ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ  Π.Ε.Κ. ΣΥΝΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ ΚΑΙ ΚΕΝΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΕΝΑ ΕΡΓΟ ΣΕ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ

Είχαμε από πολύ νωρίς επισημάνει ότι η χωρίς μελέτη και προγραμματισμό εισαγωγή αλλαγών στα προγράμματα σπουδών –πράγμα στο οποίο μας είχε συνηθίσει η προηγούμενη κυβέρνηση- , θα οδηγούσε σε μεγάλη αύξηση του αριθμού των ολιγομελών τμημάτων στη Γ ΓΕΛ και συνακόλουθα σε αυξημένες ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Η κυβέρνηση της Ν.Δ. αφού πανηγύρισε τις μαζικές –συνεχίζοντας όμως την πολιτική της αδιοριστίας και αποκλείοντας το ενδεχόμενο προσλήψεων στην Γενική Εκπαίδευση-, κατάλαβε –αργά είναι η αλήθεια- ότι το πρόβλημα των κενών είναι τόσο σοβαρό, ώστε δεν μπορεί να εξασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία των σχολείων.
Οι προσλήψεις των αναπληρωτών στη Γενική Β/θμια εκπαίδευση μετά βίας καλύπτουν το 40% των πραγματικών κενών.
Την κατάσταση κάνει χειρότερη το γεγονός ότι, ενώ πέρσι προβλεπόταν για την από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων το ποσόν των 29.500.000€, το αντίστοιχο ποσό φέτος είναι μειωμένο και ανέρχεται στα 24.300.000€.
Και πώς προσπαθεί η ηγεσία του Υπουργείου να λύσει το πρόβλημα;
Όχι όπως θα ήταν λογικό, δηλαδή με την εξασφάλιση περισσότερων πιστώσεων από τις προβλεπόμενες, αλλά με «δημιουργικά» τεχνάσματα, όπως η πρόσφατη διευκρινιστική υπουργική οδηγία για τη συνδιδασκαλία στα ΕΠΑΛ.
Σύμφωνα με αυτή, εφόσον δεν γίνεται υπέρβαση του ανώτατου αριθμού μαθητών ανά τμήμα-, γίνεται συνδιδασκαλία σε κοινά μαθήματα Ειδικοτήτων του ίδιου Τομέα, μαθημάτων Γενικής Παιδείας και πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων ειδικότητας των ΕΠΑΛ.

Προφανώς η ηγεσία του αδιαφορεί για το γεγονός ότι η εφαρμογή της οδηγίας θα οδηγήσει σε αξεπέραστα λειτουργικά προβλήματα τα σχολεία, τα οποία σε αρκετές περιπτώσεις και λόγω των εργαστηρίων θα αδυνατούν να φτιάξουν ωρολόγιο πρόγραμμα.

Πέρα από αυτό, θα οδηγήσει σε αναστάτωση με τις μετακινήσεις καθηγητών, αλλά και σε υποβάθμιση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου μια και θα γίνεται συνδιδασκαλία σε ανομοιογενή τμήματα.

Η ηγεσία του Υπουργείου, οφείλει να καταλάβει ότι ένας είναι ο δρόμος για την αντιμετώπιση των ελλείψεων στα σχολεία και της απαξίωσης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού επαγγέλματος. Η επαρκής χρηματοδότηση της Παιδείας και οι μαζικοί διορισμοί για την κάλυψη όλων των πραγματικών κενών.
Όσο αυτό δεν συμβαίνει θα μένουμε στο ίδιο έργο θεατές.

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
Π.Ε.Κ.