Βρισκόμαστε ήδη στα μέσα Γενάρη και τα σοβαρά προβλήματα στα σχολεία της περιοχής μας, φαντάζουν αξεπέραστα! Η 4η Τακτική δόση των λειτουργικών δαπανών του 2012 «χάθηκε» μέσα στα πλαίσια των τεράστιων περικοπών που έγιναν για να «σωθεί η πατρίδα»! Έτσι πολλές σχολικές μονάδες αδυνατούν να καλύψουν βασικές ανάγκες λειτουργίας τους με κυρίαρχη φυσικά τη θέρμανση! Τα χρέη των σχολικών μονάδων στις ΔΕΚΟ ανέρχονται σε πολλές χιλιάδες ευρώ, την ώρα που και οι στοιχειώδεις ανάγκες τους σε γραφική ύλη, συντήρηση φωτοτυπικών, αγορά αναλώσιμων υλικών έχουν παραπεμφθεί στις καλένδες! Είναι χαρακτηριστικό ότι αρκετοί συνάδελφοι- ισσσες αναγκάζονται πολλές φορές με δικά τους έξοδα να φωτοτυπήσουν τις σημειώσεις ή τα διαγωνίσματα των μαθητών τους.

Την ίδια στιγμή υπάρχουν 62 λειτουργικά κενά στη Γ΄ Αθήνας και 2000 περίπου συνολικά. Το Υπουργείο Παιδείας ωστόσο, δηλώνει ότι οι πιστώσεις για την κάλυψη τους είναι μόνο 124! Ακόμη και σήμερα προωθούνται συμπτύξεις τμημάτων και ζητείται μετακίνηση καθηγητών 4 μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων, αδιαφορώντας για τις συνέπειες στην παιδαγωγική διαδικασία μιας τέτοιας ενέργειας. Είναι σίγουρο ωστόσο, πως παρά τις όποιες αλχημείες τα κενά αυτά δεν πρόκειται να καλυφθούν. Οι ΔΔΕ δίνουν εντολή στους διευθυντές των σχολείων να κάνουν αναμόρφωση προγραμμάτων για να καλύψουν τα κενά αυτά. Τι σημαίνει αυτό; Μάθημα που διδάσκεται 3 ώρες να γίνεται 2 ή μάθημα που διδάσκεται 2 ώρες να γίνεται μία, ώστε να εξοικονομηθούν ώρες από τους καθηγητές και να διδάσκονται με λογική «πασαλείμματος» όλα τα μαθήματα. Παράλληλα πολλοί εκπαιδευτικοί πιέζονται να πάρουν υπερωρίες. Έτσι αντί του αυτονόητου, της πρόσληψης δηλαδή αναπληρωτών εκπαιδευτικών, προωθούνται οι περικοπές στη διδασκαλία και η έμμεση αύξηση του ωραρίου των συναδελφισσών-ων στη δεδομένη ευαισθησία των οποίων επαφίεται για άλλη μια φορά η ομαλή λειτουργία των σχολείων. Στην Ελλάδα των Μνημονίων θεωρείται πολυτέλεια το αυτονόητο δικαίωμα των μαθητών να έχουν τον καθηγητή τους. Πολλοί μαθητές των ΕΠΑΛ της περιοχής δεν έχουν διδαχθεί μαθήματα ειδικότητας από την αρχή της χρονιάς! Πώς θα προσέλθουν στις εξετάσεις για να πάρουν το δίπλωμά τους αυτά τα παιδιά; Η συστηματική απαξίωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης προετοιμάζει το έδαφος για μαζικές συγχωνεύσεις- καταργήσεις σχολικών μονάδων, οδηγώντας παράλληλα πολλά παιδιά στην εγκατάλειψη του σχολείου.

Απέναντι στην κατάσταση αυτή το Υπουργείο ζητά μέχρι 8-2-13 συγκεντρωτικά στοιχεία για τον Μ.Ο. μαθητών ανά καθηγητή, Μ.Ο Η/Υ ανά σύνολο μαθητών, αριθμό μαθητών που έχουν διακόψει τη φοίτησή τους, αριθμός νέων(!) ΕΠΑΣ που ιδρύθηκαν, αριθμός σχολικών μονάδων που δεν υπήρξε έγκαιρη παράδοση σχολικών βιβλίων. Καλό θα ήταν να ζητήσει και τον αριθμό των διδακτικών ωρών που χάθηκαν λόγω ελλείψεως καθηγητών. Τι επιδιώκουν άραγε; Να μας πουν ότι ο Μ.Ο διδασκόντων και διδασκομένων είναι χαμηλός και άρα πρέπει να αυξηθεί με 30άρια τμήματα; Να μας κατηγορήσουν για αργόμισθους και να μας απολύσουν; Να μας φορτώσουν την ανευθυνότητα και ανικανότητά τους;

Το Υπουργείο ωστόσο, το οποίο δεν έχει ακόμη ανακοινώσει την εγκύκλιο των μεταθέσεων –αποσπάσεων και ενώ η προθεσμία λήγει στις 31-1-13! Φρόντισε βέβαια να επανακαθορίσει τις περιοχές μετάθεσης με αποτέλεσμα στις περισσότερες περιοχές της χώρας, κάθε νομός να θεωρείται πλέον μια περιοχή μετάθεσης! Έτσι ο εκπαιδευτικός θα καλείται να διανύσει πολλά χιλιόμετρα για να συμπληρώσει το ωράριό του μέσα σε καθεστώς εργασιακής ανασφάλειας και περιπλάνησης! Μην ξεχνάμε ότι έχει ήδη ψηφιστεί στο 3ο μνημόνιο « η υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικών σε όλα τα σχολεία της χώρας και σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ανεξάρτητα από οργανική θέση και μόνο με απόφαση υπουργού»!. Οι αναπληρωτές καλούνται να υπογράψουν σύμβαση εργασίας με τη δέσμευση ότι αν αρρωστήσουν πάνω από 15 μέρες, θα τιμωρούνται όχι μόνο με μη αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους και παρακράτηση μισθού, αλλά και με απόλυση! Παράλληλα αναφέρεται ότι σε επαπειλούμενη κύηση αναπληρώτριας το υπερβάλλον των 15 ημερών διάστημα αναρρωτικής αδείας δε θα αναγνωρίζεται ως προϋπηρεσία!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Μέσα σε ένα τέτοιο σκηνικό δημιουργείται ένα νέο εφιαλτικό τοπίο εργασιακού μεσαίωνα στην εκπαίδευση, με την κατάργηση ουσιαστικά της οργανικότητας, του αμετάθετου και τη χρησιμοποίηση της «αξιολόγησης» σαν αφορμή για μαζικές απολύσεις. Μπροστά στην κατάσταση αυτή απαιτούνται πολύμορφες κινητοποιήσεις για να ανατρέψουμε αυτή την πολιτική που διαλύει το δημόσιο σχολείο και συνθλίβει συνολικά την ελληνική κοινωνία. Και μην ξεχνάμε απέναντι στη θύελλα κανένας μόνος αλλά καθένας για όλους!

Αναρωτιέμαι: γιατί να συζητάω μαζί τους;
ψωνίζουνε τη γνώση για να την πουλήσουν.
θέλουν να μάθουνε πού υπάρχει γνώση φτηνή
που να μπορούνε ακριβά να την πουλήσουν. Γιατί
να ενδιαφερθούνε να γνωρίσουν ό,τι
ενάντια στην αγοραπωλησία μιλάει;
Θέλουνε να νικήσουν.
Στη νίκη ενάντια τίποτα δε θέλουνε να ξέρουν.
Δε Θέλουνε άλλοι να τους καταπιέζουν,
Θέλουνε να καταπιέζουνε οι ίδιοι.
Δε θέλουνε την πρόοδο.
Θέλουνε την υπεροχή.
Πειθαρχούνε σ’ όποιον
τους υπόσχεται πως θα μπορούνε να διατάζουν.
Θυσιάζονται

Μπέρτολτ Μπρεχτ : Αυτό θέλω να τους πω

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΡΔΗΣ ΑΙΡΕΤΟΣ ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ Γ΄ΑΘΗΝΑΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ