: Δεύτερη εβδομάδα έναρξης των μαθημάτων και τα προβλήματα αναφορικά με την ασφαλή λειτουργία των παραμένουν άλυτα: συνωστισμός ακόμα και 27 μαθητών στις σχολικές αίθουσες, που συχνά είναι μικρές και ελλιπώς αεριζόμενες, ελλείψεις στο προσωπικό καθαριότητας, ελλείψεις στο εκπαιδευτικό προσωπικό (πάνω από 8.000 κενά σε Α/θμια και Β/θμια), αδυναμία τήρησης των ασφάλειας λόγω κτηριακών προβλημάτων.

ΣΥΝΕΚ

Κορονοϊός –

Πέρασαν έξι μήνες από την πρώτη φάση της πανδημίας και το μοναδικό «μέτρο» που πήρε η κυβέρνηση ήταν δύο υφασμάτινες μη χειρουργικές , που εξελίχθηκε στο γνωστό φιάσκο. Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ υποκρίνεται ότι αντιμετωπίζει τα προβλήματα, για την εμφάνιση των οποίων είχαμε προειδοποιήσει εγκαίρως, με μια σειρά από ασαφείς και αλληλοσυγκρουόμενες οδηγίες και εγκυκλίους (από τη διαχείριση των κρουσμάτων μέχρι τη διαχείριση της ύλης), που δημιουργούν περισσότερη σύγχυση και για άλλη μια φορά φορτώνουν με νέες ευθύνες τους άοπλους εκπαιδευτικούς και γονείς.

Και ενώ τα λειτουργούν μόνο εφτά ημέρες, ήδη τα κρούσματα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς είναι πλέον καθημερινά και διαρκώς αυξάνονται τα σχολεία ή τμήματα των οποίων αναστέλλεται η λειτουργία (59 έως σήμερα). Ωστόσο, καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει μέχρι στιγμής για μείωση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα και για δωρεάν τεστ στα μέλη της σχολικής κοινότητας. Το υπουργείο συνεχίζει να παρατηρεί από απόσταση και να αδιαφορεί για τα αιτήματα εκπαιδευτικών, γονέων.

Αδιαφορεί όμως με προκλητικό τρόπο και στα ολοένα και πιο επιτακτικά αιτήματα των ίδιων των μαθητών/τριών, που υφίστανται όλο και περισσότερο τις συνέπειες αυτής της πολιτικής για το δημόσιο σχολείο, όχι μόνο σε σχέση με την υγεία τους αλλά και σε σχέση με το μορφωτικό τους δικαίωμα. Η πολιτική επιλογή να μην ληφθούν εγκαίρως στα σχολεία μέτρα κατά της πανδημίας ενδέχεται να οδηγήσει πάλι σε κλείσιμο των σχολείων.

Και αυτή τη φορά η παντελής έλλειψη προετοιμασίας και χορήγησης δωρεάν τεχνολογικού εξοπλισμού για την εξ αποστάσεως, θα είναι εγκληματική. Εγκληματική θα είναι επίσης η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, η μη αναπροσαρμογή της ύλης σε όλες τις τάξεις, και η εφαρμογή όσων προβλέπει ο νόμος Κεραμέως για τις πολλές εξετάσεις σε Γυμνάσιο και ΓΕΛ. Εγκληματική θα είναι αυτή η πολιτική για όλα τα παιδιά, αλλά ιδιαίτερα για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, των ανέργων και των χαμηλών εισοδημάτων που αναγνωρίζουν την αξία του δημόσιου σχολείου και στηρίζονται σε αυτό.

Οι εκπαιδευτικοί στηρίζουμε τα δίκαια αιτήματα και τις διαμαρτυρίες των μαθητών για:
• μείωση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα
• κάλυψη των διδακτικών κενών και προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού
• προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας
• κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων

Διαβάστε ακόμη: