ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Το μάθημα των Θρησκευτικών σήμερα έχει δυο όψεις , για την ελληνική κοινωνία. Είναι στο επίκεντρο της αντιπαράθεσης, όχι για το ίδιο το μάθημα αλλά για την εθνική-πολιτιστική παράδοξη του Ελληνισμού.

Οι σύγχρονοι δήθεν «προοδευτικοί» δεν διστάζουν να προωθήσουν την κατάργηση ακόμη και της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας ή ακόμη και της γλώσσας, όπως ζήτησε η πρώην υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου. Η άποψή τους δεν έχει κάποιο ουσιαστικό προοδευτικό προσανατολισμό, πέρα από το λαϊκισμό και τα ευρωπαϊκά κελεύσματα.

 

Αυτοί οι κύριοι δεν αντιλαμβάνονται, μπροστά στην ιδέα της παγκοσμιοποίησης, ότι ορισμένα μαθήματα, όπως η Ιστορία, η Αρχαία Ελληνική Γραμματεία και τα Θρησκευτικά, δεν πρέπει να μπαίνουν στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης με αίτημα την κατάργηση. Αυτό που μπορεί να μπει στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης είναι να εκσυγχρονιστούν, να μελετηθούν νέες μέθοδοι διδασκαλίας χωρίς να ξεφύγουν από τον κεντρικό στόχο που είναι οι μαθητές να αποκτήσουν εφόδια για να ανταγωνιστούν το σημερινό κόσμο. Το πώς μπορεί να γίνουν Ευρωπαίοι (όπως επιθυμούσε ο Κώστας Σημίτης) χωρίς να χάσουν την πολιτιστική τους ταυτότητα. Πώς, θα διακρίνουν ότι η δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα είναι αδιαπραγμάτευτα. Πώς χωρίς Ιστορία θα κατανοήσουν ότι ο Έλληνας μεγαλουργεί όταν πιστεύει στο Εμείς και όχι στο Δυτικό Εγώ.

 

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κ. Υπουργός:

 

1. Θα υποκύψετε στις ισοπεδωτικές «προσταγές» της παγκοσμιοποίησης;

 

2. Εν όψει της νέας σχολικής χρονιάς, ποιες οι προθέσεις σας για τα μαθήματα της Ιστορίας, της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας και τον Θρησκευτικών;

 

Ο αναφέρων βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

by on Scribd