Πώς να πείσουμε τους αδύναμους μαθητές ότι μπορούν να πετύχουν στο σχολείο

“Η τεμπελιά ή η αδιαφορία του μαθητή δεν είναι η αιτία αλλά το αποτέλεσμα της αδυναμίας του” του Μιχαηλίδη Γιάννη, imerologiodaskalou Αυτο- αποτελεσματικότητα Όλοι μας, εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές έχουμε κατηγορήσει...

38 αποφθέγματα για την εκπαίδευση !

«Μικρότερο κακό είναι η αγραμματοσύνη, παρά η κακή και χωρίς μέθοδο εκπαίδευση. Είναι βέβαιο πως ανάμεσα στους αγράμματους ευκολότερα βρίσκει κανείς άνθρωπο ενάρετο, παρά ανάμεσα σ” εκείνους που εκπαιδεύτηκαν χωρίς...

Τα 4 χαρακτηριστικά σημάδια της Διάσπασης προσοχής/ υπερκινητικότητας

Διακρίνονται 4 χαρακτηριστικά σημάδια στα παιδιά με διάσπαση προσοχής- υπερκινητικότητα, που βέβαια μπορεί να διαφέρουν από παιδί σε παιδί ή κάποια από αυτά να μην συνυπάρχουν ή να εμφανίζονται με...

Πώς να μάθετε στο παιδί να διαχειρίζεται το διάβασμά του

Όπως είναι αναμενόμενο, τα παιδιά στις πρώτες τάξεις του δημοτικού αντιμετωπίζουν δυσκολίες συγκέντρωσης και δεν έχουν ανεπτυγμένη την ικανότητα διαβάσματος. Με καλή οργάνωση και σωστό χειρισμό, μπορούμε να μάθουμε στα...

Η “συνταγή” της σχολικής επιτυχίας: 9 πράγματα που κάνουν οι γονείς των καλών μαθητών

Όλοι θέλουμε να έχουμε σωστά και επιτυχημένα παιδιά! Η επιστήμη δίνει τη συνταγή! Υπάρχουν 9 σημαντικά πράγματα που μπορούν να κάνουν οι γονείς για να έχουν επιτυχημένα παιδιά. Ξεκινήστε από...

Τα σημάδια των μαθησιακών δυσκολιών στο Γυμνάσιο και Λύκειο

Οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες έχουν πολλές αιτίες. Για το λόγο αυτό, δεν είναι εύκολη υπόθεση η διάγνωσή τους και κρίνεται απαραίτητη η διαφοροδιάγνωση.Η διαφορική διάγνωση οδηγεί στην ανίχνευση ή ακριβέστερα...

Οι 2 βασικοί κανόνες διαπαιδαγώγησης για γονείς

Oι γονείς διαμορφώνουν διάφορους τρόπους συμπεριφοράς απέναντι στα παιδιά τους. Δείτε αναλυτικά 1. Αποτελούμε παράδειγμα προς μίμηση για τα παιδιά, κάτι που δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε Εμείς οι μεγάλοι...

Δωρεάν e-book για τις μαθησιακές δυσκολίες

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες αποτελούν την πολυπληθέστερη κατηγορία ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και απασχολούν σημαντικό αριθμό μαθητών, γονέων, εκπαιδευτικών και ερευνητών από πολλούς επιστημονικούς χώρους. Τα τελευταία 10 χρόνια το ενδιαφέρον αυτό...

Ενώ εσύ μου φώναζες….

Πολλές φορές σαν γονείς, ξεχνάμε ότι έχουμε απέναντί μας ένα παιδί που το μόνο που θέλει είναι αγάπη από εμάς.Ενώ εσύ μου φώναζες, μου μάθαινες να σε φοβάμαι…Ενώ εσύ μου...

Παραγωγή γραπτού λόγου στο δημοτικό (παιδαγωγικό υλικό)

Φάσεις παραγωγής γραπτού λόγου με παραδείγματα από τα διδακτικά εγχειρίδια (κειμενοκεντρικό-διαδικαστικό μοντέλο) Προβολή Λήψη Στάδια παραγωγής γραπτού λόγου με παραδείγματα Προβολή Λήψη Δραστηριότητες βελτίωσης του αρχικού κειμένου Προβολή Λήψη Αυτοβελτίωση-αυτοαξιολόγηση...

Γιατί και πώς χρησιμοποιούν οι μαθητές τα δάκτυλά τους σε προσθέσεις και αφαιρέσεις

Γιατί και πώς χρησιμοποιούν οι μαθητές τα δάκτυλά τους στην εκτέλεση απλών προσθέσεων και αφαιρέσεων Γενικά η χρήση των δακτύλων στις δύο πρώτες τάξεις του Δημοτικού είναι αποδεκτή και αναμενόμενη...

Πότε έχει πετύχει απόλυτα ο δάσκαλος !

Η μεγαλύτερη επιτυχία για ένα δάσκαλο είναι η εξαφάνισή του. Δεν πρόκειται φυσικά για ταχυδακτυλουργία, αλλά για το μεγαλύτερο στόχο της διδασκαλίας όπως την περιέγραφε η μεγάλη παιδαγωγός Μαρία Μοντεσσόρι....

Τα 11 πράγματα που ζητούν οι μαθητές από τον δάσκαλό

Άννα Παππάδασκάλα-συγγραφέας Είμαστε, πολλές φορές, άδικοι απέναντι στα παιδιά.Είτε είμαστε δάσκαλοι, είτε είμαστε γονείς, συγγενείς ή μέλη της ίδιας κοινότητας, έχουμε ένα κοινό χαρακτηριστικό: είμαστε άδικοι απέναντι στα παιδιά.Ζητάμε από...

Άσκηση προγραφής: Αντιγραφή σχεδίων

Μια πολύ απλή άσκηση, αλλά ιδιαίτερα αποτελεσματική με στόχους τη βελτίωση της λεπτής κινητικότητας, της οπτικής αντίληψης, της προγραφικής ικανότητας και της γραφής. Υλικά Χαρτιά Α4 ή μεγάλο μπλοκ χωρίς...