχι ως προς τη διδασκαλία της γραμματικής και του συντακτικού. Βάσει λοιπόν του σχετικού Π.Δ. οι μονάδες που αφορούν το γλωσσικό περιεχόμενο «ψαλιδίζονται» και προστίθενται στις ερμηνευτικές ερωτήσεις.

– Η μετάφραση βαθμολογείται με 30 μονάδες και στη συνέχεια τίθενται επτά ερωτήσεις, από 10 μονάδες το καθένα.

– Στην Α’ και τη Β’ Λυκείου προτείνεται στον εκπαιδευτικό, εκτός από τα προβλεπόμενα (μία ερώτηση για τη γραμματική και μία για το συντακτικό), να προσθέσει και μία ερώτηση κλειστού τύπου (σωστό/λάθος, πολλαπλής επιλογής) στο γραμματειακό είδος του κειμένου, στο συγγραφέα ή στο έργο του. Στην περίπτωση που δεν τεθεί σχετικό ερώτημα, τα 10 μόρια που υπολείπονται θα μοιραστούν στις ερμηνευτικές ερωτήσεις που από 10 μόρια θα πάνε 15 μόρια.

Στην Γ’ Λυκείου (απολυτήριες εξετάσεις) προτείνεται και μία επιπλέον ερώτηση κατανόησης, πέραν των δύο ερωτήσεων για γραμματική και συντακτικό αντίστοιχα. Αν δεν τεθεί η ερώτηση, τα 10 μόρια επιμερίζονται και πάλι στις ερμηνευτικές ερωτήσεις, που πλέον βαθμολογούνται με 15 μόρια.

Σύμφωνα με στελέχη του , οι οδηγίες που δόθηκαν αφορούσαν κειμενοκεντρική προσέγγιση του κειμένου, επομένως ο πήχης δυσκολίας στα γλωσσολογικά ερωτήματα θα είναι πεσμένος φέτος.

Ένα ακόμα ζήτημα που τέθηκε για τη φετινή χρονιά, συμπληρώνει η εφημερίδα, είναι η αφαίρεση της «κλασικής» ερώτησης από την εισαγωγή του σχολικού εγχειριδίου των Αρχαίων. Το σκεπτικό είναι η απομάκρυνση της εξεταστικής διαδικασίας από την αποστήθιση με στόχο τη σύνθεση ερωτημάτων που θα είναι συνδυαστικά και δεν θα αφορούν την αναπαραγωγή αυτούσιων αποσπασμάτων από το σχολικό εγχειρίδιο. Βέβαια, όπως σημειώνουν από το , η αφαίρεση της συγκεκριμένης ερώτησης σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι η διδακτέα ύλη δεν περιλαμβάνει το κομμάτι της εισαγωγής του έργου που μελετούν οι μαθητές.

Διαβάστε :