: Ο ανασχηματισμός της κυβέρνησης ήταν ένα ανοιχτό μυστικό, καθώς εδώ και μέρες είχε κυκλοφορήσει ότι ήταν προ των πυλών. Όταν κάτι τέτοιο έγινε γνωστό, ξεκίνησαν και τα σενάρια σχετικά με το ποιοι υπουργοί θα έφευγαν και ποιοι όχι, με ένα από αυτά να είναι η έξοδος της κ. Κεραμέως.

Άγγελος Τζίτζιρας, Φοιτητής και μέλος της Γραμματείας του Τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής

Δεν θα πρέπει να κρύψουμε ότι είναι μια κοινή επιθυμία πολλών μαθητών, φοιτητών και εκπαιδευτικών, καθώς πολλές απ’ τις αλλαγές που έφερε και θα φέρει δεν είναι επιθυμητές. Με 1-2 παραδείγματα:

Μαθητές

Πολλοί μαθητές εδώ και μήνες αντιδρούν με τις συνεχόμενες αλλαγές που έγιναν ως προς την κατάργηση της κοινωνιολογίας από εξεταζόμενα μάθημα στις , την πρόσθεση μαθημάτων (όπως των μαθηματικών και της ιστορίας) στην Γ λυκείου αλλά και για την για την είσοδο στα πανεπιστήμια.

Φοιτητές

Για πολλούς φοιτητές τα μεγαλύτερα ζητήματα που δημιούργησε η υπουργός παιδείας είναι η είσοδος της αστυνομίας στα πανεπιστήμια (και οι εικόνες που είδαμε σε αυτά, τα περιστατικά που είχαν γίνει σαν αυτό της ΑΣΟΕ το 2019), η καθυστέρηση των συγγραμμάτων και η αποτυχία του να λύσει το ζήτημα, καθώς μέχρι και σήμερα υπάρχουν φοιτητές που δεν έχουν λάβει τα συγγράμματα τους (ενώ υπήρχαν λύσεις σαν την ψηφιοποίηση τους) αλλά και η αλλαγή του ορίου σπουδών στο πανεπιστήμιο, το οποίο με τις παρούσες συνθήκες μόνο προβλήματα φέρνει (ειδικά σε όσους φοιτητές αναγκάζονται να δουλέψουν)

Εκπαιδευτικοί

Φυσικά απ’ τις αντιδράσεις δεν μπορούσαν να είναι εκτός οι εκπαιδευτικοί. Οι οποίοι γνωρίζοντας την δύσκολη κατάσταση, που επικρατεί στις σχολικές μονάδες, ζητούσαν λιγότερους μαθητές ανά τάξη αλλά και προσλήψεις εκπαιδευτικών, έτσι ώστε να μην κινδυνεύσει ούτε ένα παιδί (και με τη νέα μετάλλαξη του κορωνοιού, σύμφωνα με στοιχεία επηρεάζει ακόμη περισσότερο τα παιδιά), με αποτέλεσμα να κάνει ακόμη πιο δίκαια τα αιτήματα τους, ενώ επιπλέον το “πραξικόπημα’’ της υπουργού στις δημοκρατικές διαδικασίες στις εκλογές Αιρετών με την πολλή χαμηλή συμμετοχή, έχει δημιουργήσει ακόμη μεγαλύτερα ζητήματα.

Οπότε όλοι καταλαβαίνουμε, η κ. Κεραμέως δεν είναι και τόσο συμπαθής, με αποτέλεσμα μια μερίδα της εκπαιδευτικής κοινότητας να θέλει να μην είναι πλέον υπουργός παιδείας. Αλλά απ’ τον να αποχωρήσει η κ. Κεραμέως, προστίθενται ως υφυπουργοί ο Άγγελος Συρίγος και Ζέτα Μακρή.

Ο Άγγελος Συρίγος αν και ήταν αναπληρωτής καθηγητής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, σίγουρα κάποιοι θα πουν ότι είναι θετικό το ότι θα μπει ένας εκπαιδευτικός στο υπουργείο Παιδείας. Και ναι θα μπορούσε, αν εξαιρέσουμε ότι τον τελευταίο καιρό ασχολείται περισσότερο με την ιδιότητα του διεθνολόγου (κάτι το οποίο θα ήταν πιο χρήσιμο στο υπουργείο εξωτερικών και όχι στο υπουργείο παιδείας εφόσον δεν έχει άλλη σύνδεση στον χώρο εκτός απ’ ότι ήταν καθηγητής σε πανεπιστήμιο) αλλά και η Ζέτα Μακρή ενώ θα μπορούσε να ασχοληθεί με περιβαντολλογικά ή κοινωνικά ζητήματα αποφάσισε να αναλάβει έναν τομέα με τον οποίο δεν έχει σχέση και ούτε εμπειρίες.

Οπότε με λίγα λόγια, άλλο ζητούσε η εκπαιδευτική κοινότητα και άλλο πήρε. Από το να αναλάβει το υπουργείο παιδείας και να γίνουν υφυπουργοί άτομα τα οποία έχουν πραγματική σχέση με τον χώρο της παιδείας, αποφασίστηκε για άλλη μια φορά να αναλάβουν τις θέσεις άτομά τα οποία δεν έχουν επαφή με τον χώρο αλλά και παραμένουν υπουργοί όσοι δεν απευθύνονται σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα αλλά μόνο στο δικό τους κομματικό/ιδεολογικό ακροατήριο.