Η Ομοσπονδία Ενώσεων Συλλόγων Γονέων Κρήτης δηλώνει την πλήρη διαφωνία της με τον τελευταίο νόμο 4547/2018 για τις νέες δομές στην Εκπαίδευση, που βάζει μια ακόμα θηλιά στην πολύπαθη ειδική αγωγή.

Ομοσπονδία Ενώσεων Συλλόγων Γονέων Κρήτης

Η τελευταία εγκύκλιος 220703/Δ3 που ήρθε στα σχολεία και καλεί τους εκπαιδευτικούς να συστήσουν Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης στα σχολεία γενικής παιδείας που δε λειτουργούν Ε.Δ.Ε.Α.Υ(Επιτροπή Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης), δείχνει τα αποφασιστικά βήματα από την κυβέρνηση να υλοποιήσει το σχέδιο υποβάθμισης του ευαίσθητου χώρου της Ειδικής αγωγής και Εκπαίδευσης.

 

Μετά την ουσιαστική κατάργηση του ΚΕΔΔΥ (Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών), αφού το συγχώνευσε με πολλές άλλες υπηρεσίας κάτω από την ομπρέλα του ΚΕΣΥ (Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης) καλούνται οι εκπαιδευτικοί μέσω των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης να αναλαμβάνουν επί της ουσίας την ευθύνη να κάνουν την πρώτη διάγνωση και να διαμορφώσουν κι εφαρμόσουν βραχύχρονα Εξατομικευμένα Προγράμματα Εκπαίδευσης σε μαθητές που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης. Δηλαδή οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αντικαταστήσουν τη διεπιστημονική επιτροπή και στη συνέχεια να εφαρμόσουν εκπαιδευτική παρέμβαση, χωρίς στην ουσία να έχουν στα χέρια τους επιστημονική διάγνωση, αλλά ούτε και την επιστημονική κατάρτιση.

Αυτό οδηγεί σε μεγάλη καθυστέρηση στο να βγει επιστημονική διάγνωση επομένως και να υποστηριχθούν τα παιδιά έγκαιρα με βάση τις ειδικές τους ανάγκες μέσα στο σχολείο. Τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο κι εμείς οι γονείς γνωρίζουμε πολύ καλά ότι δεν πρέπει να χάνουμε χρόνο σε αυτά τα ζητήματα.

Η κυβέρνηση παίρνει μέτρα που για μια ακόμα φορά οδηγούν τους γονείς στον ιδιωτικό τομέα, προκειμένου να έχουν μια επιστημονικά εμπεριστατωμένη αλλά και έγκαιρα διάγνωση για να βοηθήσουν τα παιδιά τους.

Δεν μπορεί κανένας να παίζει παιχνίδια στις πλάτες των παιδιών μας!

Απαιτούμε:

Την κατάργηση του νόμου 4547.

Την πλήρη στελέχωση των δομών της ειδικής αγωγής με όλο τα απαραίτητο προσωπικό και τη δημιουργία όλων των αναγκαίων διεπιστημονικών δομών που απαιτούνται, ώστε να γίνεται έγκαιρα – και με τον επιστημονικά ορθό τρόπο – η διαδικασία της έγκαιρης διάγνωσης, αξιολόγησης και υποστήριξης