«Ανοίγουν» οι δομές του Πρωτοβάθμιου Εθνικού Δικτύου Υγείας (ΠΕΔΥ) σε όλους τους ασθενείς, ανεξάρτητα από το αν έχουν ραντεβού ή όχι. Υπεύθυνος για την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των πολιτών, είτε με ραντεβού είτε χωρίς, είναι ο διευθυντής κάθε δομής, δηλαδή Κέντρου Υγείας ή ιατρείου του ΕΟΠΥΥ.

Η υποχρεωτική εξυπηρέτηση των πολιτών που επισκέπτονται τις δομές του ΠΕΔΥ ορίζεται σε εγκύκλιο που εξέδωσε ο αρμόδιος αναπληρωτής γενικός γραμματέας του υπουργείου Υγείας, κ. Σταμάτης Βαρδαρός – μια εγκύκλιος που δρομολογεί ουσιαστικά την πλήρη λειτουργία του Πρωτοβάθμιου Εθνικού Δικτύου Υγείας εντός του 7ωρου ωραρίου, συνδέοντάς την μάλιστα με έλεγχο από το αρμόδιο υπουργείο αλλά και από τους ίδιους τους πολίτες, τους λήπτες υπηρεσιών υγείας.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο, οι γιατροί όλων των μονάδων του ΠΕΔΥ οφείλουν να εξυπηρετούν κατά προτεραιότητα και κατά τη διάρκεια του επτάωρου εργασίας τους τα προγραμματισμένα ραντεβού. Ωστόσο, σε περίπτωση που γιατρός – κάθε ειδικότητας- δεν εξυπηρετεί κάποιο ραντεβού, υποχρεούται να δέχεται κανονικά τους πολίτες που απευθύνονται στη μονάδα Υγείας χωρίς να έχουν προγραμματίσει εκ των προτέρων επίσκεψη. Μάλιστα η εξυπηρέτηση αυτή αποσυνδέεται από την ύπαρξη γιατρού υποδοχής.

Ο διευθυντής κάθε δομής υποχρεούται να ενημερώσει το ιατρικό και λοιπό προσωπικό της μονάδας για το περιεχόμενο της σχετικής εγκυκλίου και να την αναρτήσει σε εμφανές σημείο στην είσοδο ή στον χώρο αναμονής.

Η εγκύκλιος ορίζει και τι μπορεί να κάνουν οι πολίτες που τυχόν δεν εξυπηρετούνται.
Όταν διαπιστώνεται αδικαιολόγητη μη εξυπηρέτηση των πολιτών, οι τελευταίοι μπορούν να υποβάλλουν εγγράφως τυχόν παράπονα και καταγγελίες τους στην ηλεκτρονική διεύθυνση της γραμματείας του αναπληρωτή γενικού γραμματέα ().

Για την παρακολούθηση εφαρμογής της εγκυκλίου, κλιμάκια της γενικής γραμματείας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, αλλά και των κατά τόπους Υγειονομικές Περιφέρειες θα πραγματοποιήσουν σειρά επισκέψεων σε μονάδες του ΠΕΔΥ και Κέντρα Υγείας της χώρας.