– Η Ομάδα Κοινών Πρωτοβουλιών Εκπαιδευτικών (ΟΚΠΕ) καταγγέλλει με σκληρή γλώσσα πρακτικές που, όπως επισημαίνει, θυμίζουν άλλες δεκαετίες και όχι την εκπαίδευση του 2025. Στο κείμενό της με τίτλο «Διαθέσεις στο σκοτάδι – Όταν η Εκπαίδευση λειτουργεί με πρακτικές του 1950», αναδεικνύει σοβαρά ζητήματα αδιαφάνειας στις διαδικασίες διάθεσης εκπαιδευτικών ειδικοτήτων σε ορισμένες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κάνοντας λόγο για απουσία ανακοινώσεων κενών, μοριοδότησης, αιτιολόγησης αποφάσεων και ουσιαστικής εξέτασης ενστάσεων.

Σύμφωνα με την ΟΚΠΕ, δεν πρόκειται για μεμονωμένα λάθη αλλά για μια επαναλαμβανόμενη αδικία που πλήττει εκπαιδευτικούς με υψηλή μοριοδότηση, υπονομεύει τη νομιμότητα και εξαντλεί ψυχολογικά τον κλάδο. Την ίδια ώρα, το Υπουργείο Παιδείας κατηγορείται για σιωπή και απραξία, καθώς –όπως τονίζεται– μια σαφής εγκύκλιος ή οδηγία θα μπορούσε να βάλει τέλος στο φαινόμενο, αποκαθιστώντας τη διαφάνεια, τη λογοδοσία και τον σεβασμό στα αυτονόητα δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

ΔΕΙΤΕ 

Aναλυτικά η ανακοίνωση από την ΟΚΠΕ :

«Διαθέσεις στο σκοτάδι»:
Όταν η Εκπαίδευση λειτουργεί με πρακτικές του 1950»

Υπάρχουν στιγμές που η πραγματικότητα ξεπερνά τη σάτιρα. Κι αν κάποιος ήθελε να γράψει μια κωμωδία για τη δημόσια διοίκηση του 2025, δεν θα χρειαζόταν να φανταστεί τίποτα· αρκεί να δει πώς γίνονται οι διαθέσεις των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων σε ορισμένες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι λέξεις Διαφάνεια, Μοριοδότηση, Λογοδοσία, Νομιμότητα, θεωρούνται «Άγνωστες λέξεις» ή απλά μοιάζουν πολυτέλεια.
Ενώ είμαστε –θεωρητικά τουλάχιστον– στην ψηφιακή εποχή της διαύγειας, των αναρτημένων αποφάσεων, των αντικειμενικών κριτηρίων, σε ορισμένες περιοχές οι διαθέσεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων γίνονται:

Χωρίς ανακοίνωση 
Χωρίς πρόσκληση για υποβολή προτιμήσεων
Χωρίς δημοσίευση μορίων ή σειράς κατάταξης
Χωρίς καμία αιτιολόγηση
Χωρίς καμία απάντηση σε ενστάσεις
Όταν οι τοποθετήσεις γίνονται χωρίς διαδικασίες και χωρίς κριτήρια, όταν εκπαιδευτικοί με υψηλή μοριοδότηση μένουν εκτός κοντινών σχολείων, άλλοι, με χαμηλότερη μοριοδότηση, απολαμβάνουν το αυτό «προνόμιο», όταν ενστάσεις αγνοούνται χωρίς καμία αιτιολόγηση…Τότε δεν μιλάμε για λάθος.
Μιλάμε για αδικία. Μια αδικία που επαναλαμβάνεται και διαπιστώνουμε με λύπη ότι οι παλιές συνήθειες και οι πρακτικές δεν αλλάζουν εύκολα.

Είναι δυνατόν στην εκπαίδευση του 2025, να μην υπάρχουν επίσημοι πίνακες μοριοδότησης για τις διαθέσεις; Η νομοθεσία υπάρχει. Οι υποχρεώσεις υπάρχουν. Η τεχνολογία υπάρχει. Το μόνο που λείπει είναι οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να εφαρμόσουν αυτά που ήδη προβλέπει ο νόμος αν και αφήνει πολλά σημεία που χρήζουν διευκρινήσεων από την ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ.

ΔΕΙΤΕ 

Το Υπουργείο όμως σιωπά…
Το πιο ανησυχητικό δεν είναι η λειτουργία των τοπικών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης. Είναι ότι το Υπουργείο Παιδείας αφήνει την κατάσταση να διαιωνίζεται. Ένα έγγραφο, μία εγκύκλιος, μία ξεκάθαρη οδηγία θα αρκούσε για να τελειώσει το φαινόμενο. Κι όμως, δεν εκδίδεται. Το αποτέλεσμα; Εκπαιδευτικοί κουρασμένοι, απογοητευμένοι, εξοντωμένοι. Όχι επειδή δουλεύουν. Αλλά επειδή πρέπει να αποδεικνύουν κάθε χρόνο ότι αξίζουν τα αυτονόητα:

Να δημοσιεύονται όλα τα διαθέσιμα προς συμπλήρωση κενά
Να καλούνται οι εκπαιδευτικοί να υποβάλλουν αιτήσεις προτιμήσεις
Να αναρτώνται οι πίνακες με τη μοριοδότηση
Οι τοποθετήσεις να βασίζονται σε μόρια
Οι ενστάσεις να εξετάζονται άμεσα και να αιτιολογούνται οι αποφάσεις
Να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη η συνέχεια του διδακτικού έργου των μαθητών
Η αδικία κουράζει περισσότερο από τα χιλιόμετρα. Και η αδιαφάνεια πονάει περισσότερο από την απόσταση.

Αλλά αυτό το σκοτάδι δεν θα κρατήσει για πάντα…
Οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων δεν θα σιωπήσουν.
Δεν θα συνηθίσουν την αδικία.
Όσο κάποιοι επιμένουν στο σκοτάδι, εμείς θα επιμένουμε στο φως.
Και στο τέλος, το φως πάντα κερδίζει.