array(31) {
  ["_edit_lock"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(12) "1656605376:8"
  }
  ["_edit_last"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "8"
  }
  ["onesignal_meta_box_present"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "1"
  }
  ["onesignal_send_notification"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["onesignal_modify_title_and_content"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["onesignal_notification_custom_heading"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    NULL
  }
  ["onesignal_notification_custom_content"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    NULL
  }
  ["hefo_before"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "0"
  }
  ["hefo_after"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "0"
  }
  ["_yoast_wpseo_newssitemap-exclude"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(3) "off"
  }
  ["_yoast_wpseo_newssitemap-genre"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(6) "a:0:{}"
  }
  ["_yoast_wpseo_content_score"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(2) "30"
  }
  ["_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["author_name_apopsis"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_author_name_apopsis"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_602e5ea1ff50d"
  }
  ["protinomeno_arthro"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_protinomeno_arthro"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_6020eb6461762"
  }
  ["add_post_in_slide"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_add_post_in_slide"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_6020f9ae65c37"
  }
  ["add_post_in_roi"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_add_post_in_roi"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_60210261bb8b7"
  }
  ["add_post_diada_next"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_add_post_diada_next"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_60212afa891da"
  }
  ["add_post_diada"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_add_post_diada"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_60211cd0e950e"
  }
  ["followipaidia"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(681) "

Ακολουθείστε το iPaidia στο Google News

Tελευταίες Ειδήσεις για την Παιδεία και την εργασία στο ipaidia.gr

Η Παιδεία στο Viber ΕΔΩ !

" } ["_followipaidia"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_600159e389967" } ["timeless"]=> array(1) { [0]=> string(1) "0" } ["_timeless"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_6049d47b0fb99" } ["_yoast_wpseo_primary_category"]=> array(1) { [0]=> string(2) "60" } ["_thumbnail_id"]=> array(1) { [0]=> string(6) "545560" } }

Υπενθυμίζουμε, ότι οι εκπαιδευτικοί από τις 30 Ιουνίου βρίσκονται σε άδεια και κατά τις ημέρες της εφημερίας το καλοκαίρι, τα στελεχώνονται από έναν συγκεκριμένο (μικρό) αριθμό εκπαιδευτικών, αναφέρει η ΕΛΤΕΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης.

Η ανακοίνωση

Με την υπ’ αριθμ. Φ13α/77685/ΓΔ4 από 23-06-2022 εγκύκλιο με θέμα, «Ενημέρωση για την Ηλεκτρονική Αίτηση εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής ή μετεγγραφής, μαθητών/τριών για το σχολικό έτος 2022-23», ορίζετε ότι:

Για την ολοκλήρωση της διαδικασίας της εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής ή μετεγγραφής, οι ενδιαφερόμενοι/ες οφείλουν να υποβάλουν τα δικαιολογητικά που απαιτούνται κατά περίπτωση στη σχολική μονάδα κατανομής με κάθε πρόσφορο τρόπο, ήτοι με αυτοπρόσωπη παρουσία, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μεταφορτώνοντάς τα στην εφαρμογή e-εγγραφές:

α. Για τα ΓΕ.Λ. μέχρι την έναρξη των μαθημάτων.

β. Για τα ΕΠΑ.Λ.- Π.ΕΠΑ.Λ. από την 11η Ιουλίου 2022 έως την 22α Ιουλίου 2022 ηλεκτρονικά ή κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, με φυσική παρουσία, κατά τις ημέρες θερινής εφημερίας των σχολικών μονάδων.

Με δεδομένο ότι, τα δικαιολογητικά που μπορούν να μεταφορτωθούν στην εφαρμογή e-εγγραφές στο πεδίο «Χρήσιμα έγγραφα» (όπως άλλωστε αναφέρει και η εν λόγω εγκύκλιος), είναι συγκεκριμένα, η οριστικοποίηση εγγραφής των μαθητών των ΕΠΑ.Λ. δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί με διαφορετικό τρόπο, εκτός από τη φυσική παρουσία των ενήλικων μαθητών ή των κηδεμόνων στα σχολεία.

Επίσης υπενθυμίζουμε, ότι:
1) Στην ΚΥΑ εγγραφών, οι εγγραφές σε κάθε τύπου και βαθμίδας σχολείων Γενικής Εκπαίδευσης περιγράφονται σε μία παράγραφο. Για τις εγγραφές στα Επαγγελματικά Λύκεια η ΚΥΑ περιλαμβάνει τρεις σελίδες περιπτώσεων και συνημμένους πίνακες, για το σε ποια τάξη, τομέα και ειδικότητα, δύνανται να εγγραφούν οι ενδιαφερόμενοι μαθητές. Είναι λοιπόν φύσει αδύνατον να εγγραφεί κάποιος μόνος του για πρώτη φορά στα ΕΠΑΛ, χωρίς να απευθυνθεί με φυσική παρουσία στο σχολείο.

2) Στα Δημοτικά, στα Γυμνάσια και στα ΓΕΛ, δεν χρειάζεται να προσκομιστεί κανένας τίτλος εγγραφής, προαγωγής, παρά μόνο μια Αίτηση – Δήλωση, ενώ στα ΕΠΑΛ όχι μόνο πρέπει να προσκομιστούν οι τίτλοι, αλλά πρέπει μετά την προσκόμισή τους να επαληθευτούν πριν από την οριστικοποίηση της εγγραφής.

3) Στα ΕΠΑ.Λ. πρέπει να υποβληθούν και δηλώσεις προτίμησης για τα μαθήματα επιλογής της Α΄ τάξης (όταν στο σχολείο λειτουργούν πάνω από τρεις τομείς) ενώ στη Β΄ τάξη στον τομέα Υγείας-Πρόνοιας-Ευεξίας οι μαθητές θα πρέπει να δηλώσουν δύο (2) από τα τέσσερα (4) ειδικά μαθήματα (Μικροβιολογία, Νοσηλευτική, Δημιουργική Απασχόληση στην Προσχολική Ηλικία και Εισαγωγή στη Φυσικοθεραπεία), τα οποία θα παρακολουθήσουν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

4) Στα Δημοτικά, στα Γυμνάσια και στα ΓΕΛ (που δεν χρειάζεται να προσκομιστεί κανένας τίτλος), το μοναδικό απαιτούμενο έγγραφο (η Αίτηση – Δήλωση) μπορεί να προσκομιστεί μέχρι το Σεπτέμβρη, ενώ ΑΝΤΙΘΕΤΑ, στα ΕΠΑΛ οι τίτλοι, οι δηλώσεις και όλα τα δικαιολογητικά πρέπει να  προσκομιστούν στο σχολείο από τις 11 μέχρι τις 22 Ιουλίου στις ημέρες εφημερίας. Τις ίδιες αυτές ημέρες θα πρέπει να ελεγχθούν, να επαληθευτούν (με αλληλογραφία με άλλα σχολεία, κλπ) και να ενημερωθεί το ηλεκτρονικό σύστημα για έχειν καλώς, ώστε να γίνει αποδεκτή η εγγραφή.

5) Στα ΕΠΑΛ μπορούν να εγγραφούν και πτυχιούχοι σχολών εκτός ΥΠΑΙΘ (πχ ΟΑΕΔ) και σχολείων Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του εξωτερικού, οπότε πρέπει να υποβληθεί από τον μαθητή ειδικό ατομικό αίτημα ισοτιμίας στον ΕΟΠΠΕΠ ο οποίος ορίζει και το δικαίωμα εγγραφής σε συγκεκριμένη τάξη και Τομέα/Ειδικότητα. Χωρίς αυτό το έγγραφο δεν είναι δυνατόν να γίνει ούτε η ηλεκτρονική δήλωση! Η απάντηση μπορεί να έρθει μέχρι και σε δύο μήνες από την υποβολή του αιτήματος!

Υπενθυμίζουμε, ότι οι εκπαιδευτικοί από τις 30 Ιουνίου βρίσκονται σε άδεια και κατά τις ημέρες της εφημερίας το καλοκαίρι, τα σχολεία στελεχώνονται από έναν συγκεκριμένο (μικρό) αριθμό εκπαιδευτικών. Πώς θα καταφέρουν δύο εκπαιδευτικοί, ή μόνοι τους οι διευθυντές και οι υποδιευθυντές, να φέρουν εις πέρας την ολοκλήρωση εγγραφών σε σχολεία με μαθητικό δυναμικό που ξεπερνάει τα 500 άτομα όταν σύμφωνα με την εγκύκλιο, οι διευθυντές οφείλουν να εποπτεύουν συνολικά τη διαδικασία των εγγραφών, να ελέγχουν τις ηλεκτρονικές αιτήσεις που έχουν υποβληθεί, να γνωρίζουν ποιοι/ες μαθητές/τριες δεν έχουν υποβάλει ηλεκτρονική αίτηση, ώστε να επικοινωνήσουν μαζί τους και να τους υπενθυμίσουν την υποχρέωσή τους να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση για την εγγραφή/ανανέωση εγγραφής τους;

Επίσης με ποια λογική υποχρεώνετε τους γονείς των μαθητών να χάσουν το μισό Ιούλιο, όπου θα μπορούσαν κάλλιστα να έχουν προγραμματίσει τις διακοπές τους ή τις δουλειές τους, ώστε να είναι σε ετοιμότητα για να ολοκληρώσουν τις εγγραφές των παιδιών τους στο δημόσιο σχολείο;

Επιπλέον παραμένει αναπάντητο το εύλογο ερώτημα για ποιο λόγο οι μαθητές των ΓΕΛ δύνανται να ολοκληρώσουν την εγγραφή τους μέχρι τις 11 Σεπτεμβρίου και αυτοί των ΕΠΑΛ μέσα στο κατακαλόκαιρο.

Με αυτόν τον τρόπο προδικάζετε τη δημιουργία ολιγομελών τμημάτων τον Ιούλιο, τα οποία φυσικά δεν θα είναι διαθέσιμα τον Σεπτέμβριο για εγγραφή νέων μαθητών προκειμένου να συμπληρωθεί ο απαραίτητος ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία τους, αφού θα παραμείνουν «ανοιχτά» για εγγραφές ΜΟΝΟ τα τμήματα που τον Ιούλιο θα χαρακτηριστούν «λειτουργούντα».

Στις περιπτώσεις χαρακτηρισμού «μη λειτουργούντων τμημάτων» θα ειδοποιηθούν οι μαθητές μέσα στον Ιούλιο να αλλάξουν δηλώσεις για να εγγραφούν σε άλλα, «λειτουργούντα», άλλων Τομέων και Ειδικοτήτων, αν βέβαια υπάρχουν σε αυτά κενές θέσεις! Δηλαδή επιθυμεί ο μαθητής να γίνει πχ Ψυκτικός κι εμείς θα τον κάνουμε πχ Βοηθό Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηρίων; Εφόσον προβλέπεται να γίνουν εγγραφές και τον Σεπτέμβριο, οφείλετε να διατηρήσετε τα τμήματα ανοιχτά μέχρι την έναρξη των μαθημάτων.

Ο κ. Γενικός Γραμματέας γνωρίζει πολύ καλά το θέμα με τις ηλεκτρονικές εγγραφές και τα ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑ.Λ., καθώς το έχουμε συζητήσει ενδελεχώς κατά τη διάρκεια της θητείας του ως Περιφερειακός Διευθυντής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας.
Για όλους αυτούς τους λόγους,

 

ΖΗΤΟΥΜΕ

1)    Για τις εγγραφές της νέας σχολικής χρονιάς (2022-2023) να παραταθεί ο χρόνος υποβολής των δικαιολογητικών και οριστικοποίησης της εγγραφής στα ΕΠΑ.Λ. μέχρι την έναρξη των μαθημάτων τον Σεπτέμβρη ΟΠΩΣ στα ΓΕΛ.

2)    Να ΜΗ χαρακτηριστεί ΚΑΝΕΝΑ τμήμα ως ΟΛΙΓΟΜΕΛΕΣ μέχρι τις εγγραφές του Σεπτεμβρίου.

3)    Στο μέλλον, η πρώτη φάση των ηλεκτρονικών δηλώσεων να λαμβάνει χώρα μέσα στον Ιούνιο, με ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗ ολοκλήρωση της εγγραφής μέσω της πλατφόρμας e-εγγραφές και gov.gr. Να ακολουθεί η δεύτερη φάση για τους μαθητές που για οποιονδήποτε λόγο δεν ολοκλήρωσαν την εγγραφή τους στην πρώτη φάση (μαθητές που παραπέμφθηκαν στην ειδική εξεταστική του Ιουνίου, που έδιναν Πανελλήνιες, κτλ).

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ίση μεταχείριση των σχολείων ΓΕΝΙΚΗΣ – ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ εκπαίδευσης, με πραγματικά ίσες ευκαιρίες και όχι εκβιαστικούς αποκλεισμούς για τα ΕΠΑΛ.