Τί θα γίνει με τη θητεία των Διευθυντών

"...Για τις τωρινές υποψηφιότητες, δεν τίθεται κανένα θέμα. Ο καθένας, ανεξαρτήτως θητείας, μπορεί να κάνει αίτηση..."Τα παραπάνω δήλωσε μεταξύ άλλων ο Υπουργός Παιδείας κος Κ. Γαβρόγλου σήμερα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, αναφορικά με το θέμα των θητειών των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων.Υπενθυμίζουμε την πρόβλεψη του υπό ψήφιση σχεδίου νόμου σχετικά με το θέμα, η οποία προφανώς θα τροποποιηθεί με νομοτεχνική βελτίωση:"Εκπαιδευτικοί που έχουν ολοκληρώσει δύο (2) συνεχόμενες θητείες πλήρων διδακτικών ετών που προηγούνται της επιλογής στην ίδια θέση διευθυντή σχολικής μονάδας ή Ε.Κ., με επιλογή ή αναπλήρωση, δεν επιτρέπεται να υποβάλουν αίτηση υποψηφιότητας για τη θέση του σχολείου ή Ε.Κ. όπου υπηρετούν αλλά δύνανται να υποβάλουν αίτηση σε οποιοδήποτε άλλο."Β.Β

Υπουργείο Παιδείας: Εγγραφές πρωτοετών φοιτητών 2019 - Διευκρινίσεις

Δυσκολεύονται να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους οι φοιτητές από ειδικές κοινωνικές ομάδες

Το συμπέρασμα προκύπτει από έκθεση στατιστικής ανάλυσης δεδομένων, που αντλήθηκαν από το Κέντρο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΚΗΔ) του ΑΠΘ – Χειρότερη ακαδημαϊκή πορεία, συγκριτικά με τους υπόλοιπους φοιτητές του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου...

Πότε θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο για τους διευθυντές σχολικών μονάδων

 Πότε θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο – Υπεραμυνομένος της διαδικασίας του επείγοντος, ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, επισήμανε ότι προκύπτει από την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ που έκρινε αντισυνταγματικό τον νόμο...

ΕΕΤΑΑ Παιδικοί σταθμοί ΕΣΠΑ: Διαδικασία αίτησης – δικαιολογητικά

ΕΕΤΑΑ ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΕΣΠΑ: Στη δημοσιότητα δόθηκε σήμερα, Τρίτη 23/5 η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ της ΕΕΤΑΑ για το πρόγραμμα«Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής ζωής» της περιόδου 2017-2018 – Όλες οι λεπτομέρειες για την...

Το Υπ. Παιδείας για την ένταξη των προσφυγόπουλων στη Δημόσια Εκπαίδευση

23-05-17 Βίντεο του ΥΠΠΕΘ για την ένταξη των προσφυγόπουλων στη Δημόσια Εκπαίδευση «Η γνώση είναι το πολυτιμότερο εφόδιο. Ειδικά για αυτούς που έχουν χάσει τα περισσότερα» To Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στο πλαίσιο του προγράμματος εκπαίδευσης προσφυγοπαίδων δημιούργησε τηλεοπτικό μήνυμα για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με την ένταξη των προσφυγόπουλων στη δημόσια εκπαίδευση. Για το σενάριο, τη σκηνοθεσία και την παραγωγή του τηλεοπτικού σποτ, το ΥΠΠΕΘ συνεργάστηκε με καθηγητές και φοιτητές του Τμήματος Κινηματογράφου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, μοναδικού εγχώριου φορέα στην τριτοβάθμια κινηματογραφική εκπαίδευση. Η Δράση «Ένταξη προσφυγοπαίδων ηλικίας έως 15 στο Εκπαιδευτικό Σύστημα» συγχρηματοδοτείται από το Εθνικό Πρόγραμμα του Ταμείου Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης 2014-2020.

Ο Υφυπουργός Παιδείας στη Σύνοδο Υπουργών Παιδείας (EYCS)

23-05-17 Ο Υφυπουργός Παιδείας Δημήτρης Μπαξεβανάκης στη Σύνοδο Υπουργών Παιδείας (EYCS) Στις 22 Μαΐου 2017 πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες Σύνοδος Υπουργών Παιδείας σε θέματα που αφορούν στον τομέα Παιδείας και Νεολαίας. Την Ελλάδα εκπροσώπησε ο Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Δ. Μπαξεβανάκης, στη συζήτηση του τομέα Παιδείας με θέμα «Δίνοντας φωνή στους μαθητευόμενους: Πώς να βελτιώσουμε και να εκσυγχρονίσουμε τα συστήματά μας, προς διασφάλιση μιας υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης για όλους». Επιπλέον, συμμετείχε στο γεύμα εργασίας, που παρατέθηκε προς τους Υπουργούς επί τη ευκαιρία του εορτασμού των τριάντα ετών του προγράμματος Erasmus+ για την ανασκόπηση του προγράμματος και την επίδρασή του στους νέους και τους πολίτες με στόχο την κοινωνική ένταξη. Στην τρίλεπτη τοποθέτησή του ο κ. Μπαξεβανάκης επισήμανε την αναγκαιότητα να ενδυναμωθούν οι μαθητευόμενοι και τόνισε ότι προς αυτή την κατεύθυνση το Υπουργείο Παιδείας προωθεί κατάλληλες νομοθετικές παρεμβάσεις που να διασφαλίζουν μεγαλύτερες ευκαιρίες εκπαίδευσης, κατάρτισης και απασχόλησης, ώστε οι νέοι να αποκτήσουν δημοκρατικές αξίες, γνώσεις και δεξιότητες. Σημαντικός άξονας της τοποθέτησης του Υφυπουργού υπήρξε και η αναφορά στις δράσεις και τα προγράμματα που υλοποιούνται στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα με στόχο να καλλιεργήσουν στους νέους την κριτική ικανότητα, την ενεργό εμπλοκή τους στη μαθησιακή διαδικασία, την ευαισθητοποίηση τους στις αξίες της δημοκρατικής διακυβέρνησης και κατ’ επέκταση την καλλιέργεια της αντίληψης του ενεργού πολίτη. Κατά τη διάρκεια του γεύματος εργασίας ο Υφυπουργός αναφέρθηκε στην επίδραση που έχει το πρόγραμμα Erasmus+ με τη συμμετοχή 173.000 Ελλήνων την περίοδο 1987-2017 σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Όπως υπογράμμισε το πρόγραμμα Erasmus+ γνωρίζει μεγάλη αποδοχή καθώς αποτελεί ένα ολιστικό μοντέλο που έχει ωφελήσει τους νέους σε επίπεδο απόκτησης εμπειριών σε διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα, βελτίωσης των δεξιοτήτων τους και ώθησης ευκαιριών επαγγελματικής σταδιοδρομίας. ΟΜΙΛΙΑ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ Αξιότιμες κυρίες και κύριοι Υπουργοί και Σύνεδροι, Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας της Ελλάδας χαιρετίζει την πρωτοβουλία να αναδείξουμε την ενδυνάμωση των μαθητευομένων ως θέμα προτεραιότητας. Οφείλουμε σε αυτούς τους νέους, οι οποίοι μεγαλώνουν χωρίς τα οικονομικά πλεονεκτήματα της προηγούμενης γενιάς, να διασφαλίσουμε μεγαλύτερες ευκαιρίες εκπαίδευσης, κατάρτισης και απασχόλησης, ώστε να αποκτήσουν δημοκρατικές αξίες, γνώσεις και δεξιότητες. Χρειαζόμαστε κατάλληλες ενταξιακές εκπαιδευτικές πολιτικές που παρέχουν στους νέους ισότιμες εκπαιδευτικές δυνατότητες, πολιτικές που δε θα εξαντλούνται στην ανάλυση ερευνών, όπως το σύστημα αξιολόγησης PISA. Τα αποτελέσματα του συστήματος αυτού παρέχουν μεν την ευκαιρία ψύχραιμης εξέτασης ορισμένων πλευρών του εκπαιδευτικού συστήματος, δεν αποτυπώνουν όμως την ποιότητα της εκπαίδευσης στο σύνολό της, καθώς είναι προφανές ότι οι κοινωνικό-οικονομικές συνθήκες που βιώνουν οι μαθητές επηρεάζουν αναπόφευκτα τις μαθησιακές επιδόσεις τους. Έτσι, ο διαγωνισμός δεν μπορεί να αποτελεί διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών συστημάτων. Μόνο με τέτοιες πολιτικές μπορούν να μετριαστούν οι εκπαιδευτικές ανισότητες και να αποτελέσουν οι μαθησιακές εμπειρίες των νέων ευκαιρία για την υιοθέτηση μιας συνεργατικής κουλτούρας μάθησης. Με βάση αυτή τη λογική έχουμε κάνει στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα ορισμένες παρεμβάσεις: Για την κοινωνική ένταξη και συνοχή ακολουθούμε ένα ενιαίο εκπαιδευτικό σύστημα προσβάσιμο από όλους τους πολίτες, νεότερους και ενήλικες, με ισότιμη πρόσβαση στη μαθησιακή διαδικασία για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, με ενιαία προγράμματα σπουδών για όλα τα διδακτικά αντικείμενα. Πρόσφατα, εξαγγείλαμε την υιοθέτηση 14χρονης υποχρεωτικής τυπικής εκπαίδευσης που θα συμπεριλαμβάνει 2 έτη προσχολικής εκπαίδευσης και 3 έτη λυκείου. Βασική μας προτεραιότητα αποτελεί ο συνολικός ανασχεδιασμός της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στην Ελλάδα, με την αλλαγή της δομής των επαγγελματικών λυκείων ώστε να αποφεύγεται η πρόωρη εξειδίκευση των μαθητών και να διευρύνεται η πρόσβαση των αποφοίτων στα πανεπιστήμια. Με το «Μεταλυκειακό Έτος - Τάξη Μαθητείας» εφαρμόζουμε ένα πρόγραμμα αμειβόμενης και με πλήρη εργασιακά δικαιώματα εκπαίδευσης των αποφοίτων στο χώρο εργασίας. Η μαθησιακή και εργασιακή, δηλαδή εμπειρία των νέων συνδέεται με την Αναπτυξιακή Πολιτική της χώρας και ταυτόχρονα αυξάνονται οι ευκαιρίες απασχόλησης και επιχειρείται η μείωση της ανεργίας. Με στόχο την ένταξη μέσα από την πολυμορφία διασφαλίζουμε την πρόσβαση σε συστήματα εκπαίδευσης και απασχόλησης σε άτομα που παραδοσιακά αντιμετωπίζουν κοινωνικούς αποκλεισμούς. Παράδειγμα αποτελεί η υποστήριξη ομάδων με πολιτισμικές ιδιαιτερότητες, όπως οι Ρομά και η λειτουργία Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) σε καταστήματα κράτησης για νέους κρατούμενους άνω των 18 ετών. Με στόχο την υλοποίηση προγραμμάτων συνεκπαίδευσης για μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, δημιουργήσαμε 34 νέα σχολεία Ειδικής Εκπαίδευσης και 530 νέα Τμήματα Ένταξης σε γενικά σχολεία. Προκειμένου να καλλιεργήσουμε την ιδιότητα του ενεργού πολίτη, να εφοδιάσουμε τους μαθητευόμενους με μια ισχυρότερη φωνή υλοποιούμε θεσμικές παρεμβάσεις: Από τη φετινή χρονιά υιοθετήσαμε στα Λύκεια, αντί της γραπτής εξέτασης του Β΄ τετραμήνου, διαθεματικές εργασίες που αυξάνουν την κριτική ικανότητα των μαθητών και την ενεργό εμπλοκή τους στη μαθησιακή διαδικασία. Καθιερώσαμε στα Γυμνάσια την Εβδομάδα Ενημέρωσης και Ευαισθητοποίησης σε ζητήματα διατροφής, εθισμού-εξαρτήσεων και ταυτότητας φύλου, ώστε οι νέοι να ενημερώνονται με βιωματικό τρόπο για σύγχρονα ζητήματα. Στηρίζουμε τη λειτουργία των μαθητικών κοινοτήτων, ώστε να αποτελούν χώρο για την ανάπτυξη της μαθητικής πρωτοβουλίας, την ενίσχυση του δημοκρατικού διαλόγου και την καλλιέργεια πνεύματος συνεργασίας μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών. Υλοποιούμε δράσεις που προετοιμάζουν τους μελλοντικούς δημοκρατικούς πολίτες ώστε να μπορούν να διαχειρίζονται ζητήματα ανισότητας με σεβασμό κι αλληλεγγύη. Τέτοια προγράμματα αποτελούν: Α) Η Βουλή των Εφήβων, όπου νέοι συμμετέχουν στη Βουλή των Ελλήνων μετέχοντας της πολιτικής διαδικασίας και καταθέτοντας πορίσματα στον Πρόεδρο της Βουλής. Β) Το European School Radio – Το Πρώτο Μαθητικό Ραδιόφωνο που ενθαρρύνει την καλλιέργεια αλφαβητισμού των νέων στη νέα μιντιακή και τεχνολογική πραγματικότητα. Γ) Τα Μαθητικά Συμπόσια που λειτουργούν στο πλαίσιο των στόχων Εκπαίδευση 2030 και των 19 στόχων βιώσιμης ανάπτυξης της UNESCO. Με τη συμμετοχή τους αυτή οι νέοι συνειδητοποιούν την αξία του διαλόγου, ασκούνται στις πρακτικές της ειρηνικής επίλυσης διαφορών και της δημοκρατικής λήψης αποφάσεων. Δ) Το Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών (MUN) στο οποίο μετέχουν Ελληνικά σχολεία με τους μαθητές να διεξάγουν ένα μαθητικό συνέδριο - προσομοίωση των εργασιών του ΟΗΕ, με σκοπό την ευαισθητοποίησή τους σε παγκόσμια ζητήματα πολιτικού, ανθρωπιστικού, πολιτιστικού, αναπτυξιακού καθώς και περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος. Ε) Τα Σχολεία-Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, όπου καθηγητές και μαθητές Λυκείου διοργανώνουν δράσεις διαλόγου και διαδραστικές εκδηλώσεις, με σκοπό την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των νέων στις αξίες της δημοκρατικής διακυβέρνησης. Κλείνοντας, θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι η εκπαίδευση αποτελεί πυλώνα της κοινωνικής συνοχής της Ευρώπης. Είναι υποχρέωσή μας να ενδυναμώσουμε τη φωνή των νέων αλλά και η δική μας φωνή, η φωνή αυτών που χαράσσουμε πολιτική, να προασπίζει τις θεμελιώδεις ευρωπαϊκές αξίες αλλά και να ανταποκρίνεται στο στρατηγικό ρόλο της Ευρώπης για την αντιμετώπιση της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, την οποία δεν μπορούμε να υπερβούμε χωρίς κατάλληλες εκπαιδευτικές πρακτικές.

Τροποποίηση του πίνακα κατάταξης αναπληρωτών κλάδου ΠΕ23 Ψυχολόγων 2016-2017

Τροποποίηση του Επικουρικού οριστικού πίνακα κατάταξης υποψηφίων αναπληρωτών κλάδου ΠΕ23 Ψυχολόγων σχολικού έτους 2016-2017 για τις δομές Ειδικής Αγωγής της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ

Κεραμέως: Άμεση απόσυρση του Νομοσχεδίου

Κεραμέως: Τίθενται 4 σοβαρότατα θέματα διαδικασίας, 4 πολύ σοβαρά ατοπήματα κατά παράβαση του Συντάγματος και του Κανονισμού της Βουλής. Η διαδικασία του επείγοντος:   Κ. Υπουργέ, ξέρετε εδώ και πάρα...

Γαβρόγλου: Δεν υπάρχει καμία αμφισβήτηση της νομιμότητας των Διευθυντών Εκπαίδευσης

“Οι Διευθυντές Εκπαίδευσης είναι στη θέση τους. Δεν υπάρχει καμία αμφισβήτηση της νομιμότητας και παρακαλώ πολύ να μην κάνουμε τους δικαστές, όταν τα ίδια τα δικαστήρια δεν έχουν αμφισβητήσει τις...

Πυρά κατά ν/σ για διευθυντές σχολείων

Οξύτατες αντιδράσεις προκαλεί η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να καταθέσει προς ψήφιση στη Βουλή με τη μορφή του κατεπείγοντος το νομοσχέδιο για το νέο σύστημα επιλογής διευθυντών σχολείων. Ειδικότερα, η...

Ημερομηνίες και διαδικασία εισαγωγής στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων 2017-2018

23-05-17 Ημερομηνίες και διαδικασία εισαγωγής των μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2017-2018 Τις εργάσιμες ημέρες από 20 έως και 23 Ιουνίου 2017 θα διενεργηθεί η διαδικασία επιλογής των μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2017-2018. Ειδικότερα, η γραπτή εξέταση των υποψηφίων (ακρόαση ηχητικού υλικού – CD) θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 21 Ιουνίου 2017 και ώρα 10:00 π.μ., λόγω της σύμπτωσης με την ημερομηνία των εισαγωγικών εξετάσεων στα Πρότυπα Πειραματικά. Μετά την ολοκλήρωση της γραπτής εξέτασης των υποψηφίων, η διαδικασία εισαγωγής θα συνεχίσει με την εξέταση των υποψηφίων από την αρμόδια επιτροπή. Αναλόγως του αριθμού των αιτήσεων η διαδικασία της εξέτασης των υποψηφίων από την αρμόδια επιτροπή μπορεί να διαρκέσει από την Τρίτη 20 έως και την Παρασκευή 23 Ιουνίου 2017.

Αποτελέσματα Αγώνων Καλαθοσφαίρισης στην Περιφέρεια Αττικής

23-05-17 Αποτελέσματα Αγώνων Καλαθοσφαίρισης στην Περιφέρεια Αττικής Με τη συμμετοχή δώδεκα Γυμνασίων από τις έξι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (σε σύνολο επτά) της Περιφέρειας Αττικής πραγματοποιήθηκαν την Παρασκευή 19 Μαΐου 2017 στο Γυμναστήριο Καισαριανής οι Τελικοί Αγώνες Καλαθοσφαίρισης 3Χ3 σχολικού έτους 2016-2017, στο πλαίσιο των ενδοσχολικών δραστηριοτήτων και με κεντρικό σύνθημα «τάπα στη βία και το ρατσισμό». Την 1η θέση στα κορίτσια κατέκτησε η ομάδα του 1ου Γυμνασίου Άνω Λιοσίων και τη 2η θέση η ομάδα κοριτσιών του 10ου Γυμνασίου Καλλιθέας. Στα αγόρια την 1η θέση κατέκτησε η ομάδα του 4ου Γυμνασίου Αργυρούπολης και τη 2η θέση η ομάδα του 1ου Γυμνασίου Ασπροπύργου. Στο διαγωνισμό τρίποντων την 1η θέση πήρε η Μετάϊ Φιλίππα του 1ου Γυμνασίου ‘Ανω Λιοσίων στα κορίτσια και στα αγόρια ο Ευάγγελος Κωνσταντέλος του 1ου Γυμνασίου Ασπροπύργου. Στις βολές την 1η θέση στα κορίτσια πήρε η Γούλα Φιλίππα του 1ου Γυμνασίου Άνω Λιοσίων και στα αγόρια ο Θανάσης Βασιλείου των Εκπαιδευτηρίων Ζηρίδη. Τους Τελικούς παρακολούθησαν και απένειμαν Κύπελλα και επαίνους από τη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του ΥΠ.Π.Ε.Θ. ο κ. Δημήτριος Κερερές αν. Προϊστάμενος του Τμήματος Α΄, από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού ο κ. Τάσος Μπουντίνος και ο Δήμαρχος Καισαριανής Ηλίας Σταμέλος. Οι ενδοσχολικοί αγώνες Καλαθοσφαίρισης 3Χ3 πραγματοποιήθηκαν για πρώτη φορά κατά το τρέχον σχολικό έτος έπειτα από σχετική εγκύκλιο της Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής του ΥΠ.Π.Ε.Θ. προς τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας με μεγάλη συμμετοχή.

ΟΑΕΔ Παιδικές κατασκηνώσεις 2017: Κλείνουν οι ενστάσεις

ΟΑΕΔ:  Τα προσωρινά Μητρώα Δικαιούχων και Παρόχων και οι προσωρινοί πίνακες Αποκλειομένων στο πλαίσιο του Προγράμματος Διαμονής Παιδιών σε Παιδικές Κατασκηνώσεις έτους 2017 αναρτήθηκαν στις 18/05 και απο τις 19/5...

Παυσανίας Παπαγεωργίου: Στο διάλογο για τη νέα ευρωπαϊκή προοπτική, η Νέα Γενιά πρέπει ν’ ακουστεί ξεκάθαρα

23-05-17 Παυσανίας Παπαγεωργίου: Στο διάλογο για τη νέα ευρωπαϊκή προοπτική, η Νέα Γενιά πρέπει ν’ ακουστεί ξεκάθαρα Presidency Discussion Paper Building Europe’s Future – listening to/ and support young people Τοποθέτηση Γενικού Γραμματέα Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς, Παυσανία Παπαγεωργίου (Ολόκληρη η τοποθέτηση εδώ: http://video.consilium.europa.eu/en/webcast/1c84820c-cac2-4f05-993a-d2a7280fe166?recStart=3444&recStop=3666 ) «Στο διάλογο για τη νέα ευρωπαϊκή προοπτική, η Νέα Γενιά πρέπει ν’ ακουστεί ξεκάθαρα» Κυρίες και κύριοι, Η Ευρώπη αντιμετωπίζει πολυεπίπεδες προκλήσεις, με κυριότερη την αδυναμία των περισσοτέρων κρατών-μελών να κατοχυρώσουν στους νέους πολίτες τους για το μέλλον, το επίπεδο ζωής που παρείχαν στο πρόσφατο παρελθόν. Και η αδυναμία αυτή, σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες-επιταχυντές οδηγεί συχνά τους νέους στην απογοήτευση απ’ το Ευρωπαϊκό ιδεώδες, στην απομάκρυνση από τα κοινά και σε τελική φάση στη βίαιη ριζοσπαστικοποίηση. Ο μόνος τρόπος για να ανακόψουμε αυτή την εξέλιξη είναι ο διάλογος που βρίσκεται σε εξέλιξη για τον επαναπροσανατολισμό της Ευρωπαϊκής Προοπτικής. Σε αυτόν τον διάλογο οφείλουμε να εμπλέξουμε τους νέους. Σε αυτόν τον διάλογο πρέπει η νέα γενιά της Ευρώπης ν’ ακουστεί ξεκάθαρα και με σαφήνεια. Και για να γίνει αυτό, ο μόνος άμεσος τρόπος είναι να «κατέβει» η Πολιτεία θεσμικά στο «ύψος» των νέων. Να τους εντάξει στη λειτουργία της και όχι απλά να υποκρίνεται ότι ενδιαφέρεται ν’ ακούσει αυτά που έχουν να πουν. Κυρίες και κύριοι, στις 9 Μαΐου σε συνέντευξη τύπου στο Ελληνικό Υπουργείο Παιδείας, ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας, Αλέξης Τσίπρας, εξήγγειλε την επανίδρυση της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς, αναβαθμίζοντας με τον τρόπο αυτό το αρμόδιο θεσμικό όργανο για τους νέους από έναν τυπικό διαχειριστή και υλοποιητή προγραμμάτων σε ένα όργανο χάραξης και συντονισμού οριζόντιας κυβερνητικής πολιτικής για του νέους. Η πρωτοβουλία αυτή πραγματοποιήθηκε σε λιγότερο από ένα έτος από τη θεσμοθέτηση της ψήφου στα 17, γεγονός που αποδεικνύει ότι όχι μόνο αντιλαμβανόμαστε τους νέους ως πολίτες, αλλά πολύ περισσότερο ως άξονα πολιτικής. Στο αμέσως επόμενο διάστημα το νέο αυτό θεσμικό όργανο έχει τρεις κεντρικούς στόχους. Α. Να επαναφέρει την επικοινωνία των θεσμών και της πολιτείας με τους Νέους και να τους ξανακάνει ενεργά μέλη της. Β. Να ολοκληρώσει την χάραξη της Εθνικής στρατηγικής για τους νέους με συμμετοχή των ίδιων των νέων Γ. Να κατοχυρώσει ίσες ευκαιρίες για όλους τους Νέους στην απόκτηση μόρφωσης και δεξιοτήτων, στη συμμετοχή στα κέντρα αποφάσεων Για να τα επιτύχουμε αυτά προχωρήσαμε ήδη στις κάτωθι ενέργειες: -Εδραιώσαμε τη συνεργασία μας με την τοπική αυτοδιοίκηση, κυρίως με Δήμους, στους οποίους καταγράφεται μεγάλη συγκέντρωση νεολαίας (κυρίως επειδή στην περιφέρειά τους διαθέτουν τριτοβάθμια ιδρύματα), μέσω της υπογραφής Πρωτοκόλλου Συνεργασίας, συμφωνώντας τους άξονες της κοινής μας δράσης. Σκοπός μας ήταν να δημιουργήσουμε έναν πυρήνα πόλεων και δήμων, που θα αναπτύξουν υπηρεσίες και προγράμματα εστιασμένα στις ανάγκες των νέων, θα διασυνδεθούν μεταξύ τους και θα ανταλλάσσουν καλές πρακτικές -Δημιουργούμε δίκτυο info kiosks-info points σε κεντρικά σημεία των 7 μεγάλων μητροπολιτικών αστικών κέντρων, όπου youth workers θα εργάζονται με/ για τους νέους, προκειμένου να υποστηρίξουν την προσωπική, κοινωνική και εκπαιδευτική τους ανάπτυξη, ενεργοποιώντας τους παράλληλα ώστε ν’ αποκτήσουν φωνή, επιρροή και θέση στην κοινωνία. Στους δε μικρότερους δήμους ενεργοποιούμε τη δυνατότητα εκμετάλλευσης της παρουσίας περισσότερων των 200 Κέντρων Κοινότητας για τους ίδιους σκοπούς - Δημιουργήσαμε ηλεκτρονική πλατφόρμα στην οποία τα πολιτικά όργανα της Κεντρικής Κυβέρνηση θα καταθέτουν τις επιμέρους δράσεις τους και τους στόχους τους για τη νεολαία ώστε να παρακολουθούνται

Δήμος Καλαμάτας: Αιτήσεις για παιδικούς σταθμούς

Δήμος Καλαμάτας: Τα κριτήρια και η περίοδος υποβολής αιτήσεων εγγραφών – επανεγγραφών στους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς Καλαμάτας για το σχολικό έτος 2017 – 2018, όπως ψηφίσθηκαν με την αριθμ. 265/2017...

ΠΜΣ “Παιδικό Βιβλίο και Παιδαγωγικό Υλικό”- Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Αιτήσεις έως 29 Μαΐου

Παράταση πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος ακαδημαϊκού έτους 2017 – 2018 για το Π.Μ.Σ. “Παιδικό Βιβλίο και Παιδαγωγικό Υλικό” του Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου....

Στήριξη φοιτητών με οικονομικά προβλήματα στα Χανιά

 Χανιά: Στους φοιτητές με χαμηλό οικογενειακό εισόδημα, στάλθηκαν για μία ακόμη φορά τα είδη που συγκεντρώθηκαν κατά το προηγούμενο διάστημα από το Τμήμα Κοινωνικής Πολιτικής του Δήμου Χανίων και ευαισθητοποιημένους...