– Σύμφωνα με ανακοίνωση του Ν. , συνεδριάζει την Τετάρτη 17 Μαρτίου το ΚΥΣΔΕ. Για άλλη μια φορά στην «κανονικότητα» του Υπουργείου Παιδείας εμφανίζονται στην πρόσκληση της συνεδρίασης οι παραιτημένοι αιρετοί του ΚΥΣΔΕ!

Εξάλλου κατά την κ. Κεραμέως «οι εκλογές έγιναν καθόλα νόμιμα και υπάρχουν τα αποτελέσματα τα οποία αρνήθηκαν οι εκπαιδευτικοί»! Αλήθεια γιατί δεν κάνει αποδεκτές τις παραιτήσεις των αιρετών από τα Κεντρικά και τα περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια; Πόσο νόμιμο είναι αυτό από τους «θεματοφύλακες της νομιμότητας»;

Η θέση της ΟΛΜΕ είναι απόλυτα σαφής: Δεν αναγνωρίζει τους «αιρετούς» που προέκυψαν από αυτές τις αντιδημοκρατικές διαδικασίες και καταδικάζει την απαράδεκτη τακτική της υπουργού να μην κάνει αποδεκτές ούτε τις αποσύρσεις των ψηφοδελτίων αλλά ούτε και τις παραιτήσεις όσων φερομένων ως αιρετών συντάχθηκαν με τον κλάδο και υπέβαλαν τις παραιτήσεις τους από τα ΥΣ. Ο μόνος δημοκρατικά νομιμοποιημένος τρόπος να αποκατασταθεί η ομαλότητα είναι να παραταθεί η θητεία των αιρετών που εξελέγησαν δημοκρατικά το 2018 και να πραγματοποιηθούν οι εκλογές όταν οι επιδημιολογικές συνθήκες το επιτρέψουν, με πλήρη ανάπτυξη των δημοκρατικών διαδικασιών και με δια ζώσης ψηφοφορία.

Τα θέματα της Ημερήσιας διάταξης για τη συνεδρίαση της 17/3 είναι τα ακόλουθα:

  1. ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΑΔΕΙΑΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΜΕ ΑΜΟΙΒΗ.
  2. ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΙΤΗΣΕΩΣ ΣΤΕΛΕΧΟΥΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΣΥΝΑΦΕΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΙΤΛΟΥ.
  3. ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΜΕΤΑΘΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΕ Κ.Ε.Σ.Υ. ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΟΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ ΕΤΟΥΣ 2021.
  4. ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΜΕΤΑΘΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ Ε.Α.Ε. ΚΑΙ ΣΕ ΚΕΝΤΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ (Κ.Ε.Σ.Υ.) ΕΤΟΥΣ 2021.
  5. ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΓΙΑ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΣΕ ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΤΟΥΣ 2021.
  6. ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΣΕ ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΤΟΥΣ 2021.
  7. ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΣΕ ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΤΟΥΣ 2021.

Ουσιαστικά έχουμε τη δεύτερη συνεδρίαση για την εξέταση ζητημάτων μεταθέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του έτους 2021 από περιοχή σε περιοχή! Το 2021 θα έχουμε τις πρώτες χωρίς την παρουσία αιρετών σε ΠΥΣΔΕ/ΑΠΥΣΔΕ/ΚΥΣΔΕ για τον ουσιαστικό έλεγχο όλης της διαδικασίας! Και αυτό θέλουν να το παρουσιάσουν ως μια απόλυτα φυσιολογική διαδικασία! Για παράδειγμα οι μεταθέσεις στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία με ποια διαδικασία θα γίνουν χωρίς την παρουσία αιρετών;

Η παρουσία των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών όλα αυτά τα χρόνια εξασφάλιζε την αντικειμενικότητα και τη διαφάνεια σε αυτές τις διαδικασίες! Με απόλυτα χειραγωγούμενα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠΥΣΔΕ-ΑΠΥΣΔΕ-ΚΥΣΔΕ), η εκπροσώπηση των εκπαιδευτικών, η προάσπιση των εργασιακών τους δικαιωμάτων, η διαφάνεια, η αμεροληψία, η ισότιμη και δίκαιη αντιμετώπιση παύουν, φαλκιδεύονται, ναρκοθετούνται.

Προμηνύεται επιστροφή στις μαύρες εποχές και στα σκοτάδια της συναλλαγής και του ρουσφετιού, των πολιτικών πιέσεων και της πελατειακής αντίληψης! Για άλλη μια φορά θέλουμε να γίνει σαφές ότι επειδή ορισμένοι θεωρούν ότι γρήγορα θα ξεχαστούν τα ζητήματα της λειτουργίας των ΥΣ χωρίς αιρετούς και θα επανέλθουμε στην «κανονικότητα» με τη συμμετοχή μόνο διορισμένων μελών, να επαναλάβουμε ότι δεν υπάρχει καμία περίπτωση να επιτρέψουμε την ουσιαστική κατάργηση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, και δη των Αιρετών σε αυτά, ενός καταξιωμένου –από το 1911- θεσμού. Θα συνεχίσουμε αταλάντευτα και ενωτικά τον αγώνα συσπειρωμένοι/ες γύρω από τις Ομοσπονδίες και τα σωματεία μας, ώστε όλοι/ες μαζί να επιτύχουμε την πραγματοποίηση των εκλογών όταν οι επιδημιολογικές συνθήκες το επιτρέψουν, με πλήρη ανάπτυξη των δημοκρατικών διαδικασιών και με δια ζώσης ψηφοφορία!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Πριν από λίγες ημέρες η χώρα έκλεισε 1 χρόνο από την πρώτη και τέσσερις μήνες από την επιβολή της δεύτερης καραντίνας εν μέσω μιας τεράστιας υγειονομικής και συνακόλουθα οικονομικής κρίσης. Η νέα απόφαση για οριζόντιο κλείσιμο των σχολείων αποτελεί την πιο ηχηρή αποτυχία της κυβέρνησης στο χώρο της εκπαίδευσης, αφού όλο το διάστημα της πανδημίας, έχει επιδείξει πρωτοφανή προχειρότητα στο κρίσιμο ζήτημα της λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Από την παντελή έλλειψη μέτρων, ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς και τη μη αξιοποίηση πολύτιμων μηνών για την προετοιμασία απέναντι στο δεύτερο και το τρίτο κύμα της πανδημίας, στις γνωστές διαβεβαιώσεις για τα «tablet» στα σχολεία για τους οικονομικά ασθενέστερους μαθητές, που ακόμα τα περιμένουμε, και στις διαρκείς παλινωδίες που οδήγησαν στο νέο καθολικό κλείσιμο των σχολείων, για τρίτη φορά μέσα σε ένα χρόνο.

Δυστυχώς, ακριβώς η ίδια απουσία μέτρων διαπιστώνεται και στον ιδιαίτερα ευαίσθητο χώρο της ειδικής αγωγής, που συνεχίζει να λειτουργεί χωρίς να ληφθούν όλα εκείνα τα μέτρα, που ως εκπαιδευτική κοινότητα έχουμε προτείνει στην κατεύθυνση της διασφάλισης της υγείας ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας των ειδικών σχολείων κάτι που θέτει σε κίνδυνο την υγεία ευάλωτων κοινωνικών ομάδων όπως είναι τα παιδιά με αναπηρία αλλά και των εργαζόμενων σε αυτά συνολικά! Μην ξεχνάμε ότι στις ΣΜΕΑΕ φοιτούν μαθητές με σοβαρά προβλήματα υγείας, υπάρχουν σε πολλές περιπτώσεις μικρές αίθουσες με καθόλου αερισμό, οι μαθητές αντικειμενικά δεν μπορούν να τηρήσουν τα μέτρα ατομικής προστασίας, ο εμβολιασμός του προσωπικού δεν έχει καν ξεκινήσει ενώ το εκπαιδευτικό προσωπικό μοιράζεται ταυτόχρονα σε πολλές δομές ειδικής αγωγής!

Την ίδια στιγμή αναδεικνύονται και μια σειρά νέων προβλημάτων που δημιουργήθηκαν από την πανδημία (παρατεταμένος εγκλεισμός μαθητών και εκπαιδευτικών, τηλεκπαίδευση). Η κυβέρνηση αρνούμενη να εξετάσει και να χαρτογραφήσει τις παιδαγωγικές, ψυχοκοινωνικές διαστάσεις του αποτυπώματος που αφήνει η πανδημία σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, αρνούμενη να διερευνήσει τις διαστάσεις των εκπαιδευτικών ανισοτήτων (νέων και παλαιών που οξύνονται) και να προχωρήσει εγκαίρως σε μέτρα πρόληψης της σχολικής αποτυχίας και σχολικής διαρροής, ακολουθεί συνειδητά την τακτική της ανεύρεσης ενόχων ανάμεσα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Από την άλλη πλευρά ένα χρόνο τώρα, το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση των «αρίστων» της ΝΔ, εργαλειοποιώντας την πανδημία, ψήφισαν μια σειρά αντιεκπαιδευτικών νόμων σε βάρος της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, των μαθητών και των εκπαιδευτικών (Αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, αυστηροποίηση των όρων προαγωγής και απόλυσης των μαθητών, αναγραφή διαγωγής στα απολυτήρια, κάμερες στην τάξη, τηλεκπαίδευση με απουσίες στα υπό κατάληψη σχολεία, αλλαγές ωρολογίων προγραμμάτων, νόμος για τον περιορισμό των διαδηλώσεων, εξίσωση επαγγελματικών δικαιωμάτων αποφοίτων ιδιωτικών κολλεγίων και αποφοίτων δημόσιων πανεπιστημίων, νόμος για την ιδιωτική εκπαίδευση, επαναφορά της τράπεζας θεμάτων, αποκλεισμός χιλιάδων μαθητών από τα πανεπιστήμια, εγκατάσταση αστυνομίας εντός των πανεπιστημιακών χώρων, πρόστιμα και φυλακίσεις σε όσους συμμετέχουν σε εκπαιδευτικές κινητοποιήσεις ή και παρεμβαίνουν σε συνεδριάσεις(!)Υπηρεσιακών Συμβουλίων).

Απέναντι στη νεοφιλελεύθερη κυβερνητική πολιτική, τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης, την καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων και τις αντιδημοκρατικές και αντιεκπαιδευτικές πολιτικές του υπουργείου Παιδείας, χρειάζονται ξεκάθαρες και δυναμικές απαντήσεις από την εκπαιδευτική κοινότητα.

Το συνδικαλιστικό κίνημα με την αποστομωτική απάντηση που έστειλε με την αποχή στις εκλογές παρωδία της 7ης Νοεμβρίου, με την καθολική αντίδραση στην προσπάθεια να μπουν κάμερες στην τάξη αλλά και με τα συντριπτικά ποσοστά αποχής στην αξιολόγηση- χειραγώγηση απέδειξε, ότι στις δύσκολες στιγμές, ο κλάδος μέσω της  ενεργούς συμμετοχής, της συσπείρωσης και της αλληλεγγύης έχει δώσει δύσκολες μάχες και τις κερδίζει. Έτσι επιβάλλεται να κάνουμε και τώρα. Πίσω από τις μάσκες έχουμε φωνή και δύναμη για τους μεγάλους αγώνες που είναι μπροστά μας! Για ένα ποιοτικό δημόσιο σχολείο που θα χωρά όλα τα παιδιά, όλους τους εκπαιδευτικούς και όλη τη γνώση!