Τα τελευταία χρόνια όλες οι μνημονιακές κυβερνήσεις, στην προσπάθειά τους να κατεδαφίσουν τη δημόσια εκπαίδευση όπως και οτιδήποτε άλλο έχει δημόσιο χαρακτήρα, υλοποιώντας τις δεσμεύσεις των ευρωπαίων τοκογλύφων και του ΔΝΤ λειτούργησαν με τον ίδιο τρόπο. Έταξαν και δεν έκαναν, οι προηγούμενοι ήταν ξεπουλημένοι ενώ οι ίδιοι θα τα κάνουν καλύτερα, όλα με διάλογο και τα πιο «δύσκολα» μέτρα τα πέρναγαν όταν τα σχολεία ήταν κλειστά και ουκ έστιν αριθμός.

Παράλληλα κάθε υπουργός που σεβόταν τον εαυτό του εξάγγελε ότι τα σχολεία θα λειτουργήσουν κανονικά και όλα θα είναι στη θέση τους με το άνοιγμά τους με αποτέλεσμα όλα να μαζεύονται κάτω από το χαλί για τις παράτες ενώ τα σχολεία είχαν τεράστια προβλήματα με τα κενά σε εκπαιδευτικούς να είναι μέχρι το τελείωμα της κάθε χρονιάς πάνω από 3000 και τα αρκετά βιβλία να δίνονται μετά τα Χριστούγεννα. Αποτέλεσμα των πολιτικών τους τόσα χρόνια ο καταποντισμός των δαπανών για την παιδεία, το κλείσιμο και η συγχώνευση χιλιάδων σχολείων, η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, η διάλυση των δομές της εκπαίδευσης, η μεγάλη μείωση μονίμων εκπαιδευτικών, η μείωση μισθών και συντάξεων, η ελαχιστοποίηση των παροχών στους μαθητές με μετακύλυση του κόστους στην οικογένεια, κοκ.

Εργαλεία που χρησιμοποίησαν ήταν η συκοφάντηση των εκπαιδευτικών και της δημόσιας εκπαίδευσης, η επίρριψη των ευθυνών για την κατάσταση που οι ίδιοι δημιούργησαν στους εκπαιδευτικούς κατά συνέπεια και η ενεργοποίηση του κοινωνικού αυτοματισμού εναντίον τους, οι «νέες» νομοθετικές παρεμβάσεις που η μία ήταν αντιδραστικότερη της άλλης και μύριζαν μούχλα από τα ντουλάπια του ΟΟΣΑ. Όμως, ότι κι αν ψήφιζαν ή ότι κι αν ήταν ήδη νομοθετημένο ερχόταν πρώτο το υπουργείο και το παραβίαζε. Ορκιζόντουσαν στην υπάρχουσα νομοθεσία που με εγκυκλίους και υπουργικές αποφάσεις καταστρατηγούσαν. Γιατί; Μα γιατί άλλα έλεγαν δημόσια και άλλα είχαν δεσμευτεί στην τρόικα ή το κουαρτέτο.

Έτσι και φέτος, μετά την υπόσχεση του υπουργού για 22000 μόνιμους διορισμούς του υπουργού, φτάσαμε τους 20000 διορισμούς αναπληρωτών που γίνονται άοκνες προσπάθειες να γίνουν οι μισοί. Περάσαμε ένα καλοκαίρι με τις εγκυκλίους και τις υπουργικές αποφάσεις να δημιουργούν το Νέο Δημοτικό Σχολείο και το Νέο Νηπιαγωγείο, να αλλάζουν συνέχεια τις αναθέσεις μαθημάτων, να ανοιγοκλείνουν σχολεία και τομείς των ΕΠΑΛ, «παίζοντας» με το νέο «μεγάλο αδελφό» το πολυεργαλείο «my school» για να δουν με τι συνδυασμούς θα τους βγουν λιγότερες προσλήψεις καταργώντας στην πράξη τα υπηρεσιακά συμβούλια και τη νομοθεσία και κάνοντας τα στελέχη τους καταχωριστές «πραγματικών» δεδομένων.

Ζηλωτές των προκατόχων τους, μερικές μέρες πριν ανοίξουν τα σχολεία έστειλαν την μια μέρα εγκύκλιο (και την επόμενη μέρα τροποποίησή της -ελάχιστα ελαστικότερη) όπου μ’ αυτές φέρνουν τα πάνω κάτω.

Με μια μόνο εγκύκλιο

  • Επιχειρούν να καταργήσουν στην πράξη τα ΠΔ 50/96 & 100/97 που αφορούν στις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών.
  • στερούν το δικαίωμα των εκπαιδευτικών αρχικά να επιλέξουν και με την τροποποίηση να επιλέξουν από τα πραγματικά λειτουργικά κενά.
  • στερούν το δικαίωμα από τους συλλόγους διδασκόντων να αποφασίσουν για τις αναθέσεις των εκπαιδευτικών και με την τροποποίηση άλλα κενά και υπεραριθμίες θα έχει «αποφασίσει» ΠΥΣΔΕ και άλλα οι σύλλογοι.
  • κρύβουν τμήματα από την Β/θμια Εκπ/ση αφού ούτε οι μετεξεταστέοι έχουν εξεταστεί για να οριστεί σε ποιο σχολείο ή τμήμα θα πάνε, ούτε οι μεταγραφές έχουν γίνει, ούτε οι ομάδες προσανατολισμού έχουν καθοριστεί, ούτε τα μαθήματα επιλογής (αλήθεια με τα ιταλικά τι θα γίνει;), ούτε, ούτε…

Με μια μόνο εγκύκλιο …

  • καλούν τα ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ σε μαραθώνιες συνεδριάσεις με δεδομένα του my school που ακόμα δεν έχουν καταχωριστεί σ’ αυτό, ούτε σχολική χρονιά, ούτε τμήματα ανά τάξη, ούτε ειδικότητες στα ΕΠΑΛ (αφού τα παιδιά έχουν δικαίωμα αλλαγής της επιλογής τους) αλλά ούτε και τα μαθήματα Α΄ και Β΄ ανάθεσης των εκπαιδευτικών.
  • καλούν τα ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ σε μαραθώνιες συνεδριάσεις να λειτουργήσουν με τη «λογική Ζήκου» για να δημιουργηθούν οι πίνακες
  • καλούν το κοινό όργανο ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ να αποφασίσει ποιοι εκπαιδευτικοί θα διατεθούν από τη μια βαθμίδα στην άλλη με άγνωστο ακόμα τον πραγματικό αριθμό των τμημάτων της δευτεροβάθμιας και με πιθανή δυνατότητα συμπλήρωσης του ωραρίου των εκπαιδευτικών στη βαθμίδα τους.

Με μια μόνο εγκύκλιο

  • επαναφέρουν το αντιδραστικό καθηκοντολόγιο και ενεργοποιούν τον ανενεργό νόμο Διαμαντοπούλου για τις υποχρεωτικές αποσπάσεις που ήταν σφοδροί πολέμιοί του.
  • καταργούν στην ουσία τα ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ δίνοντας τη δυνατότητα στους διευθυντές ΔΕ και ΠΕ να αποφασίσουν αυτοί για τους πίνακες αλλά και την όποια ευθύνη «δυσλειτουργίας».
  • δίνουν αποφασιστικό ρόλο στις αναθέσεις των μαθημάτων στους διευθυντές των σχολείων αφαιρώντας το δικαίωμα από το σύλλογο διδασκόντων.

Να λοιπόν ποια είναι η εξαγγελία του Υπουργού Παιδείας για διορισμούς: κανένας διορισμός, τεχνητά πλεονάσματα, υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών, ελαχιστοποίηση διορισμών αναπληρωτών. Ναι ασφαλώς τα ΜΜΕ θα «ενημερώνουν» ότι όλα κύλησαν ομαλά, όλα λειτουργούν τέλεια για πρώτη φορά …

Καλούμε

  • Το Υπουργείο Παιδείας να αποσύρει αμέσως αυτές τις εγκυκλίους.
  • Τα Υπηρεσιακά Συμβούλια να μη συναινέσουν στην καταστρατήγηση των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.
  • Τους Δ/ντές ΔΕ και ΠΕ να εφαρμόσουν τα Προεδρικά Διατάγματα που καθορίζουν τις διαδικασίες τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών.
  • Τους αιρετούς εκπροσώπους μας στα ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ να αρνηθούν να γίνουν συμμέτοχοι σε μια τέτοια διαδικασία
  • Τα διορισμένα μέλη των ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ (εάν αισθάνονται κομμάτι του κλάδου και όχι κυβερνητικά στελέχη) να μη συναινέσουν στην εσπευσμένη πραγματοποίηση των συνεδριάσεων και να μην αποδεχτούν τις αντιεκπαιδευτικές και παράνομες μεθοδεύσεις του Υπουργείου Παιδείας ακόμη και με την παραίτησή τους.
  • Τον Περιφερειακό Διευθυντή να δεσμευτεί ότι δε θα μετακινηθεί κανείς εκπαιδευτικός χωρίς τη θέλησή του και να επιδείξει προσωπική συνέπεια μεταξύ συνδικαλιστικού λόγου (χθες) και διοικητικής πρακτικής (σήμερα).

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

  • § Μαζικοί διορισμοί τώρα – κανένα παιδί χωρίς δάσκαλο
  • § Όχι στις υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών
  • § Κανένα κλείσιμο τμήματος – τάξης – ειδικότητας -σχολείου
  • § Κατάργηση της αυταρχικής – αντιεκπαιδευτικής νομοθεσίας. Όχι στη «νομοθέτηση» με εγκυκλίους.
  • § Επαναφορά του ωραρίου, επαναφορά των δομών, επαναφορά των μειώσεων εργαστηρίων.

Καλούμε τους συναδέλφους και το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας να αντιταχθούν στην επικοινωνιακή φιέστα που στήνει το Υπουργείο Παιδείας.

ΕΛΜΕ ΒΟΙΩΤΙΑΣ

ΕΛΜΕ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ

ΕΛΜΕ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΧΑΛΚΙΔΑΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ