: Στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο με θέμα: «, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις», προβλέπεται η πρόσληψη 1000 επιπλέον αστυνομικών για τα , ενώ το Υπουργείο Παιδείας δεν προβλέπει νέες θέσεις καθηγητών, αναφέρει η Β ΕΛΤΕΕ Θεσσαλονίκης.

Με μία προγραμματισμένη αύξηση στη χρηματοδότηση,  θα μπορούσε να αναβαθμισθεί το και να μπορεί να εκπαιδεύει το σύνολο όσων θέλουν να σπουδάσουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Με τη διάθεση ενός μεγάλου ποσού για την πρόσληψη αστυνομικών, επαναλαμβάνεται αυτό που βιώνουμε καθημερινά: τις ασύλληπτες σπατάλες για την ενίσχυση πελατειακών σχέσεων. Εκτός αν η Κυβέρνηση προτιμάει να διορίζει αστυνομικούς αντί καθηγητές.

Η κυρία Υπουργός με πομπώδες ύφος είχε εξαγγείλει την καθιέρωση της βάσης του 10. Δεν το έκανε, γιατί απλούστατα δεν μπορούσε να αντιμετωπίσει την κοινωνική κατακραυγή. Οπότε “πετάει το μπαλάκι” στα Πανεπιστήμια και θα ισχυριστεί ότι αυτά είναι υπεύθυνα για τον αποκλεισμό των 20.000 νέων από τα . Ο τρόπος, όμως, με τον οποίο καθορίζεται η βάση εισαγωγής σε κάθε Τμήμα είναι απολύτως αυθαίρετος και δεν έχει καμία απολύτως ακαδημαϊκή εγκυρότητα.

Υπάρχουν στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη Τμήματα που είναι ακαδημαϊκά προβληματικά και όμως έχουν υψηλές βάσεις. Και υπάρχουν σε περιφερειακά Πανεπιστήμια ακαδημαϊκά άριστα Τμήματα με χαμηλές βάσεις. Άρα το σύστημα που προτείνεται θα έχει καταστροφικές συνέπειες για τα περιφερειακά Πανεπιστήμια. Κάτι που είναι πολύ άδικο. Θα πληγούν, λοιπόν, τα περιφερειακά Πανεπιστήμια που παίζουν και ένα πολιτιστικά αναντικατάστατο ρόλο στις τοπικές κοινωνίες.

Με το σύστημα που νομοθετείται όλη η συζήτηση στρέφεται στις βάσεις και όχι στο μεγάλο ασθενή που είναι η εκπαίδευση. Αν τα παιδιά δεν πάρουν τις απαραίτητες γνώσεις μέσα από ένα ουσιαστικό εκπαιδευτικό σύστημα, αναβαθμισμένο από τη βάση του και όχι με μεμονωμένες αλλαγές παρμένες από συστήματα του παρελθόντος, οι αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής δεν προσφέρουν τίποτα απολύτως. Προσφέρουν μόνο στα κολλέγια και στα Πανεπιστήμια του εξωτερικού. Σύμφωνα με τα παραπάνω θα πρέπει να θεσπιστεί ένας ανάλογος τρόπος εισαγωγής και στα κολλέγια.

Η Υπουργός νομοθετεί πρώτα την ισοτιμία των πτυχίων των κολλεγίων με αυτά των Δημόσιων Πανεπιστημίων και δε θεσμοθετεί καμία απολύτως διαδικασία εισαγωγής στα κολλέγια παρά μόνον την απλή εγγραφή. Αρκεί να έχει κανείς τη δυνατότητα να πληρώνει δίδακτρα.

Η Κυβέρνηση θέλει να τιμωρήσει τα Πανεπιστήμια, να απογοητεύσει τις νέες και τους νέους και να αναστατώσει τις οικογένειες.

Μιλάμε για τους “αιώνιους φοιτητές”, που δεν κοστίζουν τίποτα στο κράτος  και δε μιλάμε για την ανεργία των αποφοίτων, που αποτελεί μάστιγα για τους νέους.

Ως προς την αγορά εργασίας, βλέπει κανείς μία υγιή οικονομία που να προσφέρει πολλές θέσεις εργασίας που δεν μπορούν να καλυφθούν επειδή δεν υπάρχουν καλά εκπαιδευμένα στελέχη; Το αντίστροφο ισχύει. Δεν υπάρχουν θέσεις εργασίας, οι επιχειρήσεις έχουν τα χάλια τους, η οικονομία είναι προβληματική και είναι λάθος να χρεώνεται την κατάσταση αυτή μαζί και την ανεργία το Ελληνικό  Δημόσιο Πανεπιστήμιο.

Η χρόνια υποχρηματοδότηση, οι σοβαρότατες ελλείψεις της φοιτητικής μέριμνας, η έλλειψη διοικητικού προσωπικού, η προβληματική υλικοτεχνική υποδομή σε ορισμένα Ιδρύματα, αποτελούν σοβαρά προβλήματα. Και δεν θα λυθούν ούτε με τη μείωση της χρηματοδότησης, ούτε με την ενίσχυση των κολλεγίων, ούτε με την πανεπιστημιακή αστυνομία, ούτε με τη διαγραφή των αιώνιων φοιτητών, ούτε με τα πειθαρχικά συμβούλια, ούτε με τη μείωση των εισακτέων, ούτε και με τον μη διορισμό καθηγητών.

Στο όνομα της αναβάθμισης επίσης δε γίνεται καμία αναφορά στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. «Ξέχασαν» ότι και οι μαθητές/τριες των ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ  συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις!

Για τα Εσπερινά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ – ΓΕ.Λ) εξαφάνισαν ακόμα και αυτό το πενιχρό ποσοστό που είχαν για να εισαχθούν στα ΑΕΙ,  θεσμοθετώντας κοινή (Ε.Β.Ε)  ανάμεσα σε ημερήσια και εσπερινά σχολεία!

Όσο για την υποβολή για κάλυψη θέσης σε δημόσιο ΙΕΚ, πρόκειται για κάτι τελείως ανυπόστατο, επειδή το ΙΕΚ είναι μια δομή που δεν έχει σχέση με την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, είναι κατάρτιση. Χρησιμοποιείται μάλλον για τον εξωραϊσμό των ΙΕΚ.