Ένας μήνας έχει περάσει από την έναρξη των μαθημάτων και η εικόνα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Ζακύνθου παραμένει απογοητευτική.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η ΕΛΜΕ Ζακύνθου, από την πρώτη μέρα λειτουργίας των σχολείων έχουν χαθεί συνολικά 5.671 διδακτικές ώρες, εξαιτίας των δεκάδων κενών που παραμένουν ακάλυπτα.
Παρά τις συνεχείς επισημάνσεις και διαμαρτυρίες, το πρόβλημα όχι μόνο δεν αντιμετωπίστηκε, αλλά, όπως σημειώνει το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕΖ, φαίνεται να επιδεινώνεται, με ορατό πλέον τον κίνδυνο να χαθεί μεγάλο μέρος του πρώτου τετραμήνου.
Η Ένωση καταγγέλλει ότι, παρά τη σοβαρότητα της κατάστασης, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επιλέγει να μεταθέτει τις ευθύνες, να απαξιώνει τους εκπαιδευτικούς και να επιχειρεί επικοινωνιακή διαχείριση ενός ζητήματος που πλήττει άμεσα τη μόρφωση των μαθητών.
Με τα σχολεία να λειτουργούν με τεράστια κενά και τους εκπαιδευτικούς να καλούνται να καλύψουν αδύνατες ανάγκες, η ΕΛΜΕΖ καλεί την κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα σε διορισμούς και να σταματήσει –όπως χαρακτηριστικά αναφέρει– τα «επικοινωνιακά παιχνίδια» σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης.
Δείτε ακόμα ΣΟΚ! Έστησαν «καρτέρι» έξω από σχολείο και επιτέθηκαν σε μαθητές
Αναλυτικά η ανακοίνωση :
«1 μήνας από την έναρξη των μαθημάτων: 5671 διδακτικές ώρες χαμένες»
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ζακύνθου ενημερώνει τους συναδέλφους, τους μαθητές και τους γονείς για το σύνολο των κενών κατά τη διδακτική εβδομάδα 06/10-10/10 στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Ζακύνθου:
| Κλάδος | Πλήθος εκπαιδευτικών που δεν έχει διορίσει η κυβέρνηση | Μη διδαχθείσες ώρες |
| ΠΕ 01 (Θεολόγοι) | 1 | 23 |
| ΠΕ 02 (Φιλόλογοι) | 6 | 138 |
| ΠΕ 03 (Μαθηματικοί) | 6 | 138 |
| ΠΕ 04.01 (Φυσικοί) | 1 | 23 |
| ΠΕ 04.02 (Χημικοί) | 1 | 23 |
| ΠΕ 06 (Αγγλικών) | 2 | 46 |
| ΠΕ 08 (Εικαστικών) | 2 | 46 |
| ΠΕ 11 (Γυμναστές) | 1 | 23 |
| ΠΕ 79.01(Μουσικής σε Γυμνάσια) | 1 ΑΜΩ | 15 |
| ΠΕ 79 (Μουσικής για Μουσικό) | 2 | 46 |
| ΠΕ 80 (Οικονομολόγοι) | 2 | 46 |
| ΠΕ 81 (Πολ.Μηχ/κών-Αρχ/νων) | 1 | 161 |
| ΠΕ 82 (Μηχανολόγοι) | 2 | |
| ΠΕ 83 (Ηλεκτρολόγοι) | 2 | |
| ΠΕ 84 (Ηλεκτρονικοί) | 2 | |
| ΠΕ 86 (Πληροφορικής) | 2 | 46 |
| ΠΕ 87.02 (Νοσηλευτικής) | 1 | 23 |
| ΠΕ 87.03 (Αισθητικής) | 1 | 23 |
| ΠΕ 02.50 (Φιλόλογοι Ε.Α.) | 2 | 46 |
| ΠΕ 03.50 (Μαθ/κοί Ε.Α.) | 1 | 23 |
| ΠΕ 04.01.50 (Φυσικοί Ε.Α.) | 1 | 23 |
| ΠΕ 08.50 (Εικαστικοί Ε.Α.) | 1 | 23 |
| ΠΕ 11.50 (Γυμναστές Ε.Α.) | 1 ΑΜΩ | 15 |
| ΠΕ 79.01.50 (Μουσικοί Ε.Α.) | 1 | 23 |
| ΠΕ 87.09.50 (Βρεφ/μίας Ε.Α.) | 1 | 23 |
| ΠΕ 30 (Κοινωνικοί Λειτουργοί) | 1 | |
| ΕΒΠ | 1 | |
| Σύνολο | 46 | 973 |
| Περίοδος | Χαμένες διδακτικές ώρες |
| Εβδομάδα 15-19/9 | 1566 |
| Εβδομάδα 22-26/9 | 1566 |
| Εβδομάδα 29/9-03/10 | 1566 |
| Εβδομάδα 06/10-10/10 | 973 |
| Σύνολο χαμένων ωρών από την έναρξη του σχολικού έτους | 5671 |
1 μήνα από την έναρξη των μαθημάτων και η κυβέρνηση αρνείται πεισματικά να αντιμετωπίσει το πρόβλημα των κενών που στη Ζάκυνθο, όπως και σε όλη την Ελλάδα, έχει λάβει πλέον εκρηκτικές διαστάσεις.
Μετά
- την επίρριψη ευθυνών σε εγκύους, λεχώνες και καρκινοπαθείς,
- την αναιδέστατη απόπειρα εξευτελισμού των συναδέλφων μας διευθυντών, ότι δήθεν δεν ξέρουν να δηλώνουν τα κενά στο σύστημα,
- το «άπλωμα» των κενών σε όλο το εξάωρο, με αποτέλεσμα οι μαθητές τις μισές ώρες της ημέρας να κάνουν κενό,
τώρα το ΥΠΑΙΘΑ σπάει όλα τα κοντέρ θράσους και γελοιότητας, καθώς με δημόσιες δηλώσεις του ο ΓΓ του ΥΠΑΙΘΑ κάλεσε τους γονείς να…τηλεφωνούν στο Υπουργείο για να αναφέρουν τα κενά στα σχολεία που φοιτούν τα παιδιά τους!!!
| Καλούμε την πολιτική ηγεσία και την ανώτερη διοικητική ιεραρχία του ΥΠΑΙΘΑ να σοβαρευτούν.
Η παιδεία δεν είναι πεδίο επικοινωνιακών παιχνιδιών, ούτε χώρος αυτοσχεδιασμού διαφόρων μανδαρίνων για το πώς θα επιρρίψουν τις δικές τους ευθύνες σε άλλους. |
Ενημερώνουμε τους γονείς, τους μαθητές και τους συναδέλφους ότι από τις έως τώρα πληροφορίες, η κατάσταση αυτή θα συνεχιστεί τουλάχιστον μέχρι και το τέλος του Οκτώβρη, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα καλυφθούν έστω τότε όλα τα κενά. Τα αποτελέσματα για τους μαθητές και τη μόρφωσή τους θα είναι δραματικά, καθώς θα έχει χαθεί τουλάχιστον το πρώτο μισό του Α΄ τετραμήνου. Άλλωστε, αυτή τη στιγμή οι πιστώσεις για πρόσληψη αναπληρωτών σε όλη την Ελλάδα (για νηπιαγωγούς, δασκάλους και καθηγητές) φτάνουν μόλις τις 1500, όταν μόνο στη Βθμια Ζακύνθου χρειάζονται τουλάχιστον 46 προσλήψεις.
| Επιπλέον, τονίζουμε ότι η παρούσα κυβέρνηση -συνεχίζοντας στη ρότα των προηγουμένων- έχει οδηγήσει σε τέτοια απαξίωση την εκπαίδευση, με τους μισθούς πείνας, τα σχολεία-χρέπια και τις συνθήκες εξαθλίωσης, που σε όλη την Ελλάδα αλλά και στη Ζάκυνθο διαπιστώνεται το φαινόμενο εκπαιδευτικοί όχι απλώς να αρνούνται πρόσληψη, αλλά να παραιτούνται ελάχιστες μέρες μετά την πρόσληψή τους! |
Το ΔΣ της ΕΛΜΕΖ θα εξακολουθήσει να ενημερώνει τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές για τις ελλείψεις εκπαιδευτικών, να αποκαλύπτει τα ψεύδη της κυβέρνησης και να καταδεικνύει τα αποτελέσματα των πολιτικών αδιοριστίας και υποχρηματοδότησης που αυτή ακολουθεί.