Την απογοήτευσή τους για το ότι δεν τους δόθηκε η ευκαιρία να υποστηρίξουν τις θέσεις τους σχετικά με το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, αλλά και για το ότι το υπουργείο δεν έχει προχωρήσει σε κανενός είδους διαβούλευση με τις επιστημονικές ενώσεις κατά τους προηγούμενους μήνες, εξέφρασαν η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (ΠΕΒ), η Ελληνική Γεωλογική Εταιρεία (ΕΓΕ), η Ελληνική Εταιρεία Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση (ΕΕΦΕΕ) και η Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ).

«Η επικοινωνία με τις επιστημονικές ενώσεις αποτέλεσε προγραμματική διακήρυξη της κυβέρνησης και θεωρούμε ότι σε κάθε περίπτωση είναι αυτονόητη, ιδίως πριν την πραγματοποίηση σημαντικών εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων», τονίζουν σε σχετική ανακοίνωσή τους οι Επιστημονικές Ενώσεις των Φυσικών Επιστημών. Όπως σημειώνουν, το νομοσχέδιο, που ψηφίζεται αύριο, περιλαμβάνει δεκάδες άρθρα και διατρέχει όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, εντούτοις δεν αναφέρεται σε κανένα σημείο στην ανάγκη αναβάθμισης των φυσικών επιστημών στο ελληνικό σχολείο. «Αν η τρέχουσα κρίση έχει κάτι να μας διδάξει, είναι η ανάγκη του επιστημονικού εγγραμματισμού ως πολύτιμου εργαλείου για τον καθημερινό άνθρωπο, στην προσπάθεια του να κατανοήσει και να ερμηνεύσει το σύνθετο περιβάλλον στο οποίο ζει», αναφέρουν.

«Οι φυσικές επιστήμες αποτελούν παγκοσμίως τον ένα από τους τρεις πυλώνες της εκπαίδευσης, είναι απαραίτητες τόσο για την καλλιέργεια γενικής παιδείας, την κατανόηση της κλιματικής αλλαγής και των φυσικών καταστροφών όσο και για την βιώσιμη ανάπτυξη στο παγκόσμιο οικονομικό γίγνεσθαι. Ωστόσο, στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα παραμένουν παραγκωνισμένες και με σημαντικά ποιοτικά και ποσοτικά προβλήματα στην διδασκαλία τους», τονίζεται στην ανακοίνωση.

Οι επιστημονικές ενώσεις κάλεσαν την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων να τηρήσει την προεκλογική δέσμευση για επικοινωνία και δήλωσαν «διαθέσιμοι και ανοιχτοί σε συνεργασία με στόχο ένα εκπαιδευτικό σύστημα που να επιφυλάσσει ένα καλύτερο μέλλον στην ελληνική νεολαία».