Διατροφικές επιλογές για καλύτερες επιδόσεις τη νέα σχολική χρονιά

Συμβουλές και προτάσεις για τη διατροφή των παιδιών στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, δίνει η Μελίνα Σ. Καριπίδου, MSc, κλινική διαιτολόγος διατροφολόγος, επιστημονική συνεργάτιδα Χαροκοπείου Πανεπιστημίου & επιστημονική συνεργάτιδα της…

Ψυχικές διαταραχές παιδιών και εφήβων: Ιστορική αναδρομή

Ο όρος «ψυχική διαταραχή» έκανε την εμφάνισή του στα πανάρχαια χρόνια. Έχει μάλιστα υποστεί άπειρες μεταβολές μέχρι σήμερα. Τα άτομα με κάποια ψυχική διαταραχή αντιμετωπίζονταν διαφορετικά από το κοινωνικό περιβάλλον…

Κορονοϊός και τρόποι αντιμετώπισης των επιπτώσεων του στα παιδιά

Τους τελευταίους μήνες κυκλοφορούν αμέτρητες πληροφορίες όσον αφορά την πανδημία του κορωνοϊού/κορονοϊού/κοροναϊού (όπως θέλετε πείτε τον).  Δήμητρα Πήττα, Εκπαιδευτικός & Επιστήμονας Ψυχικής Υγείας   Αριθμοί, απόψεις όλων των ειδών, στατιστικές,…

Το βιολογικό «αποτύπωμα» γήρανσης στα παιδιά θύματα βίας ή τραυματικής εμπειρίας

Τα παιδιά που έχουν βιώσει βία ή άλλη τραυματική εμπειρία, φαίνεται να γερνάνε πιο γρήγορα, μπαίνουν πιο νωρίς στην εφηβεία και δείχνουν πιο έντονα σημάδια κυτταρικής γήρανσης, σύμφωνα με μια…

Το σχολείο είναι μαγεία…

Νόμοι για την εκπαίδευση ψηφίζονται ξανά και ξανά αλλά στο σχολείο δύσκολα φτάνει κάτι δημιουργικό. Υπουργοί Παιδείας πάνε και έρχονται, και τη σκόνη τους μόνο αφήνουν ή έχουν κάτι αλλάξει…

Πως μπορούν οι εκπαιδευτικοί να βοηθήσουν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες

Κάθε σχολική τάξη (και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση) έχει κάποιους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Για να είναι αποτελεσματικός ένας καθηγητής/μία καθηγήτρια, καταρχήν πρέπει να γνωρίζει μερικά βασικά έστω στοιχεία για τις…

Τα χαρακτηριστικά και η αντιμετώπιση της Δυσαριθμησίας

Η δυσαριθμησία συγκαταλέγεται στις κύριες μαθησιακές δυσκολίες. Συχνά συνυπάρχει με άλλες μαθησιακές δυσκολίες και τη δυσλεξία και όπως φαίνεται και από την λέξη, αφορά δυσκολίες με τους αριθμούς και τα…

Το προφίλ εγκεφαλικής ενεργοποίησης των δυσλεξικών μπορεί να γίνει κανονικό μετά από επιτυχή διορθωτική παρέμβαση

Σκοπός της ακόλουθης έρευνας  (Simos et al., 2002) ήταν να εξετάσει τις αλλαγές στα προφίλ εγκεφαλικής δραστηριότητας που σχετίζονται με την επιτυχή ολοκλήρωση ενός εντατικού προγράμματος παρέμβασης σε παιδιά με…

Συζητώντας και στηρίζοντας τα παιδιά και τους εφήβους για τον Covid -19: Χρήσιμες επισημάνσεις για γονείς

Τα αυξανόμενα κρούσματα του νέου τύπου κορωνοϊού, Covid -19 και ο παγκόσμιος χαρακτήρας που έχει λάβει η μετάδοσή του έχουν προκαλέσει ανησυχία στη διεθνή κοινότητα. Είναι σημαντικό οι γονείς και…

Δημιουργικές δραστηριότητες για τα παιδιά που βρίσκονται στο σπίτι αυτές τις μέρες

Η κοινωνία μας βιώνει μια πρωτόγνωρη δυσκολία. Μια δυσκολία  που λόγω του κορονοϊού  οι πολίτες καλούνται να εφαρμόσουν τα συντεταγμένα μέτρα της πολιτείας, ώστε να προλάβουμε μια χειρότερη επέκταση του…

Το σχολείο είναι μαγικό!

Στη ζωή μας εμφανίζονται στιγμές που προκύπτουν από τύχη μα τις αγκαλιάζουμε από επιλογή. Μια τέτοια στιγμή έγινε η αφετηρία ενός μαγικού ταξιδιού που είχε ως όχημα την ενασχόληση μου…

Διαχείριση κρίσεων και συγκρούσεων στο σχολείο και ο ρόλος των εκπαιδευτικών

Σε διάφορες χώρες, τόσο της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσο και στις Η.Π.Α., οι σχολικές κοινότητες κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν αρκετά περιστατικά κρίσεων που αναστάτωσαν προσωρινά το συνηθισμένο ρυθμό τους και δυσκόλεψαν σημαντικά…