: Την Τετάρτη θα ξεκινήσουν τα ψηφιακά μαθήματα σε δημοτικά και νηπιαγωγεία καθώς ήδη εστάλησαν στα σχολεία οι οδηγίες για τη διαδικασία της εν μέσω lockdown, λόγω κορωνοϊού.

Τι πρέπει να ξέρετε για την

Η τηλεκπαίδευση είναι υποχρεωτική και η κάθε διδακτική ώρα έχει διάρκεια 30′ μετά από σχετική εισήγηση ΙΕΠ – ενώ στα Γυμνάσια και στα Λύκεια η διδακτική ώρα στην τηλεκπαίδευση είναι 40′- και θα πραγματοποιείται 2 με 5 μμ για τα Δημοτικά και 2 με 4:20 για τα Νηπιαγωγεία, συμπεριλαμβανομένων διαλειμμάτων.

Πώς θα λειτουργήσει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Με δύο τρόπους, συμπληρωματικούς ο ένας προς τον άλλον, θα συνεχίσουν τα μαθήματά τους οι μικροί μαθητές: με την εκπαιδευτική τηλεόραση και τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση.

– Εκπαιδευτική τηλεόραση

Από το πρωί της Δευτέρας, 16 Νοεμβρίου 2020, στις 9 π.μ. άρχισαν να προβάλλονται από την ΕΡΤ2 τηλεοπτικά μαθήματα για μαθητές δημοτικού.

– Σύγχρονη τηλεκπαίδευση

Όπως είπε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως σε συνέντευξή της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ το μεσημεριανό/απογευματινό ωράριο προκρίθηκε για δύο βασικούς λόγους: «Αφενός, για να διευκολυνθούν οι οικογένειες, είτε επειδή έχουν μεγαλύτερα παιδιά που θα έχουν τηλεκπαίδευση τις πρωινές ώρες είτε επειδή οι γονείς τηλε-εργάζονται, και επίσης όλοι κάνουν χρήση συσκευών για την εξ αποστάσεως εργασία ή εκπαίδευση, αφ’ ετέρου για να περιορίσουμε την ταυτόχρονη χρήση όλων των δικτύων της χώρας από μαθητές, φοιτητές, εργαζόμενους κ.ο.κ, είπε η υπουργός.

Στη συνέντευξή της κάνει λόγο για «άλμα της εκπαιδευτικής κοινότητας στον ψηφιακό μετασχηματισμό», σημειώνοντας ότι «η καθολική τηλεκπαίδευση είναι ένα πολύ μεγάλο εγχείρημα το οποίο πιστώνεται στην εκπαιδευτική κοινότητα», αναφέροντας ότι κατά την πρώτη εβδομάδα εφαρμογής της τηλεκπαίδευσης λειτουργούν ημερησίως (και ταυτόχρονα) περίπου 40.000 ψηφιακές τάξεις, ενώ συνολικά διενεργούνται πάνω από 200.000 τάξεις με -αθροιστικά- πάνω από 4 εκατομμύρια συμμετοχές μαθητών και μέσο όρο 52 λεπτά ανά μάθημα.

Για την αδυναμία που επέδειξε το σύστημα της τηλεκπαίδευσης κατά την πρώτη ημέρα εφαρμογής της, την περασμένη Δευτέρα, η υπουργός Παιδείας επεσήμανε ότι αυτή οφειλόταν σε τεχνικό πρόβλημα του διακομιστή της πλατφόρμας του παρόχου στο Λονδίνο. Όσο για την αστάθεια που επέδειξε και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο σε ορισμένες περιπτώσεις, η κ. Κεραμέως ανέφερε ότι το τους τελευταίους οκτώ μήνες έχει αναβαθμιστεί σημαντικά.

«Δυσκολίες ασφαλώς υπάρχουν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν – εδώ είμαστε για να επιλύουμε όποια δυσκολία προκύπτει, για να διορθώνουμε όποια αρρυθμία, για να βελτιώνουμε τις λύσεις», τόνισε.

Η κ. Κεραμέως κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ για «πολιτική ανηθικότητα» και «μηδενιστική λογική», με αφορμή τις δηλώσεις στις οποίες προέβη το κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης με αφορμή το τεχνικό πρόβλημα που παρουσιάστηκε την περασμένη Δευτέρα. «Ο ΣΥΡΙΖΑ επιχειρεί να καπηλευθεί έναν πολύ ευαίσθητο τομέα και μάλιστα εν μέσω πανδημίας», σχολίασε η υπουργός.

Όσο για τη νέα πρόκληση της τηλεκπαίδευσης, που είναι η συμμετοχή και των δομών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε αυτήν, η κ. Κεραμέως τονίζει ότι έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να συνεχισθεί ομαλά και απρόσκοπτα η εξ αποστάσεως διδασκαλία σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

«Τεχνικά προβλήματα μπορεί να υπάρξουν, στη χώρα μας και διεθνώς, δεδομένου ότι πρόκειται για παγκόσμια κρίση, ωστόσο είμαστε σε διαρκή εγρήγορση», επεσήμανε.

Η κ. Κεραμέως αναφέρθηκε και στις ηλεκτρονικές εκλογές που πραγματοποιήθηκαν πριν από περίπου μία εβδομάδα για τη συμμετοχή εκπαιδευτικών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια, λέγοντας ότι «το πρώτο βήμα έγινε».

Τέλος, η υπουργός Παιδείας μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το νομοσχέδιο που αναμένεται άμεσα να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και που αφορά στην Τεχνική Εκπαίδευση. Όπως ανέφερε, επιχειρείται «συνολική αναδιάρθρωση ενός υποβαθμισμένου, έως σήμερα, τομέα της εκπαίδευσης». Στόχος του νομοσχεδίου, όπως δήλωσε η κ. Κεραμέως, είναι «η στενότερη διασύνδεση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και της Δια Βίου Μάθησης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, μέσα από την οριζόντια και ουσιαστική συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων, καθώς και η μετατροπή της από λύση ανάγκης για τους πιο αδύναμους, σε συνειδητή επιλογή με επαγγελματικές προοπτικές για πολλούς».

Μέσω της εκπαδευτικής τηλεόρασης και της τηλεκπαίδευσης θα γίνονται μαθήματα για τους μαθητές των δημοτικών κατά το διάστημα της αναστολής λειτουργίας των σχολείων.
Από τις 9.00 το πρωί αύριο, Δευτέρα, θα αρχίσουν να προβάλλονται από την ΕΡΤ2 τα τηλεοπτικά μαθήματα για τους μαθητές Δημοτικού.

Η τηλεκπαίδευση θα ξεκινήσει από την Τετάρτη και θα είνα υποχρεωτική. Η κάθε εκπαιδευτική ώρα θα διαρκεί 30 λεπτά. Για τους μαθητές Δημοτικών τα μαθήματα θα διαρκούν από τις 14.00 έως τις 17.00 και για τους μαθητές Νηπιαγωγείων από τις 14.00 έως τις 16.20.

Όσον αφορά -ειδικά- την εκπαιδευτική τηλεόραση, τα γυρίσματα των μαθημάτων, τα οποία έχουν ήδη ξεκινήσει, λαμβάνουν χώρα εντός των σχολικών αιθουσών, προκειμένου το περιβάλλον να είναι οικειο στους μαθητές.

Μέχρι στιγμής είναι έτοιμα 220 βιντεομαθήματα, με τα γυρίσματα να συνεχίζονται και την προσεχή εβδομάδα.

Το πρόγραμμα της Δευτέρας – 9:00 το πρωί

Γλώσσα Α’: Διδασκαλία για τον τονισμό (Εκπαιδευτικός: Σοφία Γεωργανά)
Διαθεματικό Β’: Μαθαίνω την ώρα (Εκπαιδευτικός: Δήμητρα Καρατζογιάννη)
Γλώσσα Γ’: Χρόνοι ρημάτων ενεργητικής φωνής (Εκπαιδευτικός: Ρενάτα Ζαφείρη)
Μαθηματικά Γ’ – Δ’: Τα τρίγωνα (Εκπαιδευτικός: Μίνα Τόδωρη)
Μελέτη Περιβάλλοντος Δ’: Σπονδυλωτά και ασπόνδυλα ζώα (Εκπαιδευτικός: Σοφία Παναγιωτοπούλου)
Μαθηματικά Β’-ΣΤ΄: Νοερές πράξεις Α (Πρόσθεση & Αφαίρεση) (Εκπαιδευτικός: Γιάννης Καραγιαννάκης)
Ιστορία Ε’: Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο (Εκπαιδευτικός: Σοφία Κλαδά)
Γλώσσα Ε’ – ΣΤ’: Παράγραφος και κειμενικοί δείκτες (Εκπαιδευτικός: Κωνσταντίνα Πατρικάκου)

Το πρόγραμμα της Τρίτης – 9:00 το πρωί

Γλώσσα Α’: Πρώτη Γραφή & Ανάγνωση (Εκπαιδευτικός: Κωνσταντίνα Κότσαρη)
Γλώσσα Β’: Οικογένειες λέξεων – Λεξιλόγιο (Εκπαιδευτικός: Ειρήνη Ζέρβα)
Μαθηματικά Β’ – Γ’: Προπαίδεια (1, 2, 3) (Εκπαιδευτικός: Σοφία Πανταζή)
Μαθηματικά Γ’: Δεκαδικοί αριθμοί (Εκπαιδευτικός: Δήμητρα Τσάλλα)
Μελέτη Περιβάλλοντος Δ’: Το σώμα μας (Εκπαιδευτικός: Σοφία Παναγιωτοπούλου)
Γλώσσα Δ’ – Ε’ – ΣΤ’: Επαναληπτικό μάθημα (Θέμα, Πολύς, Ενεστώτας & Αόριστος) (Εκπαιδευτικός: Γιώργος Ανδρίκος)
Μαθηματικά Ε’: Διάταξη δεκαδικών αριθμών – Αξία θέσης ψηφίου (Εκπαιδευτικός: Ειρήνη Πιπερίδου)
Γεωγραφία ΣΤ’: Το σχήμα και οι κινήσεις της γης (Εκπαιδευτικός Μαριάννα Μυρσιάδη)

Δείτε τον αναλυτικό ΟΔΗΓΟ για την τηλεκπαίδεση:

Γιατί κρίθηκε αναγκαίο τώρα το κλείσιμο , νηπιαγωγείων και βρεφονηπιακών σταθμών;

Η Επιτροπή των ειδικών είχε αποφανθεί ότι τα σχολεία πρέπει να είναι τα τελευταία που θα κλείσουν, αν χρειαστεί, και η μέχρι πρότινος εισήγησή τους για κλείσιμο δημοτικών και νηπιαγωγείων ήταν αρνητική. Και αυτό, γιατί δεν έχει παρατηρηθεί τάση διασποράς του ιού εντός της σχολικής κοινότητας.

Τα μέτρα που ανακοινώθηκαν δεν υποδεικνύονται λοιπόν από το επιδημιολογικό φορτίο στα σχολεία. Είναι μέτρα καθαρά προληπτικού χαρακτήρα, που συνδέονται με την έξαρση της πανδημίας ευρύτερα στην κοινωνία και .

Όσο τα είναι κλειστά, τότε υπάρχει εκ των πραγμάτων πολύ μεγάλη μείωση της ευρύτερης κινητικότητας. Ο πληθυσμός μαθητών και εκπαιδευτικών αγγίζει το 1,6 εκατομμύρια ανθρώπους, και αν προσθέσει σε αυτό κανείς και έναν γονιό/συνοδό για κάθε παιδί Δημοτικού αλλά και το βοηθητικό προσωπικό κ.ά., τότε ο μετακινούμενος πληθυσμός ξεπερνάει τα 2,3 εκατομμύρια. Αιτία λοιπόν της απόφασης είναι η κινητικότητα -γιατί μέσω αυτής τρέφεται ο ιός- και στόχος είναι ο περιορισμός της. Τα στοιχεία των τελευταίων ημερών δείχνουν ότι -μετά το lockdown- η κινητικότητα έχει μειωθεί, αλλά όχι σε ικανοποιητικά επίπεδα. Δεν υπάρχει, λοιπόν, θέμα υπερμετάδοσης στα σχολεία, αλλά θέμα μεγάλης κινητικότητας από και προς τα σχολεία. Και η κινητικότητα, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι ανάγκη να περιοριστεί.

Με ποιο τρόπο θα λειτουργήσει η στα δημοτικά σχολεία;
Η πρωτοβάθμια εκπαίδευση θα λειτουργήσει εξ αποστάσεως με δύο αλληλένδετους τρόπους: Με την εκπαιδευτική τηλεόραση και τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση.

: Από σήμερα το πρωί στις 9 π.μ. -πρώτη ημέρα εφαρμογής των μέτρων- θα αρχίσουν να προβάλλονται από την ΕΡΤ2 τηλεοπτικά μαθήματα για μαθητές δημοτικού. Το πρόγραμμα για την Δευτέρα και την Τρίτη είναι το παρακάτω:

Δευτέρα, 16 Νοεμβρίου

ΤΑΞΗ ΜΑΘΗΜΑ ΤΙΤΛΟΣ
Α ΓΛΩΣΣΑ Διδασκαλία για τον τονισμό
B ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟ Μαθαίνω την ώρα
Γ ΓΛΩΣΣΑ Χρόνοι ρημάτων ενεργητικής φωνής
Γ-Δ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Τα τρίγωνα 
Δ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Σπονδυλωτά και ασπόνδυλα ζώα
Β-ΣΤ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Νοερές πράξεις Α (πρόσθεση-αφαίρεση)
Ε ΙΣΤΟΡΙΑ Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο
Ε-ΣΤ ΓΛΩΣΣΑ Παράγραφος και κειμενικοί δείκτες

 

 Τρίτη 17 Νοεμβρίου

ΤΑΞΗ ΜΑΘΗΜΑ ΤΙΤΛΟΣ
Α ΓΛΩΣΣΑ Πρώτη γραφή  & ανάγνωση
Β ΓΛΩΣΣΑ Οικογένειες λέξεων-Λεξιλόγιο
Β-Γ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Η Προπαίδεια (1,2,3)
Γ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Δεκαδικοί αριθμοί
Δ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Το σώμα μας
Δ-ΣΤ ΓΛΩΣΣΑ Επαναληπτικό μάθημα (θέμα, πολύς, ενεστ. αόρ.)
Ε ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Διάταξη δεκαδικών αριθμών-Αξία θέσης ψηφίου
ΣΤ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Το σχήμα και οι κινήσεις της γης

Σύγχρονη τηλεκπαίδευση: Από τη Δευτέρα, οι διευθύνσεις των σχολείων σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, θα καταρτίσουν πρόγραμμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης και θα κάνουν τις απαραίτητες δοκιμές. Η τηλεκπαίδευση θα ξεκινήσει την Τετάρτη, μετά τη σχολική αργία της 17ης Νοεμβρίου. Θα είναι υποχρεωτική, η κάθε διδακτική ώρα θα έχει διάρκεια 30’ και θα πραγματοποιείται από τις 2 έως τις 5 μ.μ. για τα δημοτικά, και από τις 2 έως τις 4:20 μ.μ. για τα νηπιαγωγεία, συμπεριλαμβανομένων σύντομων διαλειμμάτων.

Έχουν σταλεί αναλυτικές οδηγίες σε όλα τα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία της χώρας. Ο Διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου θα ενημερώσουν τους μαθητές και τους γονείς τους για τις λεπτομέρειες σύνδεσης στις ψηφιακές τάξεις.

Ποιο είναι το που προβλέπεται για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση;

ΩΡΑΡΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΩΡΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Από Έως
1η 14:10 14:40
2η 14:50 15:20
3η 15:30 16:00
4η 16:10 16:40
5η 16:50 17:20

 

ΩΡΑΡΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΩΡΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Από Έως
1η 14:10 14:40
2η 15:00 15:30
3η 15:50 16:20

Γιατί προκρίθηκε το μεσημεριανό – απογευματινό ωράριο για τους μαθητές Δημοτικών και Νηπιαγωγείων αντί για το πρωινό;

Για τους ακόλουθους βασικούς λόγους:

Για να διευκολυνθούν οι οικογένειες σε σχέση με τον απαιτούμενο αριθμό συσκευών για σύνδεση στο διαδίκτυο, ιδιαίτερα αν στην οικογένεια υπάρχουν γονείς που τηλεργάζονται και μεγαλύτερα παιδιά Γυμνασίου / Λυκείου που κάνουν το πρωί τηλεκπαίδευση.

Για να διευκολυνθούν οι οικογένειες των οποίων οι γονείς μπορεί να τηλεργάζονται το πρωί και ταυτόχρονα να χρειάζεται να βοηθήσουν τα μικρά τους παιδιά να συνδεθούν στις ψηφιακές τάξεις.

Για να περιοριστεί η ταυτόχρονη χρήση των δικτύων της χώρας από εργαζόμενους, μαθητές, φοιτητές κ.ο.κ.

Γιατί προκρίνεται η λύση της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης;

Τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία στη φυσική τάξη, στο σχολείο. Όσο όμως οι πρωτόγνωρες υγειονομικές συνθήκες μάς αναγκάζουν σε αναστολή λειτουργίας των σχολείων, είναι εξαιρετικά σημαντικό ο μαθητής να μπορεί να βλέπει το δάσκαλο/τη δασκάλα του, έστω και διαδικτυακά. Να διατηρείται όσο πιο ζωντανή γίνεται η επαφή μαζί του.

Η ύλη θα προχωράει κανονικά μέσω τηλεκπαίδευσης;

Ναι, προβλέπεται η ύλη να προχωράει κανονικά. Δεν πρέπει να αφήσουμε την πανδημία να σταθεί εμπόδιο στη μαθησιακή πρόοδο των παιδιών μας. Έτσι γίνεται και σε όλα τα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας που κάνουν τηλεκπαίδευση εδώ και 1 εβδομάδα. Λειτουργούν ταυτόχρονα πάνω από 40.000 διαδικτυακά τμήματα την ημέρα, 700.000 μαθητές και εκπαιδευτικοί έχουν προσαρμοστεί άριστα στις νέες αυτές συνθήκες, και το πρόγραμμα προχωράει κανονικά.

Αν ένας μαθητής δεν έχει συσκευή ή σύνδεση ίντερνετ για να συνδεθεί τι μπορεί να κάνει;

Από το Μάρτιο, , μέσα από σημαντικά ευρωπαϊκά κονδύλια και δωρεές που έχει εξασφαλίσει. Ο εξοπλισμός αυτός μπορεί να διατεθεί, με απόφαση του Διευθυντή, σε μαθητές που το έχουν περισσότερο ανάγκη (βάσει κριτηρίων, μεταξύ των οποίων το χαμηλό εισόδημα, η ανεργία γονέων, η ιδιότητα μέλους μονογονεïκής, πολύτεκνης, τρίτεκνης ή ορφανικής οικογένειας).

Το Υπουργείο Παιδείας έχει εξασφαλίσει δωρεάν χρήση δεδομένων (data) για όποιον συνδέεται στις πλατφόρμες με τις οποίες συνεργάζεται το Υπουργείο για την τηλεκπαίδευση.

Ακόμη και αν κάποιος δεν έχει δυνατότητα σύνδεσης μέσω διαδικτύου, ακόμη και αν δεν έχει υπολογιστή, τάμπλετ, έξυπνο κινητό τηλέφωνο, η.

Πώς θα ξέρει ο μαθητής με ποιο τρόπο να συνδεθεί στην ψηφιακή του τάξη;

Έχουν σταλεί αναλυτικές οδηγίες σε όλα τα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία της χώρας. Ο Διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου ενημερώνουν τους μαθητές και τους γονείς/κηδεμόνες τους για τις λεπτομέρειες σύνδεσης στις ψηφιακές τάξεις.

Είμαι εκπαιδευτικός και θα ήθελα περαιτέρω πληροφορίες και υποστήριξη για την προετοιμασία των ψηφιακών μαθημάτων.

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει εκπονήσει Οδηγό για τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό μαθημάτων εξ αποστάσεως , στον οποίο αποτυπώνονται συνοπτικά οι βασικές αρχές που πρέπει να ακολουθούνται για την αποδοτικότερη εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και είναι διαθέσιμο για όλους.

Λειτουργούν Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCS) για την ταχεία επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη μεθοδολογία της σχολικής εκπαίδευσης από απόσταση. Μπορείτε να παρακολουθήσετε δύο σχετικά επιμορφωτικά προγράμματα (MOOCS):

από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ)σε συνεργασία με το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ):

από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ)σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου:

Επιπρόσθετα, δρομολογείται  πρόγραμμα ταχύρρυθμης επιμόρφωσης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το σύνολο των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων,οι οποίες εντάσσονται στο στρατηγικό πλαίσιο των επιμορφώσεων (με προϋπολογισμό 2 εκατ. € μέσω ΕΣΠΑ).

Όλες οι πληροφορίες για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι συγκεντρωμένες εδώ: . (Σημειωτέον ότι ο διαδικτυακός τόπος του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου στον οποίο παραπέμπει και το συγκεκριμένο site βρίσκεται σήμερα – Κυριακή 15/11 – σε διαδικασία αναβάθμισης.)

Οδηγίες χρήσης πλατφόρμας εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από εκπαιδευτικούς:

Για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία, μπορείτε να απευθυνθείτε στο κέντρο εξυπηρέτησης (Help Desk) του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, εδώ:

Επιπλέον, μπορείτε να απευθυνθείτε στους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, που έχουν την παιδαγωγική ευθύνη των σχολείων σας και οι οποίοι είναι κατάλληλα καταρτισμένοι ώστε να σας καθοδηγήσουν.

Τι προβλέπεται για τους εργαζόμενους γονείς μαθητή Δημοτικού ή Νηπιαγωγείου;

Όπως και στο προηγούμενο κύμα της πανδημίας, προβλέπονται άδειες ειδικού σκοπού ενός εκ των δύο γονέων, και του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, η οποία ρύθμιση άλλωστε εφαρμόζεται μέχρι σήμερα και στις περιπτώσεις αναστολής λειτουργίας τμημάτων ή σχολικών μονάδων εξ αιτίας του κορωνοϊού. Επίσης, ο προγραμματισμός της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε διαφορετικές ζώνες (πρωί – απόγευμα) έχει σκοπό και να διευκολύνει τις οικογένειες με εργαζόμενους γονείς και παιδιά διαφορετικών ηλικιών.

Τι μπορεί να κάνει ένας γονιός αν το παιδί του έχει αφήσει βιβλία και άλλα προσωπικά αντικείμενα στο σχολείο;

Κατ’ εξαίρεση, τη Δευτέρα 16 Νοεμβρίου θα μπορούν γονείς και κηδεμόνες να παραλάβουν βιβλία και προσωπικά αντικείμενα των μαθητών που έχουν τυχόν παραμείνει στις σχολικές μονάδες, κατόπιν συνεννόησης με τις διευθύνσεις των σχολείων και με τρόπο ώστε να τηρούνται πλήρως τα μέτρα πρόληψης και αποφυγής συνωστισμού. Για τη συγκεκριμένη μετακίνηση, όσοι παραλάβουν τα αντικείμενα από το σχολείο θα πρέπει να στείλουν μήνυμα με τον αριθμό 4 στο 13033.