: Μεταβολές στο ωρολόγιο πρόγραμμα, αξιολόγηση μαθητών και νέα μαθήματα που θα διδάσκονται στις σχολικές τάξεις περιλαμβάνει η νέα σχολική χρονιά, χωρίς όμως να έχει κατοχυρωθεί η απρόσκοπτη λειτουργία των λόγω της πανδημίας.

Ελπίδα Οικονομίδη-

Στοίχημα για το είναι η επιστροφή των μαθητών στα σχολεία με τα  να μην ικανοποιούν τους εκπαιδευτικούς και τους ειδικούς να εκφράζουν φόβους λόγω του χαμηλού ποσοστού εμβολιασμών στα παιδιά.

Η απρόσκοπτη λειτουργία της δια ζώσης εκπαίδευσης, στην οποία αποβλέπει η πολιτική ηγεσία συνδέεται άμεσα με την πληθώρα αλλαγών που έρχονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα, τις και την αξιολόγηση μαθητών από φέτος, και οι φόβοι  για επιστροφή στην λόγω της απρόβλεπτης πορείας της πανδημίας διακινδυνεύουν την εφαρμογή τους.

Προειδοποίηση από τους ειδικούς

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν οι ειδικοί που ζητούν άμεσα τον αλλά και των ενηλίκων υπογραμμίζοντας ότι υπάρχουν αρκετά παιδιά τα οποία είναι ασυμπτωματικά και πως με το άνοιγμα των σχολείων αναμένεται αύξηση κρουσμάτων.

Η απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων  είναι αμφίβολη για αρκετούς ειδικούς, εφόσον τα ποσοστά εμβολιασμών δεν αυξηθούν, ενώ σημειώνουν ότι και η περίοδος της Άνοιξης  2022 κρύβει κινδύνους.

Την ίδια ώρα, οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες κάνουν λόγο για μία δύσκολη και  ετοιμάζουν σειρά κινητοποιήσεων τις επόμενες εβδομάδες.

Όλα όσα αλλάζουν στα από τη νέα σχολική χρονιά

Υπό τη «σκιά» της , τα ωρολόγια προγράμματα στα σχολεία αλλάζουν, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να εφαρμόσουν νέες πρακτικές διδασκαλίας και αξιολόγησης και οι μαθητές να διδαχθούν νέα αντικείμενα.

, Δημοτικό και Γυμνάσιο

Καθολική εφαρμογή των δραστηριοτήτων στα εφαρμόζεται από τη φετινή χρονιά σε όλα τα νηπιαγωγεία της χώρας.

Η διδασκαλία θα αποτελεί συνεργασία του νηπιαγωγού και εκπαιδευτικού του κλάδου Αγγλικής Φιλολογίας, και θα εντάσσεται μεταξύ της 2ης, 3ης και 5ης διδακτικής ώρας.

Στα , το πρόγραμμα της Ευέλικτης Ζώνης αντικαθίσταται από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων από φέτος, με καθολική εφαρμογή του περσινού πιλοτικού προγράμματος.

Ειδικότερα, οι ώρες που αντιστοιχούσαν εβδομαδιαίως στην Ευέλικτη Ζώνη στις τάξεις Α’, Β’, Γ’ και Δ’ Δημοτικού πλέον θα διατίθενται για τα προγράμματα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων που προβλέπουν μεταξύ άλλων , Ρομποτική και STEM.

Στην Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού το μάθημα της Γεωγραφίας χάνει μία από τις συνολικά δύο ώρες εβδομαδιαίως ανά τάξη αντίστοιχα, η οποία δίνεται στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.

Σημειώνεται ότι, εκτός από την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα παραπάνω αντικείμενα, προβλέπεται διαβάθμιση του περιεχομένου των μαθημάτων, ανάλογα με την τάξη και την ηλικία των μαθητών.

Και στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, θα ενταχθούν τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων με νέες πρακτικές αξιολόγησης για τους μαθητές.

Η κατανομή των θεματικών στο ωρολόγιο πρόγραμμα από το Νηπιαγωγείο έως το είναι διαβαθμισμένη ανάλογα με την ηλικία του παιδιού και συνδέεται με τις ανάγκες της κάθε τάξης. Για παράδειγμα στην Γ΄ Γυμνασίου οι Θεματικές Ενότητες των εργαστηρίων συνδέονται με τον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό ως Θεματική Ενότητα «ομπρέλα». Θέματα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης διδάσκονται με κεντρικό άξονα τον επαγγελματικό προσανατολισμό όσον αφορά τον χώρο της Υγείας, ή αντίστοιχα θέματα περιβάλλοντος μέσα από τις επαγγελματικές δυνατότητες που υπάρχουν στο συγκεκριμένο τομέα.

Οι δραστηριότητες που προτείνονται από το ΙΕΠ για την καλύτερη κατανόηση των θεματικών με στόχο να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των μαθητών περιλαμβάνουν ανάλογα με τη θεματική και την ηλικία των παιδιών: κατασκευές, παρουσιάσεις, παιχνίδια, δημιουργία παιχνιδιών, θεατρικό παιχνίδι, οργάνωση έρευνας ή συνέντευξης, συμμετοχή στο εκπαιδευτικό ραδιόφωνο ή στην εκπαιδευτική τηλεόραση, εργαστηριακή δημιουργία εικονικής επιχείρησης, γνωριμία και συνέντευξη κάποιου επαγγελματία ή προσωπικότητας και διοργάνωση εκδηλώσεων.

Η των μαθητών θα είναι περιγραφική και θα συντάσσεται portfolio για τον κάθε μαθητή ξεχωριστά. Οι μαθητές διδάσκονται τις νέες θεματικές από 5 έως 7 εβδομάδες ανά ενότητα και οι εκπαιδευτικοί σε κάθε τάξη δύνανται να διδάσκουν από 20 έως 28 διαφορετικές προγράμματα καλλιέργειας Δεξιοτήτων, ώστε με την ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης (σ.σ. απολυτήριο Γυμνασίου) να έχουν διδαχθεί όλες τις θεματικές ενότητες.

σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
1. ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ   Α Β Γ Δ Ε ΣΤ Α Β Γ
1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή- Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια Χ Χ     Χ     Χ    
2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη     Χ     Χ       Χ-ΣΕΠ
3. Γνωρίζω το σώμα μου- Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση       Χ     Χ   Χ  
2. ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ                    
1. Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά Χ Χ     Χ     Χ    
2. Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία     Χ     Χ     Χ  
3. Παγκόσμια & τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά       Χ     Χ     Χ-ΣΕΠ
3. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη                    
1. Ανθρώπινα δικαιώματα Χ Χ     Χ     Χ    
2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση     Χ     Χ     Χ  
3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα       Χ     Χ     Χ-ΣΕΠ
4. ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία                    
1 STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική X X     Χ Χ   Χ Χ  
2.Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα     Χ X     Χ     Χ-ΣΕΠ

 

Επιστρέφει, παρά τις αντιδράσεις  η στο Λύκειο, και φέτος η Α’ και Β’ τάξη θα εγκαινιάσουν τον θεσμό στις προαγωγικές εξετάσεις.

Το ηλεκτρονικό αποθετήριο είναι ήδη σε λειτουργία με θέματα που έχουν αναρτηθεί αλλά και οδηγίες. Οι προαγωγικές εξετάσεις από φέτος θα περιλαμβάνουν κατά 50% θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων και κατά 50% από τους εκπαιδευτικούς.

Σημαντικές είναι και οι αλλαγές στην Γ’ Λυκείου, με το μάθημα των να επιστρέφει στη διδασκαλία αντικαθιστώντας την Κοινωνιολογία για τους υποψηφίους του 1ου Επιστημονικού πεδίου.

Σειρά αλλαγών έρχεται  και στις , με ανατροπές στον τρόπο εισαγωγής και την διαμόρφωση συντελεστών που αναμένεται γι’ ακόμη μια φορά να αναδιαμορφώσουν τις βάσεις εισαγωγής κυρίως σε μεσαίες και χαμηλής βαθμολογίας σχολές.