Με βατά θέματα συνεχίστηκαν οι για τους υποψήφιους των ΓΕΛ, σε Ιστορία (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών) και Πληροφορική (Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).

Ειδικότερα, τα της Ιστορίας ήταν «σαφή, κατανοητά και μέχρι έναν βαθμό αναμενόμενα», όπως ανέφερε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Στέλλα Χατζοπούλου, διδάκτωρ ιστορικός του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και καθηγήτρια στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Αγίου Δημητρίου.

«Εξετάστηκε όλο το εύρος της εξεταστέας ύλης και χρειάστηκε να έχουν οι υποψήφιοι την εποπτεία της», σημείωσε και πρόσθεσε ότι σε έναν βαθμό τα θέματα ήταν αναμενόμενα, λόγω της διαμόρφωσης της ύλης που προήλθε από τις περικοπές εξαιτίας του κλεισίματος των σχολείων, αλλά και λόγω των προσθηκών που είχαν γίνει στη φετινή ύλη για το νέο σύστημα. Χαρακτήρισε τα θέματα στην Α ενότητα «απλά και εύκολα» και της Β «αναμενόμενα», «χωρίς να απαιτούν κριτική ή συνδυαστική σκέψη».

Όπως συνηθίζεται, τα θέματα Γ και Δ ήταν πιο απαιτητικά. «Το Γ1 είναι πιθανόν να δυσκόλεψε λίγο παραπάνω τους υποψήφιους, καθώς έπρεπε να επιστρατεύουν την κριτική τους ικανότητα. Το Δ1 ήταν από κομμάτι της ύλης που προστέθηκε φέτος και οι μαθητές έπρεπε να επιστρατεύσουν την συνδυαστική τους ικανότητα, για να αντλήσουν πληροφορίες από τις πηγές», τόνισε.

Σε γενικές γραμμές, η κ. Χατζοπούλου εκτίμησε ότι τα θέματα δεν θα δυσκόλεψαν τους μαθητές και ότι ήταν πιο εύκολα από προηγούμενες χρονιές.

Σχετικά με τα θέματα της Ιστορίας, που εξετάστηκαν υποψήφιοι με το παλαιό σύστημα, η κ. Χατζοπούλου τα χαρακτήρισε «πιο απαιτητικά», κάτι που συνδέεται και με το γεγονός ότι η εξεταστέα ύλη για το παλαιό σύστημα δεν είχε μειωθεί. Τα θέματα ήταν σαφή, σύμφωνα με την κ. Χατζοπούλου, ωστόσο, οι υποψήφιοι θα έπρεπε να κάνουν σωστή διαχείριση χρόνου, καθώς ήταν πολλά τα υπο-ερωτήματα, ειδικά στο θέμα Γ1.

Για το μάθημα της Πληροφορικής (νέο σύστημα), στο οποίο εξετάστηκαν οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, τα θέματα ήταν βατά και κάλυπταν μεγάλο μέρος και της νέας ύλης. Όπως ανέφερε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Χαράλαμπος Αλεξόπουλος, καθηγητής Πληροφορικής στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Αγίου Δημητρίου,τα θέματα ήταν σαφή και δεν έκρυβαν παγίδες.

Όσον αφορά στους υποψήφιους που εξετάστηκαν στην Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (παλαιό σύστημα), είχαν να αντιμετωπίσουν βατά θέματα, αν και πιο δύσκολα από τα περυσινά.

Όπως ανέφερε, ο κ. Αλεξόπουλος, «τα θέματα είχαν σαφείς εκφωνήσεις, δεν έκρυβαν ιδιαίτερες παγίδες και κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης».

Χαρακτήρισε «βατά» τα θέματα της θεωρίας, με αναμενόμενα ερωτήματα, ενώ τα θέματα Γ και Δ κάλυπταν μεγάλο κομμάτι της εξεταστέας ύλης.

Όπως σημείωσε γενικότερα, ένας προετοιμασμένος υποψήφιος θα μπορούσε να γράψει πολύ καλά.

Η φετινή σχολική χρονιά είχε ήδη χαρακτηριστεί μεταβατική, καθώς από φέτος θα ίσχυε το «νέο» σύστημα που είχε προωθήσει επί υπουργίας του ο Κώστας Γαβρόγλου και που περιελάμβανε την κατάργηση των συντελεστών βαρύτητας στις βαθμολογίες μαθημάτων, καθώς επίσης και την αντικατάσταση του μαθήματος των Λατινικών από εκείνο της Κοινωνιολογίας.

Έτσι, για φέτος, υπήρξε η δυνατότητα οι υποψήφιοι να επιλέξουν με ποιο σύστημα επιθυμούν να εξεταστούν στις , με το «νέο» ή με το «παλαιό».

Το «παλαιό» σύστημα είναι το σύστημα με το οποίο εξετάστηκαν οι υποψήφιοι για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια κατά το σχολικό έτος 2018-19. Κατά το σύστημα αυτό, οι υποψήφιοι των Ανθρωπιστικών Σπουδών εξετάζονται στα Λατινικά, ενώ σε όλες τις Ομάδες Προσανατολισμού υπάρχουν μαθήματα βαρύτητας με αυξημένο συντελεστή στον υπολογισμό των μορίων.

Τα μέτρα προστασίας

Κατά τη διάρκεια των εξετάσεων, η χρήση μάσκας από τους υποψήφιους είναι προαιρετική. Ωστόσο, είναι υποχρεωτική για τους επιτηρητές εκπαιδευτικούς στις αίθουσες. Ακόμη, σε κάθε αίθουσα εξέτασης θα πρέπει να τηρείται απόσταση 1,5 μέτρου μεταξύ των υποψηφίων. Το ίδιο θα ισχύει και στους χώρους προετοιμασίας και στους χώρους εξέτασης των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.

Οι αίθουσες θα αερίζονται με φυσικό τρόπο και η χρήση ανεμιστήρων θα απαγορεύεται.

Όπως ήδη ισχύει στο σχολικό περιβάλλον μετά την άρση του lockdown, θα πρέπει να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός και να τηρούνται οι οδηγίες καλής υγιεινής των χεριών, με χρήση νερού και σαπουνιού ή με αλκοολούχο αντισηπτικό διάλυμα, σύμφωνα με τις οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ). Επίσης, τα εξεταστικά κέντρα θα τηρούν τους κανόνες του ΕΟΔΥ και για την καθαριότητα.

Τα κυλικεία θα παραμείνουν κλειστά καθ’ όλη τη διάρκεια διεξαγωγής των