Σε απάντηση κοινοβουλευτικής ερώτησης της Ελληνικής Λύσης για τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας σε μαθητές με αναπηρία, το Υπουργείο Παιδείας διευκρίνισε ότι οι διορισμοί και προσλήψεις εκπαιδευτικών Αγγλικής (ΠΕ06) στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση πραγματοποιούνται ήδη με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και δεν χρειάζεται πρόσθετη θεσμική πρόβλεψη.
Το πλαίσιο διορισμών και προσλήψεων στην εκπαίδευση
Το Υπουργείο υπενθυμίζει ότι οι διορισμοί και οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διενεργούνται από το ΑΣΕΠ, σύμφωνα με τον νόμο 4589/2019. Οι υποψήφιοι κατατάσσονται σε πίνακες βάσει μοριοδοτούμενων κριτηρίων, όπως ακαδημαϊκά προσόντα, κοινωνικά κριτήρια και προϋπηρεσία.
Για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) δίνεται προτεραιότητα στους εκπαιδευτικούς που διαθέτουν πιστοποιημένη επάρκεια στη γραφή Braille ή στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, όπως προβλέπει το άρθρο 58 του ίδιου νόμου και ο ν. 3699/2008.
Οι διορισμοί και προσλήψεις του 2025
Κατά το 2025 πραγματοποιήθηκαν συνολικά 8.900 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, εκ των οποίων 5.905 στην Πρωτοβάθμια και 2.893 στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και 77 σε Μουσικά Σχολεία. Από το 2020 έως το 2025 έχουν διοριστεί 44.756 μόνιμοι εκπαιδευτικοί, ανάμεσά τους 51 του κλάδου ΠΕ06 Αγγλικής στην Ειδική Αγωγή.
Παράλληλα, για το σχολικό έτος 2025-2026, έως τις 2 Οκτωβρίου είχαν προσληφθεί 28.156 αναπληρωτές, με 12.946 θέσεις στην Ειδική Αγωγή και 6.531 στη Γενική Εκπαίδευση της Πρωτοβάθμιας.
Οι θέσεις για εκπαιδευτικούς με εξειδικευμένα προσόντα
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στους 359 εκπαιδευτικούς που προσλήφθηκαν το 2025 με πιστοποίηση στη γραφή Braille ή στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα. Μεταξύ αυτών, έξι ανήκουν στον κλάδο ΠΕ06 Αγγλικής — τρεις με γνώση Braille και τρεις με γνώση Νοηματικής. Το Υπουργείο επισημαίνει ότι 33 θέσεις με απαίτηση γνώσης Νοηματικής Γλώσσας έμειναν ακάλυπτες, λόγω έλλειψης υποψηφίων.
Όπως τονίζεται στην απάντηση, οι εκπαιδευτικοί Αγγλικής προσλαμβάνονται στην Ειδική Αγωγή με βάση τις ίδιες διαδικασίες που ισχύουν για όλους τους κλάδους, όταν υπάρχουν ανάγκες και διαθέσιμοι υποψήφιοι. Το Υπουργείο καταλήγει ότι δεν συντρέχει λόγος θεσμικής αλλαγής ή επιπλέον ρύθμισης για τον κλάδο ΠΕ06.
Διαβάστε Εκπαιδευτικοί: «Το πολλαπλό βιβλίο» οδηγεί σε ταξικά σχολεία και διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης