: Χρήσιμες πληροφορίες για τους διορισμούς δημοσίευσαν στην ομάδα τους στο Facebook οι αναπληρωτές δάσκαλοι.

Αναλυτικά η ανάρτηση

Οι αιτήσεις μόνιμου διορισμού ξεκίνησαν και σας παραθέτουμε χρήσιμες πληροφορίες για τις διαδικασίες που θα ακολουθηθούν τον επόμενο καιρό (τοποθετήσεις, μεταθέσεις, αποσπάσεις) και οι οποίες μπορεί να επηρεάσουν την δήλωση περιοχών σας στον μέχρι την Παρασκευή.

Τοποθέτηση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών:

Οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί, κατά το πρώτο έτος, βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΠΕ.

Ως προς τη διαδικασία τοποθέτησης, πρώτα τοποθετούνται οι λειτουργικά υπεράριθμοι, στη συνέχεια οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί μαζί με όσους βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΠΕ και τελευταίοι τοποθετούνται οι εκπαιδευτικοί που πήραν απόσπαση ή ζητούν απόσπαση εντός ΠΥΣΠΕ.

Κριτήρια τοποθέτησης:

«Σε περίπτωση που οι ίδιες θέσεις ζητούνται από περισσοτέρους υποψηφίους προτιμώνται κατά σειρά όσοι έχουν τις περισσότερες μονάδες τοποθέτησης από οικογενειακούς λόγους, συνυπηρέτηση και εντοπιότητα, όπως αυτές καθορίζονται από τις διατάξεις που ισχύουν για τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις εκπαιδευτικών». (ΠΔ144/1997).
Κατά το δεύτερο έτος υπηρέτησης της οργανικής, οι νεοδιόριστοι τοποθετούνται οριστικά σύμφωνο με τις περισσότερες μονάδες συνθηκών διαβίωσης (μόρια σχολείων, έτη υπηρεσίας, οικογενειακή κατάσταση κλπ).

Η τοποθέτηση και τα κριτήρια τοποθέτησης, όπως περιγράφονται παραπάνω, ακολουθήθηκαν στην προσωρινή και οριστική τοποθέτηση των νεοδιόριστων της ειδικής αγωγής.

Προσωρινή τοποθέτηση νεοδιόριστων:

Οι νεοδιοριζόμενοι υπηρετούν επί δύο (2) έτη ως δόκιμοι. Στο τέλος του δεύτερου έτους οι νεοδιοριζόμενοι κρίνονται προκειμένου να μονιμοποιηθούν. Ο νεοδιόριστος εκπαιδευτικός κατακτά το δικαίωμα αίτησης απόσπασης ή μετάθεσης μετά την παρέλευση 2 σχολικών ετών στον τόπο διορισμού.

Η προσωρινή τοποθέτηση (την 1η χρονιά) των νεοδιόριστων γίνεται με την παρακάτω σειρά: Τοποθετούνται, κατά προτεραιότητα και συγκρινόμενοι µόνο μεταξύ τους, όσοι με βάση τη νομοθεσία ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες (αναπηρία τέκνων και ιδίων). Ακολουθούν έπειτα οι πολύτεκνοι. Στη συνέχεια έχουν σειρά οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί λαμβάνοντας υπόψη τα εξής κριτήρια: οικογενειακοί λόγοι, συνυπηρέτηση, εντοπιότητα.

Σε περίπτωση ισοβαθµίας κατά τις προσωρινές τοποθετήσεις προηγούνται οι εκπαιδευτικοί που συντρέχουν κατά κριτήριο, αν αυτά συντρέχουν και µε την εξής σειρά: α) στη συνυπηρέτηση, β) στην εντοπιότητα, γ) στους οικογενειακούς λόγους, δ) στη συνολική υπηρεσία και ε) στις δυσµενείς συνθήκες λειτουργίας των σχολείων που υπηρέτησαν (μόρια σχολείων).

ΠΡΟΣΟΧΗ: Σε περίπτωση ισοβαθµίας και στα επιµέρους κριτήρια λαµβάνεται υπόψη η ημερομηνία και η σειρά δημοσίευσης του διορισµού τους στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Η οριστική τοποθέτηση (την 2η χρονιά) των νεοδιόριστων γίνεται με τα παρακάτω κριτήρια:
Συνολική εκπαιδευτική υπηρεσία

Οικογενειακοί λόγοι: Έγγαµος ή ευρισκόμενος σε χηρεία ή διαζευγμένος ή σε διάσταση ή άγαµος γονέας εκπαιδευτικός στον οποίο έχει ανατεθεί νόµιµα η επιµέλεια άγαµων ανηλίκων ή σπουδαζόντων παιδιών. (1 παιδί 4 μονάδες κλπ).

Μόρια σχολείων: Τα μόρια των σχολείων (συνθήκες διαβίωσης) στα οποία έχει υπηρετήσει κάθε συνάδελφος (ως αναπληρωτής, ωρομίσθιος και νεοδιόριστος).

Συνυπηρέτηση (4 μονάδες): Υπολογίζεται για τις τοποθετήσεις σε συγκεκριμένα σχολεία, εφόσον ο/η σύζυγος υπηρετεί ή εργάζεται στην περιφέρεια του ∆ήµου ή της Κοινότητας όπου ζητείται η τοποθέτηση.
Εντοπιότητα (4 μονάδες): Υπολογίζεται όταν ο εκπαιδευτικός είναι δηµότης από διετίας του ∆ήµου ή της Κοινότητας στην οποία ζητείται τοποθέτηση.

Αποσπάσεις-Μεταθέσεις: (Μετά την παρέλευση διετίας)

Η αίτηση για οριστική τοποθέτηση υποβάλλεται εντός Νοεμβρίου (η ακριβής ηµεροµηνία έναρξης καθορίζεται µε σχετική εγκύκλιο που εκδίδεται κάθε έτος), χωρίς να αναγράφονται στη δήλωση προτιµήσεις συγκεκριμένων σχολείων. Ταυτόχρονα ο εκπαιδευτικός καταθέτει και τα όποια δικαιολογητικά στοιχεία (βεβαιώσεις, πιστοποιητικά κ.τ.λ.) έχει στη διάθεσή του

Κριτήρια για τις μεταθέσεις – τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών αρµοδιότητας του Π.Υ.Σ.Π.Ε. είναι: 1) η συνολική υπηρεσία 2) η συνυπηρέτηση 3) οι οικογενειακοί λόγοι 4) οι συνθήκες διαβίωσης στις έδρες των σχολείων όπου υπηρέτησαν ή υπηρετούν 5) η εντοπιότητα 6) η προτίµηση.

Για τις αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, λαμβάνονται υπόψη τα εξής κριτήρια:
1) η συνολική υπηρεσία, που αποτιμάται κλιμακωτά ως ακολούθως:
α) μία (1) μονάδα για κάθε έτος από 1 έως και 10 έτη υπηρεσίας
β) 1,5 μονάδες για κάθε έτος από 10 έτη και άνω έως και 20 έτη
γ) δύο (2) μονάδες για κάθε έτος υπηρεσίας από 20 έτη και άνω
2) η συνυπηρέτηση, που αποτιμάται με δέκα (10) μονάδες,
3) η εντοπιότητα, που αποτιμάται με τέσσερις (4) μονάδες,
4) οι οικογενειακοί λόγοι, που αποτιμώνται ως εξής:

· Οι έγγαμοι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες. Ίδιο αριθμό μονάδων λαμβάνουν και οι διαζευγμένοι ή σε διάσταση γονείς εκπαιδευτικοί στους οποίους έχει ανατεθεί νόμιμα η επιμέλεια άγαμων ανήλικων ή σπουδαζόντων παιδιών (φυσικών, θετών ή αναγνωρισμένων).

· Οι εκπαιδευτικοί σε χηρεία λαμβάνουν δώδεκα (12) μονάδες αν έχουν παιδί που είναι άγαμο ανήλικο ή σπουδάζει, άλλως λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες.

· Οι άγαμοι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν έξι (6) μονάδες, εφόσον έχουν παιδί που είναι άγαμο ανήλικο ή σπουδάζει.

· Μονάδες τέκνων λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί ως εξής: πέντε (5) μονάδες για το πρώτο, έξι (6) για το δεύτερο και οκτώ ( για το τρίτο παιδί (φυσικό, θετό ή αναγνωρισμένο) και δέκα (10) μονάδες για κάθε ένα από τα υπόλοιπα παιδιά, εφόσον αυτά είναι άγαμα ανήλικα ή σπουδάζουν.

· Μονάδες γάμου και τέκνων λαμβάνουν και οι εκπαιδευτικοί που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης.

Προσοχή: Οι νεοδιοριζόμενοι εκπαιδευτικοί ή μέλη Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης της παρ. 1 του άρθρου 13 του π.δ. 50/1996 (Α΄ 45) ή του άρθρου 8 του π.δ. 56/2001 (Α΄ 47), αντίστοιχα, καθώς και όσοι έχουν, οι ίδιοι ή οι σύζυγοί τους, ποσοστό αναπηρίας 75% και άνω ανεξαρτήτως παθήσεως ή έχουν τέκνα με αναπηρία 67% και άνω, ανεξαρτήτως παθήσεως, δύνανται να αποσπώνται με απόφαση του αρμόδιου οργάνου ύστερα από γνώμη των οικείων υπηρεσιακών συμβουλίων, κατόπιν προσκόμισης πιστοποιητικού Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) που αποδεικνύει τα ανωτέρω.»

Κείμενο των συναδέλφων:

Γιώργος Μακράκης, Πρόεδρος Συλλόγου Εκπαιδευτικών «Δ. Θεοτοκόπουλος» και διατελέσας αιρετός ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου.

Αχιλλέας Τσάμης, Οργανωτικός Γραμματέας Συλλόγου Εκπαιδευτικών «Δ. Θεοτοκόπουλος»

Βαγγέλης Παπουτσάκης, Ειδικός Γραμματέας Συλλόγου Εκπαιδευτικών «Δ. Θεοτοκόπουλος

Δημήτρης Δερμιτζάκης, διατελέσας αιρετός ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης