Προκειμένου να καλύψει τα κενά στα σχολεία, το υπουργείο Παιδείας ακυρώνει ουσιαστικά τη διάκριση μεταξύ των δύο βαθμίδων, επιτρέποντας –για πρώτη φορά– σε καθηγητές γυμνασίου να κάνουν μάθημα στο δημοτικό.

«Αύριο, έχω ένα τεστ για την Ε΄ Δημοτικού και ένα ωριαίο διαγώνισμα για την Γ΄ Γυμνασίου!». «Πρώτη ώρα Φυσική στο Β1, δεύτερη Χημεία στο Β2, τρίτη ώρα Γεωγραφία στο Β3»! Θα μπορούσε να είναι το πρόγραμμα μαθημάτων μιας σχολικής ημέρας ενός καθηγητή ξένων γλωσσών και ενός Φυσικής το επόμενο σχολικό έτος. Και αυτό διότι το υπουργείο Παιδείας, για να καλύψει όπως-όπως τις ελλείψεις, ακυρώνει ουσιαστικά τη διάκριση μεταξύ των δύο βαθμίδων, επιτρέποντας –για πρώτη φορά– σε καθηγητές Γυμνασίου να κάνουν μάθημα στο Δημοτικό. Oσο για τις διδασκαλίες των μαθημάτων στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, κατερρίφθη και το «κάστρο» των Μαθηματικών, τα οποία πλέον μπορούν να διδαχθούν και από καθηγητή Πληροφορικής.

Ειδικότερα, το υπουργείο Παιδείας θα προβλέψει εκπαιδευτικοί που διδάσκουν ένα μάθημα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, να μπορούν να διδάξουν ώρες του ίδιου μαθήματος σε κάποιο δημοτικό σχολείο, σε περίπτωση που υπάρχουν ελλείψεις προσωπικού στο Δημοτικό και οι ίδιοι δεν συμπληρώνουν το εβδομαδιαίο υποχρεωτικό τους ωράριο. Το σχετικό μέτρο υιοθετείται για πρώτη φορά, καθώς έως τώρα οι εκπαιδευτικοί που πλεόναζαν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση μετατάσσονταν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Το μέτρο υιοθετείται, όπως είπαν στην «Κ» υψηλόβαθμα στελέχη του υπ. Παιδείας, για καλύτερη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού. Μάλιστα, το υπουργείο παρουσιάζει ως πλεονέκτημα του μέτρου ότι ένας εκπαιδευτικός θα μπορεί να διδάσκει σε ένα Δημοτικό και ένα Γυμνάσιο της γειτονιάς του, αντί να κάνει… διαδρομές ανάμεσα σε τρία ή τέσσερα Γυμνάσια της ευρύτερης περιοχής.

Την ίδια στιγμή, η υπουργική απόφαση για το ποια μαθήματα μπορούν να διδαχθούν από άλλες ειδικότητες πλην της βασικής, ακυρώνει εν πολλοίς τη λογική της έως τώρα δομής του Γυμνασίου και Λυκείου. Ενδεικτικά, στο Γυμνάσιο μόνο τα Θρησκευτικά και τα φιλολογικά μαθήματα θα διδάσκονται από τις αντίστοιχες ειδικότητες. Αντίθετα, οι καθηγητές Πληροφορικής, με πτυχίο Μαθηματικών, θα μπορούν να διδάξουν και Μαθηματικά, ενώ ανεξαρτήτως εάν έχουν σχετικό πτυχίο οι Χημικοί θα μπορούν να διδάξουν Φυσική, οι Φυσικοί Βιολογία, οι Κοινωνιολόγοι και οι Πολιτικοί Επιστήμονες Ιστορία. Το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας μπορεί να διδαχθεί και από οικονομολόγους και κοινωνιολόγους, νομικούς-πολιτικούς επιστήμονες και από καθηγητές με ειδικότητα τη Γεωπονία. Με βάση την ίδια υπουργική απόφαση, όταν ένας εκπαιδευτικός διδάσκει μαθήματα δεύτερης ανάθεσης, είτε από τη βασική του ειδικότητα είτε από τη δεύτερη ειδικότητα που του έχει αποδοθεί, οι ώρες των μαθημάτων δεύτερης ανάθεσης δεν πρέπει να υπερβαίνουν το όριο των έντεκα διδακτικών ωρών.

Tελος, η ΟΛΜΕ σχολιάζοντας τις αλλαγές στο Γυμνάσιο που εξήγγειλε ο κ. Φίλης ανέφερε ότι «η κυβέρνηση επιχειρεί να εξαφανίσει όπως-όπως τα χιλιάδες κενά που υπάρχουν» και κάλεσε τους εκπαιδευτικούς σε παράσταση διαμαρτυρίας αύριο στη 1 μ.μ. στο υπ. Παιδείας. Για τη διευκόλυνση της συμμετοχής η ΟΛΜΕ κήρυξε δίωρη στάση εργασίας 12.00-14.00